Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

ΕΕ: Νόμος για μείωση εκπομπών διοξειδίου άνθρακα από φορτηγά

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσαν τη Δευτέρα την τελική τους έγκριση σε έναν νόμο για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά, ο οποίος θα απαιτεί τα περισσότερα νέα βαρέα οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ από το 2040 να μην έχουν εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με το Reuters.

Ο νόμος θα επιβάλει τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα βαρέα οχήματα κατά 90% έως το 2040. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να πουλήσουν ένα μεγάλο ποσοστό φορτηγών χωρίς CO2 – συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων και εκείνων που λειτουργούν με καύσιμο υδρογόνο – για να αντισταθμίσουν τις υπόλοιπες πωλήσεις νέων οχημάτων που εκπέμπουν CO2 το 2040.

Τα περισσότερα φορτηγά στους ευρωπαϊκούς δρόμους κυκλοφορούν σήμερα με ντίζελ, το οποίο παράγει εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και ατμοσφαιρικούς ρύπους που συνδέονται με καρκίνο του πνεύμονα και αναπνευστικές ασθένειες. Τα βαρέα οχήματα παράγουν το ένα τέταρτο των εκπομπών των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη.

Οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει επίσης να μειώσουν τις εκπομπές CO2 του στόλου τους κατά 45% έως το 2030 – αντικαθιστώντας τον υφιστάμενο στόχο του 30% – και κατά 65% έως το 2035.

Από το 2030, το 90% των νέων αστικών λεωφορείων που πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές, οι οποίες θα αυξηθούν στο 100% το 2035.

Η ευρωπαϊκή ομάδα αυτοκινήτου ACEA χαρακτήρισε την πολιτική της ΕΕ ως την πιο φιλόδοξη στον κόσμο και δήλωσε ότι οι στόχοι θα επιτευχθούν μόνο αν οι κυβερνήσεις τους συνδυάσουν με την ταχεία ανάπτυξη 50.000 δημόσιων σημείων φόρτισης για φορτηγά μέχρι το 2030.

Η πολιτική της ΕΕ για τα φορτηγά CO2 έχει πλέον λάβει την έγκριση των χωρών της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να περάσει σε νόμο.

Αυτό συμβαίνει παρά τις πρόσφατες καταγγελίες της Γερμανίας και των κεντροδεξιών βουλευτών της ΕΕ, οι οποίοι ήθελαν η πολιτική να επιτρέπει την πώληση περισσότερων φορτηγών με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2040, εφόσον λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2.

Στη ψηφοφορία της Δευτέρας, μόνο η Ιταλία, η Πολωνία και η Σλοβακία τάχθηκαν κατά της πολιτικής, ενώ η Τσεχική Δημοκρατία απείχε, δήλωσε στο Reuters αξιωματούχος της ΕΕ.

Για να κερδίσουν την υποστήριξη της Γερμανίας, οι χώρες της ΕΕ πρόσθεσαν τον περασμένο μήνα ένα προοίμιο στο νόμο, το οποίο ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αναπτύξει στο μέλλον κανόνες για να προσμετρώνται στους στόχους τα φορτηγά που κινούνται με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2.

Διαβάστε επίσης:

Η μανία της Gen Z να αγοράζει ρολόγια πολυτελείας

Μιχαηλίδου: Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας προωθεί τη διαφάνεια

ΡΑΑΕΥ: Σε διαβούλευση η μεθοδολογία εσόδου του Great Sea Interconnector

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!