Η Ελλάδα στο στόχαστρο διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων, οι επόμενες κινήσεις

Η Ελλάδα εξελίσσεται σε στρατηγικό πεδίο ανάπτυξης για μεγαλύτερα διεθνή ξενοδοχειακά brands, προσελκύοντας εμβληματικές επενδύσεις

Radisson Blu Resort ©Radisson Hotel Group

Η Ελλάδα αναδεικνύεται τα τελευταία χρόνια σε έναν από τους πιο δυναμικούς προορισμούς παγκοσμίως, προσελκύοντας όχι μόνο ταξιδιώτες υψηλών απαιτήσεων αλλά και το έντονο ενδιαφέρον των μεγαλύτερων ξενοδοχειακών αλυσίδων του κόσμου. Η ισχυρή ζήτηση για πολυτελείς και διαφοροποιημένες εμπειρίες φιλοξενίας, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη σύγχρονων υποδομών και την επιτάχυνση των επενδυτικών διαδικασιών, δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για νέες μεγάλες συμφωνίες στον κλάδο.

Hilton: Στρατηγικές συνεργασίες και νέα projects

Τη σημασία της Ελλάδας στον διεθνή χάρτη της φιλοξενίας ανέδειξε πρόσφατα ο Simon Vincent, CBE, Executive Vice President & President EMEA της Hilton, κατά τη συνάντησή του με την υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, στη Ρώμη στο πλαίσιο της 25ης Συνόδου Κορυφής του WTTC. Ο κ. Vincent επαίνεσε την ισχυρή ταξιδιωτική ζήτηση που καταγράφεται στη χώρα και τόνισε το ενδιαφέρον της Hilton να διερευνήσει περαιτέρω επενδυτικές ευκαιρίες σε ελληνικούς προορισμούς πέραν της Αθήνας.

Η υπουργός, από την πλευρά της, επισήμανε την πρόοδο που έχει σημειώσει η χώρα σε υποδομές υψηλών προδιαγραφών και έκανε ειδική μνεία στη Θεσσαλονίκη ως πόλη με προοπτικές περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης. Αναφορά έγινε και στην Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων, η οποία λειτουργεί ως «one-shop-stop» διευκολύνοντας τους διεθνείς επενδυτές και αναγνωρίζεται διεθνώς ως καλή πρακτική.

Στο πεδίο των νέων projects, εκτός από το Conrad της Αθήνας (πρώην Hilton), ξεχωρίζει το Conrad Corfu, το οποίο θα ανοίξει τις πύλες του τον Μάιο του 2026. Με 136 δωμάτια, πολλά εκ των οποίων θα διαθέτουν ιδιωτικές πισίνες, το νέο resort συνδυάζει την τεχνογνωσία της Hilton με την τοπική εμπειρία της οικογένειας Τρούλη και της Numo Hotels & Resorts. Το μοντέλο συνεργασίας που δοκιμάστηκε στο Royal Senses της Κρήτης επεκτείνεται τώρα στο Ιόνιο, φιλοδοξώντας να επαναπροσδιορίσει την έννοια της μεσογειακής φιλοξενίας.

Radisson: Διπλασιασμός παρουσίας έως το 2026

Δυναμικό άνοιγμα πραγματοποιεί και το Radisson Hotel Group, το οποίο σχεδιάζει να διπλασιάσει το portfolio του στην Ελλάδα από 5 σε 10 ξενοδοχεία μέχρι το 2026. Η στρατηγική του Ομίλου εστιάζει τόσο στην ενίσχυση της παρουσίας του στην Αθήνα, όσο και στην ανάπτυξη πολυτελών resorts στην περιφέρεια και στα νησιά.

Στην πρωτεύουσα, τον Μάιο του 2026 αναμένονται τα εγκαίνια δύο ξενοδοχείων: του Radisson RED Mitropoleos Square Athens, που σηματοδοτεί την είσοδο του brand RED στη χώρα, και του Radisson Theatrou Square Athens, το οποίο στεγάζεται σε κτίριο με πλούσια ιστορική κληρονομιά. Τα δύο ξενοδοχεία θα λειτουργούν υπό cluster management, προσφέροντας οικονομίες κλίμακας και καινοτόμες πρακτικές διοίκησης.

Στην ηπειρωτική Ελλάδα, το Radisson Blu Resort Mani θα προσφέρει premium εμπειρία φιλοξενίας στη Λακωνία, ενώ στις Κυκλάδες, το brand επεκτείνεται στην Πάρο, ενισχύοντας το «νησιωτικό τρίγωνο» Σαντορίνη–Μύκονος–Πάρος. Η παρουσία του Ομίλου στις Κυκλάδες, σε συνδυασμό με μονάδα στη Σκιάθο, του επιτρέπει να καλύπτει πλήρως το αυξανόμενο ενδιαφέρον για island hopping, συνδέοντας την τοπική παράδοση με τα διεθνή πρότυπα.

Hyatt: Επένδυση στην Πάρο με το brand Destination

Το 2026 αναμένεται επίσης η «άφιξη» της Hyatt στην Πάρο, με το νέο πεντάστερο Destination by Hyatt, που αναπτύσσεται από τη Reground, θυγατρική της PAROSTEC. Με μόλις 50 δωμάτια – εκ των οποίων τα περισσότερα θα διαθέτουν ιδιωτική πισίνα ή υδρομασάζ – το ξενοδοχείο φιλοδοξεί να προσφέρει μια εκλεπτυσμένη εμπειρία που συνδυάζει τον κυκλαδίτικο χαρακτήρα με τις παροχές διεθνών προδιαγραφών.

Η διαχείριση θα αναληφθεί από τη SWOT Hospitality, ενώ τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό υπογράφει το γραφείο Makridis & Associates. Το project εντάσσεται στη φιλοσοφία του Destination by Hyatt, που δίνει έμφαση στην ανάδειξη της τοπικής κουλτούρας και ταυτότητας, προσφέροντας εμπειρίες αυθεντικότητας στους ταξιδιώτες.

Η Ελλάδα σε τροχιά διεθνούς αναβάθμισης

Οι παραπάνω κινήσεις καταδεικνύουν ότι η Ελλάδα εξελίσσεται σε στρατηγικό πεδίο ανάπτυξης για τα μεγαλύτερα brands της παγκόσμιας φιλοξενίας. Η υψηλή ζήτηση για city breaks στην Αθήνα, οι επενδύσεις σε νησιωτικούς προορισμούς παγκόσμιας εμβέλειας και η ανάδειξη νέων περιοχών στην ηπειρωτική χώρα δημιουργούν μια δυναμική που δύσκολα ανακόπτεται.

Σε αυτό το περιβάλλον, η συνεργασία διεθνών κολοσσών με ισχυρούς τοπικούς παίκτες, η επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης και η συνεχής αναβάθμιση των υποδομών ενισχύουν την εικόνα της χώρας ως κορυφαίου επενδυτικού και τουριστικού προορισμού. Το στοίχημα πλέον για την Ελλάδα είναι να αξιοποιήσει το επενδυτικό momentum με τρόπο που θα συνδυάζει τη βιώσιμη ανάπτυξη, την προστασία της αυθεντικότητας και τη δημιουργία αξίας για τις τοπικές κοινωνίες.