Γ.Δ.
1430.18 -0,57%
ACAG
-0,34%
5.88
CENER
-1,22%
8.94
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
-0,49%
8.17
NOVAL
-1,11%
2.757
OPTIMA
-0,83%
11.96
TITC
-1,14%
30.3
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-2,44%
1.44
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
-0,70%
2.14
ΑΚΡΙΤ
-18,33%
0.735
ΑΛΜΥ
-1,06%
2.795
ΑΛΦΑ
-1,89%
1.587
ΑΝΔΡΟ
+0,91%
6.68
ΑΡΑΙΓ
-0,69%
11.46
ΑΣΚΟ
-0,76%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.82
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.44
ΑΤΤ
0,00%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.35
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,65%
6.16
ΒΙΟΚΑ
-1,60%
2.46
ΒΙΟΣΚ
-2,97%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
-7,19%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,68%
1.46
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,36%
16.54
ΔΑΑ
-1,33%
8.004
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
-0,36%
10.93
ΔΟΜΙΚ
-2,44%
4
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,05%
0.318
ΕΒΡΟΦ
-2,27%
1.51
ΕΕΕ
+0,50%
31.96
ΕΚΤΕΡ
-1,50%
4.265
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-1,76%
2.23
ΕΛΛ
+1,44%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,63%
2.375
ΕΛΠΕ
-0,12%
8.25
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.21
ΕΛΤΟΝ
-2,77%
1.688
ΕΛΧΑ
0,00%
1.884
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,37%
1.345
ΕΤΕ
-0,50%
7.938
ΕΥΑΠΣ
-2,24%
3.06
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.7
ΕΥΡΩΒ
+0,98%
2.169
ΕΧΑΕ
-0,40%
5.03
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.625
ΙΚΤΙΝ
-0,95%
0.364
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.69
ΙΝΚΑΤ
-1,09%
4.975
ΙΝΛΙΦ
-1,46%
4.72
ΙΝΛΟΤ
+0,18%
1.11
ΙΝΤΕΚ
-1,88%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.66
ΙΝΤΕΤ
+4,62%
1.245
ΙΝΤΚΑ
+0,75%
3.345
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,60%
332
ΚΕΚΡ
-1,90%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-4,11%
1.515
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.502
ΚΟΥΑΛ
-2,50%
1.17
ΚΟΥΕΣ
+0,93%
5.41
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,93%
10.9
ΚΤΗΛΑ
-7,26%
1.66
ΚΥΡΙΟ
+0,43%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,33%
0.887
ΛΑΜΔΑ
+0,30%
6.62
ΛΑΜΨΑ
+2,72%
37.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.955
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
+1,12%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
-3,33%
3.77
ΜΕΝΤΙ
+0,72%
2.8
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+0,26%
3.785
ΜΙΝ
-5,62%
0.47
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,04%
24.86
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.39
ΜΟΤΟ
-1,73%
2.84
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+0,61%
26.46
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,27%
1.88
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-2,49%
0.94
ΞΥΛΚ
+1,54%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,79%
25.55
ΟΛΥΜΠ
+0,79%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,34%
14.97
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.928
ΟΤΕ
-0,07%
13.67
ΟΤΟΕΛ
-0,86%
11.48
ΠΑΙΡ
+1,38%
1.1
ΠΑΠ
-1,61%
2.45
ΠΕΙΡ
-1,62%
3.699
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
+1,45%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.148
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,58%
4.675
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.66
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.348
ΣΙΔΜΑ
+1,64%
1.86
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.72
ΣΠΙ
-0,59%
0.676
ΣΠΥΡ
-9,68%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
+0,21%
18.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.216
ΦΡΛΚ
-1,24%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

ΕΕ: Νόμος για μείωση εκπομπών διοξειδίου άνθρακα από φορτηγά

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσαν τη Δευτέρα την τελική τους έγκριση σε έναν νόμο για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά, ο οποίος θα απαιτεί τα περισσότερα νέα βαρέα οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ από το 2040 να μην έχουν εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με το Reuters.

Ο νόμος θα επιβάλει τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα βαρέα οχήματα κατά 90% έως το 2040. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να πουλήσουν ένα μεγάλο ποσοστό φορτηγών χωρίς CO2 – συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων και εκείνων που λειτουργούν με καύσιμο υδρογόνο – για να αντισταθμίσουν τις υπόλοιπες πωλήσεις νέων οχημάτων που εκπέμπουν CO2 το 2040.

Τα περισσότερα φορτηγά στους ευρωπαϊκούς δρόμους κυκλοφορούν σήμερα με ντίζελ, το οποίο παράγει εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και ατμοσφαιρικούς ρύπους που συνδέονται με καρκίνο του πνεύμονα και αναπνευστικές ασθένειες. Τα βαρέα οχήματα παράγουν το ένα τέταρτο των εκπομπών των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη.

Οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει επίσης να μειώσουν τις εκπομπές CO2 του στόλου τους κατά 45% έως το 2030 – αντικαθιστώντας τον υφιστάμενο στόχο του 30% – και κατά 65% έως το 2035.

Από το 2030, το 90% των νέων αστικών λεωφορείων που πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές, οι οποίες θα αυξηθούν στο 100% το 2035.

Η ευρωπαϊκή ομάδα αυτοκινήτου ACEA χαρακτήρισε την πολιτική της ΕΕ ως την πιο φιλόδοξη στον κόσμο και δήλωσε ότι οι στόχοι θα επιτευχθούν μόνο αν οι κυβερνήσεις τους συνδυάσουν με την ταχεία ανάπτυξη 50.000 δημόσιων σημείων φόρτισης για φορτηγά μέχρι το 2030.

Η πολιτική της ΕΕ για τα φορτηγά CO2 έχει πλέον λάβει την έγκριση των χωρών της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να περάσει σε νόμο.

Αυτό συμβαίνει παρά τις πρόσφατες καταγγελίες της Γερμανίας και των κεντροδεξιών βουλευτών της ΕΕ, οι οποίοι ήθελαν η πολιτική να επιτρέπει την πώληση περισσότερων φορτηγών με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2040, εφόσον λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2.

Στη ψηφοφορία της Δευτέρας, μόνο η Ιταλία, η Πολωνία και η Σλοβακία τάχθηκαν κατά της πολιτικής, ενώ η Τσεχική Δημοκρατία απείχε, δήλωσε στο Reuters αξιωματούχος της ΕΕ.

Για να κερδίσουν την υποστήριξη της Γερμανίας, οι χώρες της ΕΕ πρόσθεσαν τον περασμένο μήνα ένα προοίμιο στο νόμο, το οποίο ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αναπτύξει στο μέλλον κανόνες για να προσμετρώνται στους στόχους τα φορτηγά που κινούνται με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2.

Διαβάστε επίσης:

Η μανία της Gen Z να αγοράζει ρολόγια πολυτελείας

Μιχαηλίδου: Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας προωθεί τη διαφάνεια

ΡΑΑΕΥ: Σε διαβούλευση η μεθοδολογία εσόδου του Great Sea Interconnector

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!