Μπαταρίες: H LG Energy ζητά φθηνό ρεύμα από την ΕΕ

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ απέναντι στον ανταγωνισμό με την Κίνα ζητά φθηνότερη ενέργεια

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φόρτιση © Pixabay

Η LG Energy Solution Ltd, ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου εργοστασίου μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κάλεσε την Κομισιόν να μειώσει το ενεργειακό κόστος και να αναπτύξει τη στρατηγική βιομηχανία εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού με την Κίνα, σε μια κίνηση που συντάσσεται με αντίστοιχα αιτήματα βιομηχανιών σε διάφορες χώρες-μέλη της ΕΕ, όπως και από την Ελλάδα.

Οι εγκαταστάσεις της νοτιοκορεάτικης LG Energy Solution κοντά στο Βρότσλαβ της Πολωνίας, λειτουργούν με περίπου το ήμισυ της χωρητικότητάς της φέτος λόγω της ασθενέστερης παγκόσμιας ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία έχει πλήξει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η ΕΕ προετοιμάζει αυστηρότερους κανονισμούς για το αποτύπωμα άνθρακα την ίδια στιγμή που οι παραγωγοί μπαταριών EV και ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα αυξάνουν την παρουσία τους στην ήπειρο, σύμφωνα με την LG Energy. Ως εκ τούτου, το μπλοκ — και στην περίπτωση αυτή η πολωνική κυβέρνηση — θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην παροχή πρόσβασης σε φθηνή ηλεκτρική ενέργεια σε βασικές αναπτυσσόμενες βιομηχανίες, όπως η κατασκευή μπαταριών EV.

«Αν η Πολωνία θέλει να οικοδομήσει προηγμένη βιομηχανία, πρέπει να συνδέσει φθηνή ηλεκτρική ενέργεια εκεί που παράγεται η επιχείρηση», δήλωσε ο Γιονγκ Γκερλ Λι, επικεφαλής εξωτερικών σχέσεων της LG Energy Solutions, στο Biskupice Podgorne. «Δεν μπορείτε να παρέχετε φθηνή ενέργεια για όλους. Δεν μπορεί να γίνει».

Η Πολωνία τείνει να προστατεύει τα νοικοκυριά, όχι τις βιομηχανίες, από το υψηλό κόστος ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Η χώρα έχει μία από τις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ λόγω της εξάρτησής της από την καύση άνθρακα, που προκαλεί δαπανηρές εκπομπές άνθρακα.

Προς το παρόν, η LG Energy Solutions προσαρμόζεται στην πιο αδύναμη αγορά EV. Σχεδιάζει να αρχίσει να κατασκευάζει πιο προσιτές μπαταρίες λιθίου-σιδηρού-φωσφορικού για αποθήκευση ενέργειας από το 2025 και για αυτοκίνητα από το 2026. Η χρήση του εργοστασίου ενδέχεται να αυξηθεί από το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους, με τις μπαταρίες αυτοκινήτων να εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής, Lee είπε.

Το υψηλό κόστος ενέργειας και ο ανταγωνισμός με την Κίνα

Το εργοστάσιο της LG Energy, το οποίο από μόνο του ήταν υπεύθυνο για το 3% των πολωνικών εξαγωγών το 2023, χρησιμοποιεί περίπου 1 τεραβατώρα ηλεκτρικής ενέργειας το χρόνο, αγοράζοντας ενέργεια μέσω άμεσων συμφωνιών με παραγωγούς ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθώς και στην αγορά.

Θέλει η πολωνική κυβέρνηση να επιτρέψει στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε 14 ειδικές οικονομικές ζώνες σε όλη τη χώρα να έχουν προτεραιότητα στη λήψη φθηνής και πράσινης ενέργειας, ειδικά καθώς η χρήση ενέργειας πρόκειται να αυξηθεί με την άνοδο του αυτοματισμού και την επέκταση της αποθήκευσης δεδομένων.

