Γ.Δ.
1422.13 +0,03%
ACAG
0,00%
6
CENER
-0,11%
9.2
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
+0,48%
8.34
NOVAL
0,00%
2.69
OPTIMA
-1,13%
12.28
TITC
+0,67%
29.85
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
0,00%
1.44
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-28,75%
0.57
ΑΛΜΥ
+1,12%
2.7
ΑΛΦΑ
+0,39%
1.526
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,71%
11.29
ΑΣΚΟ
+1,40%
2.89
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.58
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.46
ΑΤΤ
0,00%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.87
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.35
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.27
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.58
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,24%
16.92
ΔΑΑ
+1,11%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-0,63%
11.1
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.99
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.329
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.42
ΕΕΕ
+1,13%
32.16
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.22
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.31
ΕΛΛ
+1,47%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,00%
2.445
ΕΛΠΕ
+0,44%
7.985
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.14
ΕΛΤΟΝ
+1,42%
1.714
ΕΛΧΑ
0,00%
1.824
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.126
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.28
ΕΤΕ
+0,07%
8.088
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.64
ΕΥΡΩΒ
-0,10%
2.08
ΕΧΑΕ
0,00%
5.02
ΙΑΤΡ
0,00%
1.52
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3655
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.645
ΙΝΚΑΤ
-0,89%
4.995
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
-1,05%
5.68
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.74
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.18
ΙΝΤΚΑ
+1,57%
3.24
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
0,00%
1.32
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.575
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.483
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.138
ΚΟΥΕΣ
+1,32%
5.36
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
+1,74%
0.878
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.65
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.91
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.846
ΜΕΒΑ
0,00%
3.9
ΜΕΝΤΙ
+1,43%
2.84
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41.8
ΜΙΓ
0,00%
3.68
ΜΙΝ
+2,97%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,05%
24.98
ΜΟΝΤΑ
+0,90%
3.38
ΜΟΤΟ
+1,21%
2.925
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.4
ΜΠΡΙΚ
+0,27%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,50%
35.54
ΝΑΚΑΣ
-0,76%
2.62
ΝΑΥΠ
+2,14%
0.954
ΞΥΛΚ
-0,75%
0.263
ΞΥΛΠ
+10,38%
0.468
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
+1,60%
25.45
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.4
ΟΠΑΠ
+0,27%
14.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.924
ΟΤΕ
-0,07%
13.49
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.48
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.42
ΠΕΙΡ
+0,37%
3.512
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.02
ΠΛΑΘ
0,00%
3.895
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.142
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+3,17%
1.625
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+2,17%
0.329
ΣΙΔΜΑ
+1,20%
1.685
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.74
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.33
ΤΖΚΑ
0,00%
1.395
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.24
ΦΡΛΚ
+2,63%
3.9
ΧΑΙΔΕ
+1,68%
0.605

ΑΔΜΗΕ: Πρώτο βήμα η μεθοδολογία εσόδου για το Great Sea Interconnector

Θετική εξέλιξη για το Great Sea Interconnector αποτελεί η θέση της μεθοδολογίας εσόδου σε δημόσια διαβούλευση από τη ΡΑΑΕΥ, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο ΑΔΜΗΕ σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Αναλυτικά: 

Με τη θέση που έλαβε τις προηγούμενες ημέρες η Ολομέλεια της ΡΑΑΕΥ για τη μεθοδολογία εσόδου της διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου (Great Sea Interconnector – GSI) εκπληρώνεται ένα σημαντικό ορόσημο για την απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου.

Η κρίσιμη απόφαση αναμένεται να ληφθεί – μετά από πολυετείς καθυστερήσεις με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης πριν τα τέλη Μαΐου. Ο ΑΔΜΗΕ θα υποβάλει τις επόμενες ημέρες, στο πλαίσιο της διαβούλευσης, τις παρατηρήσεις του σε συνάρτηση με τη μεθοδολογία που είχε αρχικά εισηγηθεί στον Ρυθμιστή.

Αυτή η απόφαση της ΡΑΑΕΥ είναι το πρώτο από τα βήματα που απαιτούνται προκειμένου να ολοκληρωθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο. Χωρίς ολοκληρωμένο ρυθμιστικό πλαίσιο δεν θα είναι εφικτό να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου από εμπορικές τράπεζες και διεθνείς οργανισμούς, ούτε να ωριμάσουν συζητήσεις με ενδιαφερόμενους επενδυτές για μετοχική συμμετοχή στο έργο.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΑΔΜΗΕ ανέλαβε Φορέας Υλοποίησης του GSI τον Οκτώβριο του 2023, σε μια περίοδο κατά την οποία το έργο αντιμετώπισε μεγάλη κρίση. Με την κίνηση αυτή -η οποία έγινε με τη σύμφωνη γνώμη τόσο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσο και των κυβερνήσεων Ελλάδας και Κύπρου- διασφαλίστηκε, ουσιαστικά, η επιβίωσή του έργου.  Αμέσως μετά, τον Νοέμβριο του 2023,  ο φορές υλοποίησης ζήτησε αρμοδίως τη διευθέτηση των ρυθμιστικών εκκρεμοτήτων προκειμένου να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση του έργου.

Οι εκκρεμότητες, όμως, δεν έχουν κλείσει. Για να είναι βιώσιμο το έργο, χρειάζεται να ληφθούν άμεσα και οι υπόλοιπες ρυθμιστικές αποφάσεις που εκκρεμούν από τις ρυθμιστικές αρχές τόσο της Ελλάδας όσο και της Κύπρου. Κάθε επιπλέον καθυστέρηση θα επιβαρύνει τους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας και των δυο χωρών.

Επιπλέον, ο Φορέας Υλοποίησης προχωρά με ταχείς ρυθμούς την εκπόνηση της μελέτης κόστους/οφέλους που ζήτησε Υπουργός Ενέργειας της Κύπρου κ. Παπαναστασίου με επιστολή του στις 2/4/2024.

Ανταποκρινόμενος στο αίτημα ενημέρωσης του Υπουργείου Ενέργειας της Κύπρου σχετικά με την πρόοδο της μελέτης, έχουν προγραμματιστεί το αμέσως επόμενο διάστημα συσκέψεις του Φορέα Υλοποίησης με στελέχη των Υπουργείων Ενέργειας και Οικονομικών της Κύπρου, καθώς και του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου.

Τα πρώτα αποτελέσματα της μελέτης θα παρουσιαστούν από τον Φορέα Υλοποίησης στο Υπουργείο Ενέργειας της Κύπρου εντός Μαΐου.

Διαβάστε επίσης: 

Apeiron Ventures: Κάνει επενδυτικό ντεμπούτο με δύναμη πυρός 25 εκατ.

Βαρέα οχήματα: Τι φέρνει η νέα οδηγία της ΕΕ για τις εκπομπές CO2

Nestle Ελλάς: Το αποτύπωμα της Purina και η πρόταση για τα αδέσποτα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!