Σούπερ μάρκετ: Τι ισχύει για τα 1.000 προϊόντα που θα πωλούνται φθηνότερα

Τι είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος για τη μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Σούπερ μάρκετ ©eurokinissi

Στις μειώσεις τιμών που έρχονται στα σούπερ μάρκετ, μετά τα όσα συμφωνήθηκαν  μεταξύ του Τάκη Θεοδωράκου και εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος. «Οι τιμές καταναλωτή αυξήθηκαν από το Αύγουστο στον Σεπτέμβριο κατά 0,6%. Έχουμε τον τρίτο υψηλότερο πληθωρισμό καταναλωτή σε σχέση με τις 27 χώρες της ΕΕ», δήλωσε αρχικά ο Απόστολος Ραυτόπουλος, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1.

Σχετικά με τη λίστα με τα 1.000 προϊόντα που θα πωλούνται φθηνότερα στα σούπερ μάρκετ, ο κ. Ραυτόπουλος επισήμανε: «Είναι άλλο ο κωδικός και άλλο το προϊόν. Ένα απορρυπαντικό για παράδειγμα έχει 20 κωδικούς. Το ένα έχει 13 μεζούρες, 23 μεζούρες, 30 μεζούρες, 45 μεζούρες, 70 μεζούρες κλπ. Το απορρυπαντικό όμως είναι ένα, το απορρυπαντικό είναι το προϊόν. Το θέμα είναι ποιοι κωδικοί θα μπούνε, θα μπούνε οι κωδικοί οι οποίοι έχουν την μεγαλύτερη ζήτηση ή θα μπούνε οι κωδικοί που θέλουν να προωθήσουν οι βιομηχανίες;».

«Εξαιρούνται τα νωπά προϊόντα, τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, εξαιρούνται τα ψάρια, εξαιρούνται τα κρέατα. Από αυτά τα προϊόντα θα μπουν κατεψυγμένα προϊόντα. Θα μπούνε τυποποιημένα προϊόντα και όχι κοπής και το ερώτημά μας είναι γιατί να πάω να πάρω για παράδειγμα ένα τυποποιημένο τυρί Γκούντα 200 γρ. το οποίο έχει 4€ και να μην πάω να πάρω 200γρ. Γκούντα κοπής που έχει 1€», πρόσθεσε.

«Γνωρίζουμε ότι φέτος το σκληρό στάρι όπου κατασκευάζονται τα μακαρόνια μειώθηκε στον παραγωγό από τα 28 λεπτά στα 19 λεπτά, πως είναι δυνατόν να μειώθηκε το προϊόν 32% και αυτό να μην αποτυπώνεται στα ράφια;», διερωτήθηκε καταλήγοντας.

Διαβάστε ακόμη: Τι πληρώνουν σε μισθοδοσία τα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Θεοδωρικάκος: Oι μειώσεις τιμών σε 1.000 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ – Στα 80 εκατ.  οι ανακτήσεις από εταιρείες που δεν έκαναν τις επενδύσεις που όφειλαν

