Θερινές εκπτώσεις 2025: Ξεκινούν τη Δευτέρα, το ωράριο των καταστημάτων

Σχεδόν ενάμιση μήνα για αγορές σε χαμηλότερες τιμές θα απολαύσουν οι καταναλωτές, αφού τη Δευτέρα 14/7 ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις

Θερινές εκπτώσεις © EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Από τη Δευτέρα 14 Ιουλίου ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις του 2025, προσφέροντας στους καταναλωτές σχεδόν ενάμιση μήνα ευκαιριών για αγορές σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Η εκπτωτική περίοδος θα διαρκέσει έως και το Σάββατο 31 Αυγούστου, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να προμηθευτούν ρούχα, υποδήματα, ηλεκτρονικά είδη, οικιακές συσκευές και άλλα προϊόντα με σημαντικές μειώσεις τιμών.

Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, τα εμπορικά καταστήματα μπορούν να παραμείνουν ανοιχτά και την πρώτη Κυριακή της εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή στις 20 Ιουλίου 2025. Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας για εκείνη την ημέρα είναι 11:00 π.μ. με 6:00 μ.μ., ωστόσο μπορεί να υπάρξουν διαφοροποιήσεις ανάλογα με την τοπική αγορά ή την πολιτική της κάθε επιχείρησης.

Καθ’ όλη τη διάρκεια των εκπτώσεων, οι καταστηματάρχες υποχρεούνται να αναγράφουν με σαφήνεια τόσο την αρχική όσο και τη νέα μειωμένη τιμή κάθε προϊόντος, ώστε να διευκολύνεται η σύγκριση και να λαμβάνονται ενημερωμένες αποφάσεις από τους καταναλωτές.

Θερινές εκπτώσεις 2025: Τα 11 SOS για τους καταναλωτές

Οι καταναλωτές κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής σημεία:

1) Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.

2) Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.

3) Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).

4) Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.

5) Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

6) Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

7) Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.

8) Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

9) Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

10) Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.

11) Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.