Τις αρνητικές επιπτώσεις του παρατεταμένου καύσωνα στις πωλήσεις, εν μέσω εκπτώσεων, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης μιλώντας στην ΕΡΤ.
Οι υψηλές θερμοκρασίες μείωσαν την κίνηση στα φυσικά καταστήματα, περιόρισε τις αυθόρμητες αγορές και οδήγησε πολλές οικογένειες ή τουρίστες να ακυρώσουν τις εξορμήσεις τους. Αντίθετα, οι online αγορές κατέγραψαν αύξηση 10%.
Συγκεκριμένα ανέφερε μεταξύ άλλων:
Αρνητικές επιπτώσεις
- Μειωμένη Κίνηση στα Καταστήματα:
- Οι καταναλωτές αποφεύγουν τις μετακινήσεις, ειδικά σε ανοιχτές αγορές ή καταστήματα χωρίς κλιματισμό.
- Ειδικά σε ώρες αιχμής (12:00-18:00), η ζήτηση πέφτει κατακόρυφα.
- Πτώση Αυθόρμητων Αγορών:
- Λόγω δυσφορίας και κόπωσης, οι πελάτες τείνουν να μην περιηγούνται στους διαδρόμους ή στις βιτρίνες — και άρα ψωνίζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα.
- Αναστολή Προγραμματισμένων Εξορμήσεων:
- Οι οικογένειες ή τουρίστες αποφεύγουν εμπορικά κέντρα και αγορές, ειδικά σε ηπειρωτικές πόλεις χωρίς τουριστικό χαρακτήρα.
Ουδέτερες ή Θετικές Εξαιρέσεις:
- Αύξηση Online Αγορών:
- Σε περιόδους καύσωνα, υπάρχει μετατόπιση προς το e-commerce, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν να ψωνίζουν από το σπίτι.
- Ενίσχυση Πωλήσεων Εποχικών Ειδών:
- Αυξάνεται η ζήτηση για «δροσιστικά προϊόντα» όπως ανεμιστήρες, κλιματιστικά, ελαφριά ρούχα, μαγιό, είδη θαλάσσης που περιλαμβάνονται στις εκπτώσεις.
- Ενδεικτικά Δεδομένα:
- Σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, οι περίοδοι με παρατεταμένους καύσωνες το 2021 & 2023 συνοδεύτηκαν από πτώση τζίρου έως 15-20% σε φυσικά καταστήματα, ιδιαίτερα εκτός μεγάλων εμπορικών κέντρων.
- Αντίθετα, online πωλήσεις ενισχύθηκαν έως και 10% την ίδια περίοδο.
- Στρατηγικές Αντιμετώπισης για Εμπόρους:
- Εξυπηρέτηση σε πιο δροσερές ώρες (απογευματινό-βραδινό άνοιγμα).
- Επικέντρωση στην online προβολή και προσφορές μέσω e-shop.
- Προώθηση εποχικών ειδών με σύνδεση με τις καιρικές συνθήκες.
Συνοψίζοντας τις ενδεικτικές επιπτώσεις του καύσωνα κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων:
- Πτώση έως 18% στις πωλήσεις φυσικών καταστημάτων, λόγω μειωμένης επισκεψιμότητας.
- Αύξηση 10% στο e-commerce, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν από το σπίτι.
- Ελαφρά αύξηση 5% στις πωλήσεις εποχικών ειδών, όπως μαγιό, είδη θαλάσσης, ανεμιστήρες, κλιματιστικά.