Στο θέμα της μείωσης των τιμών σε 1.000 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ, αλλά και στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης ενάντια στην ακρίβεια, αναφέρθηκε και ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας το πρωί της Πέμπτης στο ΕΡΤnews.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Θα ήθελα να είναι χιλιάδες οι κωδικοί, να κρατήσει για πάντα και να μειωθούν οι τιμές στο μισό. Αλλά αυτό δεν γίνεται. Δίνουμε έναν συνεχή αγώνα σε ό, τι αφορά την δική μας δυνατότητα να πιέζουμε τα πράγματα. Να δούμε λίγο την ευρύτερη εικόνα για το τι συμβαίνει γύρω από αυτό το θέμα, μια μέση οικογένεια, ειδικά εδώ στο λεκανοπέδιο Αττικής, αυτό που έχει επιβαρυνθεί πάρα πολύ τα τελευταία 5 – 6 χρόνια σε απόλυτο αριθμό αλλά και σε ποσοστό αύξησης είναι το νοίκι. Κακά τα ψέματα, όποιος ζει στο λεκανοπέδιο, έχει φάει μια αύξηση 400, 500, 600, 700 ευρώ ανάλογα με το τι σπίτι είναι. Αλλά μιλώντας για μια μέση οικογένεια που ζει σε 100 τετραγωνικά, ένα ζευγάρι που έχει δύο παιδιά. Πάρτε ένα παράδειγμα, ας πάρουμε έναν μέσο δήμο, τη Δάφνη. Πριν από 6-7 χρόνια αυτό έκανε γύρω στα 500 – 550 ευρώ, το νοίκι, σήμερα είναι διπλάσιο. Γι αυτό προφανώς το υπουργείο Ανάπτυξης δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Θέλω να είμαι σαφής. Η κυβέρνηση συνολικά δίνει μία μάχη, προκειμένου να δημιουργηθεί σε μαζικό επίπεδο κοινωνική κατοικία. Δεύτερον, περιορίζει το Airbnb και τρίτον, στηρίζει τους ανθρώπους που ζουν στο νοίκι με επιδότηση ενός ενοικίου κάθε Νοέμβριο. Το οποίο το θεωρώ πάρα πολύ σοβαρό μέτρο».

Συνεχίζοντας ο Τάκης Θεοδωρικάκος είπε: «Το δεύτερο πρόβλημα που έχει επιβαρύνει πάρα πολύ τα νοικοκυριά όλη αυτή την περίοδο, αφορά την ηλεκτρική ενέργεια. Επίσης δεν είναι θέμα του υπουργείου Ανάπτυξης, αλλά η κυβέρνηση και εδώ συνήθως με παρεμβάσεις του ίδιου του πρωθυπουργού παίρνει μέτρα προκειμένου να στηρίζονται τα νοικοκυριά. Και ο τρίτος τομέας στον οποίο δίνουμε τη μάχη έχει σχέση με τα σούπερ μάρκετ γενικότερα θα έλεγα το λιανεμπόριο. Το 80% είναι στα σούπερ μάρκετ. Από εκεί προμηθεύεται ο πιο πολύς κόσμος τα προϊόντα και για τη συντήρηση του σπιτιού, αλλά και για τα θέματα διατροφής. Είχαμε λοιπόν όλους αυτούς τους μήνες μια στρατηγική πίεσης πάνω στην αγορά πίεσης πάνω στα σούπερ μάρκετ, μεταφέροντας το κοινωνικό αίτημα να συγκρατηθούν οι τιμές. Βέβαια γνωρίζουν όλοι ότι οι τιμές είναι κυρίως ζήτημα προσφοράς και ζήτησης».

Και συνέχισε: «Δεν γίνονται οι μεταβολές με αποφάσεις και διατάγματα για να μπω σε αυτό που μόλις πριν από λίγο ρωτήσατε. Ωστόσο πιέζουμε για συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και μία από αυτές εκδηλώθηκε τον τελευταίο μήνα και έχουμε συμφωνία σε αυτό. Έχουν δεσμευθεί οι μεγάλες αλυσίδες ότι στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου, δύο εβδομάδες δηλαδή από σήμερα, θα μειώσουν τις τιμές σε τουλάχιστον 1.000 κωδικούς. Εγώ τους ζήτησα η πρωτοβουλία αυτή να επεκταθεί και πέρα από τα Χριστούγεννα, πέρα από τις ημέρες των γιορτών, γιατί αντιλαμβάνομαι ότι μέχρι εκεί έχουν οργανώσει αυτό το πλαίσιο στην πρωτοβουλία αυτή, θέλω να σημειώσω ότι προφανώς συμμετέχει και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, έχει πολύ βασικό ρόλο. Έχω κάνει αλλεπάλληλες συναντήσεις μαζί τους και θα προσφέρουν και εκείνοι το σχετικό ποσοστό μείωσης. Ο στόχος είναι βασικά προϊόντα που αφορούν και τη διατροφή και την συντήρηση του σπιτιού και την ατομική υγιεινή, να πέσουν οι τιμές τους πάνω από 5% και όσο γίνεται περισσότερο για όσο γίνεται μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ταυτόχρονα διευκρίνισα προς όλους και θέλω με την ευκαιρία που είμαι εδώ να το διευκρινίσω και πάλι, είχαμε συμφωνήσει με τους εκπροσώπους της αγοράς πέρυσι, ύστερα από 100 ημέρες συνεργασίας και δουλειάς, έναν κώδικα δεοντολογίας για να προστατεύουμε τους πωλητές από παραπλανητικές εκπτώσεις, γιατί ξέρετε και μια μορφή επιβάρυνσης των τιμών ήταν οι παραπλανητικές εκπτώσεις.Συμφωνήσαμε σε αυτό τον κώδικα δεοντολογίας, αλλά εμείς είμαστε υποχρεωμένοι και να τον ελέγχουμε, το τονίζω αυτό γιατί έχουν υπάρξει πρόσφατα κάποια πρόστιμα που επέβαλε η ΔΙΜΕΑ με βάση τον νόμο.
Τους διευκρίνισα ότι είναι άλλο το ένα, άλλο το άλλο».