Χωρίς αυτό, ο ανταγωνισμός με κινεζικές εταιρείες θα μπορούσε να είναι δύσκολος για τις επιχειρήσεις στην ΕΕ. Το γεγονός ότι το μπλοκ εργάζεται σε νέους κανόνες για τις μπαταρίες, οι οποίοι αναμένεται να επιβάλλουν αυστηρότερες απαιτήσεις για το αποτύπωμα άνθρακα για τους παραγωγούς, επιτείνει τον επείγοντα χαρακτήρα.

«Οι παραγωγοί στην Κίνα είναι ανταγωνιστικοί, γι’ αυτό εμείς – ως Ευρώπη – πρέπει να δράσουμε γρήγορα», είπε ο Λι. «Η πολωνική κυβέρνηση πρέπει να σκεφτεί πώς να προστατεύσει μια τόσο σημαντική και στρατηγική βιομηχανία».

ΟΛΘ
0.00%
0.00
ΑΣΤΑΚ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
0.00%
0.00
ΟΛΥΜΠ
0.00%
0.00
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.00%
0.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
0.00
ΚΡΙ
0.00%
0.00
ΡΕΒΟΙΛ
0.00%
0.00
ΠΛΑΘ
0.00%
0.00
ΑΤΤ
0.00%
0.00
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.00%
0.00
ΒΙΟΚΑ
0.00%
0.00
ΔΟΜΙΚ
0.00%
0.00
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.00
AEM
0.00%
0.00
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
0.00%
0.00
CENER
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
0.00%
0.00
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
0.00%
0.00
OPTIMA
0.00%
0.00
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
0.00%
0.00
ΙΛΥΔΑ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
0.00%
0.00
ΠΑΙΡ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
0.00%
0.00
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
0.00%
0.00
ΕΛΠΕ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
0.00%
0.00
ΠΕΤΡΟ
0.00%
0.00
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
0.00%
0.00
ΜΕΒΑ
0.00%
0.00
ΦΑΙΣ
0.00%
0.00
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.00%
0.00
ΝΑΥΠ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
0.00%
0.00
ΕΒΡΟΦ
0.00%
0.00
ΕΛΛ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.00
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
BOCHGR
0.00%
0.00
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0.00%
0.00
ΟΠΑΠ
0.00%
0.00
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.00%
0.00
ΒΙΟΣΚ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
0.00%
0.00
ΜΠΡΙΚ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
0.00%
0.00
ΑΝΔΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΕ
0.00%
0.00
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.00
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
0.00%
0.00
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΙΑΤΡ
0.00%
0.00
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΤ
0.00%
0.00
ΑΤΤΙΚΑ
0.00%
0.00
ΞΥΛΚ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
0.00%
0.00
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΟΤΟΕΛ
0.00%
0.00
ΣΙΔΜΑ
0.00%
0.00
ΑΣΚΟ
0.00%
0.00
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
0.00%
0.00
ΦΡΛΚ
0.00%
0.00
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
0.00%
0.00
DIMAND
0.00%
0.00
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΔΑΑ
0.00%
0.00
ΜΙΓ
0.00%
0.00
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΔΕΗ
0.00%
0.00
ΙΝΤΚΑ
0.00%
0.00
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΠΡΟΦ
0.00%
0.00
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.00%
0.00
TITC
0.00%
0.00
ΕΣΥΜΒ
0.00%
0.00
ACAG
0.00%
0.00
ΣΠΕΙΣ
0.00%
0.00
ΑΡΑΙΓ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
0.00%
0.00
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΟΤΕ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
0.00%
0.00
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΕΥΡΩΒ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
AKTR
0.00%
0.00
ΜΟΤΟ
0.00%
0.00
ΕΕΕ
0.00%
0.00
EVR
0.00%
0.00
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
0.00%
0.00
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΠΑΠ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
0.00%
0.00
ΟΛΠ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΑΛ
0.00%
0.00
ΠΕΙΡ
0.00%
0.00