Ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου, LNG, στις ΗΠΑ, η Venture Global Inc., εγείρει ερωτήματα σχετικά με το πώς θα μοιραστεί μια κοινή πλωτή οδό με έναν σχεδιαζόμενο γείτονα — είναι μια κίνηση που υπογραμμίζει μια επερχόμενη συμφόρηση στον ναυτιλιακό χώρο σε έναν ενεργειακό τομέα που η κυβέρνηση Τραμπ υποστηρίζει για την αύξηση των εξαγωγών.
Οι ΗΠΑ, ήδη ο μεγαλύτερος παγκόσμιος εξαγωγέας του καυσίμου, βρίσκονται σε καλό δρόμο για να διπλασιάσουν σχεδόν την τρέχουσα χωρητικότητά τους με μια μαζική κατασκευή έξι έργων υπό κατασκευή στο Τέξας και τη Λουιζιάνα. Και ακόμη περισσότερα βρίσκονται σε προχωρημένα στάδια ανάπτυξης, καθώς ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει κάνει κινήσεις για την αύξηση της ροής φορτίων από τις ΗΠΑ.
Ωστόσο, τα περισσότερα από τα υπάρχοντα εργοστάσια και αυτά που βρίσκονται σε εξέλιξη είναι συγκεντρωμένα σε μεγάλο βαθμό κατά μήκος των ακτών του Τέξας και της Λουιζιάνα, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε νέο έργο θα φέρει αυξημένο ανταγωνισμό στις πλωτές οδούς για να διατηρηθούν οι αποστολές σε κίνηση. Το πρόβλημα αναδεικνύει ευρύτερα ζητήματα για τις υποδομές των ΗΠΑ που μπορούν να περιορίσουν τη ροή του ενεργειακού εφοδιασμού ακόμη και όταν υπάρχει άφθονη πιθανή παραγωγή.
Το εργοστάσιο της Venture Global στο Calcasieu Pass, το οποίο βρίσκεται στην ανατολική όχθη της ομώνυμης πλωτής οδού, θα βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το Commonwealth LNG στη δυτική όχθη. Ένας άλλος ανταγωνιστής, η Cameron LNG, λειτουργεί επίσης ακριβώς βόρεια της Venture Global. Δύο άλλα προγραμματισμένα έργα, το Louisiana LNG της Woodside και το Lake Charles LNG της Energy Transfer, σχεδιάζονται στο βόρειο άκρο της πλωτής οδού.
Σε επιστολή που απέστειλε στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Ρυθμιστικής Ενέργειας αυτή την εβδομάδα, η Venture Global προέτρεψε τη ρυθμιστική αρχή να εξετάσει το προτεινόμενο σχέδιο πλωτών οδών της Commonwealth, γνωστό ως αξιολόγηση καταλληλότητας πλωτών οδών, μαζί με μια επιστολή που υπέβαλε το 2019 από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ, η οποία έδινε εύνοια στο σχέδιο.
Μέσω των δικηγόρων της, η Venture Global αμφισβήτησε τι θα συνέβαινε όταν το κανάλι θα έπρεπε να κλείσει για την κυκλοφορία πλοίων καθώς τα πλοία ταξιδεύουν προς και από το Commonwealth LNG. Η Venture Global έθεσε επίσης ζήτημα σχετικά με την πιθανότητα αυξημένης βυθοκόρησης και τα σχέδια της Commonwealth να δημιουργήσει μια λεκάνη στροφής, μια περιοχή αρκετά μεγάλη για να αλλάζουν κατεύθυνση τα τεράστια δεξαμενόπλοια.
Το επόμενο έργο της Venture Global, το CP2, βρίσκεται δίπλα στο Calcasieu Pass και πρόσφατα εγκρίθηκε από τις ρυθμιστικές αρχές. Η πλήρης τελική επένδυση εκκρεμεί.
Η επιτροπή «θα πρέπει να διασφαλίσει ότι η κατασκευή και οι προγραμματισμένες λειτουργίες του Commonwealth δεν θα επηρεάσουν αρνητικά τους υπάρχοντες τερματικούς σταθμούς εξαγωγής LNG όπως το Calcasieu Pass ή άλλες εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούν τις ίδιες ή επικαλυπτόμενες πλωτές οδούς», ανέφερε η επιστολή της Venture Global.
Όταν ζητήθηκε σχολιασμός, η Venture Global αναφέρθηκε στην επιστολή και αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Η Commonwealth δήλωσε ότι η αξιολόγηση καταλληλότητας των πλωτών οδών και η επιστολή συστάσεων της Ακτοφυλακής «συμμορφώνονται με όλους τους ισχύοντες κανονισμούς», προσθέτοντας ότι δεν απαιτούνται αλλαγές.