Στις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ αναφέρθηκε ο ο Απόστολος Πεταλάς, Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος. Ο κ. Πεταλάς υπογράμμισε στοΕΡΤnews Radio 105,8 τα εξής: «Ζητήσαμε να ενημερώσουμε τον Υπουργό για την πρωτοβουλία αυτή των χιλίων και πλέον κωδικών και θα γίνει η συνάντηση αυτή την Τετάρτη. Ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου των σούπερ μάρκετ έχει “τσεκούρι” μόνο με τη διεθνή ακρίβεια και τον πληθωρισμό και την προσπάθεια να εξυπηρετήσει τους καταναλωτές με επαρκή προϊόντα στις καλύτερες δυνατές τιμές. Αυτό είναι το μόνο “τσεκούρι” που έχει και κανένα άλλο “τσεκούρι”».
Και συμπλήρωσε: «Στο θέμα της εθελοντικής πρωτοβουλίας, να σας θυμίσω ότι πέρυσι τέτοιο καιρό έγινε με πολύ μεγάλη επιτυχία. Συμμετείχαν 65 προμηθευτές με 705 κωδικούς προϊόντων και οι αλυσίδες το υλοποίησαν με εξαιρετική, αν θέλετε επιτυχία και από τότε μέχρι και σήμερα, αν θα δείτε, ο πληθωρισμός τροφίμων κυρίως στην Ελλάδα, είναι σημαντικά μικρότερος από όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όχι βέβαια, μόνο, χάρη σε αυτή την ενέργεια. Μέσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα βρείτε πολλές ενέργειες. Αυτή είναι μια επιπλέον ενέργεια που θα γίνει Και θα έλεγα ότι ναι μεν στο κοινό φαίνεται το σουπερμάρκετ, αλλά το σουπερμάρκετ ουσιαστικά αντικατοπτρίζει το σύνολο της πραγματικότητας. Τα τελευταία πέντε χρόνια μάλιστα, ο πληθωρισμός των τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν περίπου 31%. Αυξήθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα, περίπου 31% σε πέντε χρόνια. Στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία, είναι περίπου 29, στην ίδια περίοδο. Φυσικά και τα εισοδήματα δεν αυξήθηκαν ανάλογα. Άρα, είναι πολύ λογικό οι καταναλωτές να δυσκολεύονται».
Μεταξύ άλλων, τόνισε: « Εγώ θα σας πω τρία νούμερα και έτσι πιστεύω ότι θα εξελιχθεί και τους επόμενους μήνες. Επίσημα, η Eurostat ανακοίνωσε ότι ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ευρώπη μέχρι και τον Αύγουστο ακόμα και πριν από 2 – 3 εβδομάδες ήταν 3,3%. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο νούμερο είναι 2,4% και αυτό το αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ και στα σούπερ μάρκετ ιδιαίτερα είναι 1,6%. Αυτό που θέλω όμως, να πω είναι ότι ο πληθωρισμός τροφίμων υπολείπεται σημαντικά. Σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και στην Ελλάδα, τρόφιμα δεν πουλάνε μόνο τα σούπερ μάρκετ. Πουλάνε πάρα πολλά κανάλια, τρόφιμα. Άρα, λοιπόν, τα σούπερ μάρκετ παίζουν έναν ρόλο, αν θέλετε μείωσης του πληθωρισμού και αυτό δεν είναι φιλανθρωπία, αλλά αποτέλεσμα πρώτον, μεγάλου ανταγωνισμού. Δέκα δηλαδή, εθνικές αλυσίδες ανταγωνίζονται κάθε μέρα ποια θα προσελκύσει τον καταναλωτή, αλλά και δεύτερον και θέλω να το επισημάνω και αυτό είναι η ψυχολογία του καταναλωτή και το διαθέσιμο εισόδημα τόσο περιορισμένο που τα σούπερ μάρκετ το ζουν κάθε μέρα μέσα στα καταστήματά τους».
Tι είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών ΓΣΕΕ, Απόστολος Ραυτόπουλος
Στο θέμα αναφέρθηκε και ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών ΓΣΕΕ, κ. Απόστολος Ραυτόπουλος, τονίζοντας χαρακτηριστικά το εξής: «Έχει δεσμευτεί ο υπουργός σε συναντήσεις που έκανε με τον ΣΕΒ, δηλαδή τη βιομηχανία τροφίμων αλλά και τους εκπροσώπους στο σούπερ μάρκετ πριν από δύο μήνες, ότι θα μειώσουν σε 1.000 κωδικούς την τιμή των προϊόντων τους από 5%. Αυτό που έχει ξαναγίνει και πέρσι και πρόπερσι. Εκείνο όμως, το οποίο δεν γνωρίζουμε εμείς ως καταναλωτές είναι ποια θα είναι η ημερομηνία ορόσημο της μείωσης της τιμής. Γιατί το λέω αυτό; Διότι, αν θα είναι παράδειγμα από σήμερα, μα εδώ και δύο μήνες έχουν γίνει αυξήσεις 10, 20, 30%. Τι να το κάνω εγώ σήμερα; Να μου μειώσει 5%; Ποια θα είναι η ημερομηνία; Ποια θα είναι η χρονική διάρκεια της τιμής; Δηλαδή, για πόσο θα διαρκέσει αυτό; Για ένα μήνα; Για μία βδομάδα; Για δύο μήνες; Θα διαρκέσει άραγε, και στις γιορτές που τόσο πολύ ανάγκη το έχουμε; Που όλα τα νοικοκυριά θα ψωνίσουν είτε για τα νοικοκυριά τους, είτε για τα βαφτιστήρια τους, είτε για τα παιδιά τους κάποιο προϊόν το οποίο χρειάζονται μέσα στις γιορτές;».
Και πρόσθεσε: «Αυτές λοιπόν, είναι οι απορίες που θα πρέπει να λυθούν μετά τις συναντήσεις τις αλλεπάλληλες που έχει το Υπουργείο Ανάπτυξης με τους εκπροσώπους τόσο των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, όσο και με τους εκπροσώπους της βιομηχανίας τροφίμων. Όταν ρωτάμε εμείς στα σούπερ μάρκετ (για να το πούμε αυτό, για να το ξέρουν οι ακροατές μας), γιατί παιδιά είναι τόσο ακριβές οι τιμές; απαντούν ότι δεν φταίμε εμείς, φταίει η βιομηχανία τροφίμων. Εμείς από εκεί αγοράζουμε τα προϊόντα μας. Ρίχνει δηλαδή, το μπαλάκι ο ένας στον άλλον. Εμείς όμως, δεν βλέπουμε και δεν γνωρίζουμε ποιος είναι αυτός που υπέρμετρα αισχροκερδεί, θα έλεγα, εις βάρος των καταναλωτών».