Τι είπε για τα πρόστιμα στο σούπερ μάρκετ

Μιλώντας για τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί, επισήμανε πως;: «Δεν ξέρω κανέναν να του βάζεις πρόστιμο να λέει ότι ήταν δίκαιο. Δεν έχουν κανένα απολύτως επιχείρημα. Είναι καταχρηστικά αυτά τα επιχειρήματα λένε ότι τους είχε δώσει άδεια το υπουργείο Ανάπτυξης. Αυτό είναι ψέμα.

Και χθες στη συνάντηση στον εκπρόσωπο των σουπερμάρκετ, είπα ότι αν υπάρχει οποιαδήποτε γραπτή αλληλογραφία του υπουργείου Ανάπτυξης με τη συγκεκριμένη αλυσίδα που να της επιτρέπει να κάνει αυτό για το οποίο μετά η ΔΙΜΕΑ της επέβαλε πρόστιμο 1,4 εκατομμύρια, να το φέρει για να πάρουν πίσω το πρόστιμο.

Η άλλη είναι πολύ συγκεκριμένα τα πράγματα. Έχει υπερβεί σε 36 κωδικούς το ποσοστό κέρδους που δικαιούται να έχει μέχρι τις 30 Ιουνίου και γι αυτό της επεβλήθη το πρόστιμο από τη ΔΙΜΕΑ. Αλλά ξέρετε κάτι; Κανένας δεν θα συζητούσε σε αυτή την τηλεόραση τώρα. Όχι στην ΕΡΤ, οπουδήποτε. Εάν ήτανε για ένα πρόστιμο κάποιων εκατοντάδων χιλιάδων σε κάποιον ο οποίος ήταν ένα μικρό μαγαζί, μια μικρή αλυσίδα.Κανείς δεν θα ασχολείτο, εδώ πέρα επειδή πρόκειται για μεγάλες αλυσίδες με επικοινωνιακές δυνατότητες, γίνεται όλο αυτό. Εγώ θέλω και πάλι στους ανθρώπους που μας βλέπουν να πω ο νόμος είναι νόμος και όσα δισεκατομμύρια ευρώ και αν έχει τζίρο ο οποιοσδήποτε, θα τηρείται και εάν έχει κάνει λάθος η πολιτεία, φυσικά θα υπάρχει διαδικασία στη δικαιοσύνη για να αποδοθεί το δίκαιο. Αλλά εδώ εν προκειμένω αυτό που έχει λεχθεί δεν είναι σωστό, δεν ισχύει, η πραγματικότητα είναι ότι η ΔΙΜΕΑ επέβαλε ένα πρόστιμο και αν ο υπουργός Ανάπτυξης επενέβαινε για να τον σταματήσει, θα είχε κάνει μια καραμπινάτη παράβαση καθήκοντος και δεν θα το έκανα ποτέ».