Δύο σημαντικά έργα υποδομών στην Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία περνούν στη φάση υλοποίησης μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), μετά την υπογραφή από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα, των τευχών Πρόσκλησης Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών της Β’ φάσης των διεθνών διαγωνισμών. Πρόκειται για τον κάθετο οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) και για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, δύο παρεμβάσεις που στοχεύουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και στην αναβάθμιση της συνδεσιμότητας σε περιοχές με έντονη κινητικότητα και υψηλή επισκεψιμότητα.
Ειδικότερα, το έργο «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με Σ.Δ.Ι.Τ» αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση των τμημάτων: Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους 29.5 χλμ. και Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους 13.5 χλμ. και 9 ανισόπεδων κόμβων, όπως επίσης, τη λειτουργία και συντήρηση του βασικού άξονα Δράμα-Αμφίπολη συνολικού μήκους 43 χλμ.
Το δεύτερο έργο αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση τριών τμημάτων της Ε.Ο.2 Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 25χλμ. με Σ.Δ.Ι.Τ και συγκεκριμένα:
- Μαυροβούνι – Έδεσσα,
- Παράκαμψη Γιαννιτσών, Α/Κ Γιαννιτσών, Α/Κ Παραλίμνης και
- Παράκαμψη Χαλκηδόνας, Α/Κ Χαλκηδόνας, Α/Κ Ελεούσας Νέα Χάραξη,
Προβλέπεται, επίσης, η λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα από τη Γέφυρα Αξιού ποταμού μέχρι την Έδεσσα, συνολικού μήκους περίπου 52 χλμ.
Με την κατασκευή των νέων και την αναβάθμιση των παραπάνω οδικών τμημάτων επιδιώκεται η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και η διευκόλυνση των διαπεριφερειακών, αλλά και των τοπικών μετακινήσεων σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Θεσσαλονίκης, Πέλλας και Δράμας με υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο και ενδιαφέρον επισκεψιμότητας.