Αλλαγές έρχονται στο κέντρο της Αθήνας για τα ηλεκτρικά πατίνια, με τον Δήμο Αθηναίων να περνά σε δράση και να θέτει νέους κανόνες. Ο Χάρης Δούκας προχώρησε στην υιοθέτηση νέου κανονιστικού πλαισίου για τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ) και τα επινοικιαζόμενα/διαμοιραζόμενα μέσα. Η εφαρμογή του νέου πλαισίου θα ξεκινήσει άμεσα, σε συνεργασία με τις εμπλεκόμενες εταιρείες και υπηρεσίες του Δήμου, με στόχο μια πιο ασφαλή και βιώσιμη αστική μετακίνηση.
-
Ανταλλαγή δεδομένων
Οι εταιρείες δεσμεύτηκαν να παρέχουν στον Δήμο πλήρη στοιχεία για τον στόλο τους και τη χρήση των οχημάτων (κίνηση, στάθμευση). Στην Αθήνα υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν πάνω από 4.000 πατίνια. -
Καθορισμένες θέσεις στάθμευσης
Προβλέπεται η δημιουργία 70 αρχικών οριοθετημένων σημείων στάθμευσης για την αποσυμφόρηση πεζοδρομίων και κοινόχρηστων χώρων. Τα σημεία αυτά θα διαμορφωθούν σε συνεργασία με τις εταιρείες και θα επανεξεταστούν βάσει δεδομένων. -
Τεχνικοί περιορισμοί και έλεγχος χρήσης
Θα εφαρμοστούν όρια ταχύτητας, ζώνες απαγόρευσης κυκλοφορίας και δυνατότητα επιβολής χρέωσης στους χρήστες για αντικανονική στάθμευση ή χρήση. Κάθε πατίνι φέρει μοναδικό σειριακό αριθμό, γεγονός που επιτρέπει την εύκολη ταυτοποίηση και επιβολή προστίμων. -
Αποζημίωση για χρήση δημόσιου χώρου
Ο Δήμος θα εισπράττει αντάλλαγμα από τις εταιρείες για τον χώρο που καταλαμβάνουν τα οχήματά τους σε δημόσιες υποδομές.Η Δημοτική Αστυνομία επιβεβαίωσε αύξηση των παραβάσεων, που σχετίζονται με ΕΠΗΟ. Είναι ενδεικτικό ότι φέτος τον Μάρτιο καταγράφηκαν 88 σχετικές παραβάσεις, ενώ τον Απρίλιο ανήλθαν σε 197.