WTM: Περισσότεροι Βρετανοί τουρίστες στην Ελλάδα του χρόνου αλλά με μικρότερα πορτοφόλια

Μια σημαντική πρόβλεψη και πρόκληση για το 2026 είναι ότι οι Βρετανοί ταξιδιώτες θα έρθουν περισσότεροι, αλλά θα ξοδέψουν λιγότερα

Τουρίστες στο Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

Η ελληνική παρουσία στη φετινή World Travel Market (WTM) στο Λονδίνο επιβεβαίωσε το έντονο ενδιαφέρον της βρετανικής αγοράς για τη χώρα μας, ωστόσο ταυτόχρονα ανέδειξε και μια σημαντική πρόκληση για το 2026: οι Βρετανοί ταξιδιώτες θα έρθουν περισσότεροι, αλλά θα ξοδέψουν λιγότερα.

Οι συνομιλίες με παράγοντες της αγοράς και εκπροσώπους τουριστικών οργανισμών ανέδειξαν ένα μείγμα συγκρατημένης αισιοδοξίας, οικονομικής επιφυλακτικότητας και μεταβαλλόμενων ταξιδιωτικών συνηθειών.

Θετικά μηνύματα, αλλά και προσεκτικές κινήσεις

Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος, τόνισε ότι, αν και είναι ακόμα νωρίς, το κλίμα στη βρετανική αγορά παραμένει θετικό: «Έχοντας επαφή με τους συνεργάτες μας όλο το προηγούμενο διάστημα και τώρα, ερχόμαστε να επιστεγάσουμε εδώ ότι το κλίμα είναι καλό.

Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τη χώρα μας και ιδιαίτερα για τους μήνες στις άκρες της σεζόν, όταν όλοι προτίθενται να βάλουν επιπλέον αεροσκάφη, ώστε να έχουμε μια σεζόν τουλάχιστον 10 μηνών».

Ωστόσο, αναγνώρισε ότι η οικονομική στενότητα στη Μεγάλη Βρετανία έχει επηρεάσει μέρος του κοινού: «Υπάρχει επιφυλακτικότητα, καθώς περιμένουν τα οικονομικά στοιχεία και τα μέτρα της κυβέρνησης. Παρ’ όλα αυτά, συνομιλώντας με την British Airways, που έχει ένα loyalty program 10 εκατομμυρίων ανθρώπων, μας είπαν ότι τα χρήματα δεν είναι καθόλου θέμα».

Επιφυλακτικότητα από τους tour operators

Πιο συγκρατημένος εμφανίστηκε ο Γρηγόρης Τάσιος, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής και του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής: «Βλέπουμε μια σχετική υποτονικότητα στη βρετανική αγορά, καθώς η χώρα δεν έχει ψηφίσει ακόμη τον προϋπολογισμό της για το 2026. Αυτό δημιουργεί μια παγωμάρα στους tour operators, και για την Ελλάδα αλλά και τους ανταγωνιστές μας».

Παρ’ όλα αυτά, εξέφρασε συγκρατημένη αισιοδοξία για τη συνέχεια: «Η Βρετανία ήταν παραδοσιακά μια πολύ δυναμική αγορά ήδη από τον Νοέμβριο, φέτος όμως είμαστε πιο προσεκτικοί. Έχουμε δρόμο μπροστά μας».

Σε ό,τι αφορά τις τιμές συμβολαίων, ο κ. Τάσιος σημείωσε: «Οι tour operators είναι ευχαριστημένοι από την Ελλάδα, αν κρίνουμε από τους τιμοκαταλόγους τους. Ωστόσο, οι ξενοδόχοι πιστεύουμε ότι υπάρχει ακόμα περιθώριο προς τα πάνω, κυρίως στο μαζικό μοντέλο ήλιος και θάλασσα. Οι αυξήσεις 5%-7% στα συμβόλαια του 2026 δεν επαρκούν με βάση τον τιμάριθμο και το υψηλό λειτουργικό κόστος. Παρ’ όλα αυτά, διατηρούμε ισορροπία, γιατί το μαζικό μοντέλο καλύπτει το 60%-70% των αφίξεων».

Η στρατηγική της Ελλάδας: Βιώσιμη ανάπτυξη και επέκταση της σεζόν

Η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο πλαίσιο της WTM, εστίασε στη βιώσιμη ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν και την ποιοτική αναβάθμιση του προϊόντος:

«Η Ελλάδα επενδύει σε τουριστικές υποδομές με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, σε ένα νέο σύστημα βιώσιμης κατάταξης των ξενοδοχείων και στη δημιουργία εθνικού παρατηρητηρίου για την παρακολούθηση της προόδου. Θέλουμε ο τουρισμός να συνεχίσει να αποτελεί θετική δύναμη για το περιβάλλον και τους ανθρώπους μας».

Η υπουργός αναφέρθηκε επίσης στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, χαρακτηρίζοντάς την «παράδειγμα μεταμόρφωσης σε έναν σύγχρονο, βιώσιμο παράκτιο προορισμό», ενώ υπογράμμισε την ψηφιακή μετάβαση με το νέο VisitGreece.gr, που θα ενσωματώνει εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για προσωποποιημένες εμπειρίες.

Νίκος Χαρδαλιάς: Η Αττική ως πρότυπο βιώσιμου μητροπολιτικού προορισμού

Στη δική του ομιλία, ο περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, παρουσίασε το όραμα της Περιφέρειας για έναν σύγχρονο, ανθρώπινο και πράσινο προορισμό, που θα προσελκύει τουρίστες όλο τον χρόνο:

«Η Αττική είναι η καρδιά της σύγχρονης Ελλάδας, εκεί όπου το παρελθόν και το μέλλον συνυπάρχουν αρμονικά. Επενδύουμε σε ένα νέο τουριστικό μοντέλο, που συνδυάζει ποιότητα με βιωσιμότητα, καινοτομία με παράδοση».

Αναφέρθηκε στην ίδρυση του Destination Management Organization «Greater Athens Region», που θα συντονίζει δράσεις τουρισμού και πολιτισμού, ενώ υπογράμμισε τα έργα αστικής και περιβαλλοντικής αναγέννησης – όπως τη δημιουργία ενός νέου Μητροπολιτικού Πάρκου που θα συνδέει τη θάλασσα με την πόλη. «Η Αττική μεταμορφώνεται σε έναν βιώσιμο μητροπολιτικό προορισμό, που επενδύει στη σχέση ανθρώπου, φύσης και πολιτισμού».