WTM: Νέους προορισμούς στην Ελλάδα αναζητούν οι Βρετανοί, αυξάνουν τις πτήσεις οι tour operators

Jet2 και EasyJet επενδύουν τουριστικά στην Ελλάδα, ανοίγοντας νέα δρομολόγια και 3 εκατ. θέσεις για το 2026

Η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη και ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος συναντήθηκαν με αντιπροσωπεία της Jet2, κορυφαίου tour operator για την Ελλάδα © ΔΤ/ΕΟΤ

Η Ελλάδα παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της βρετανικής τουριστικής αγοράς, με τις μεγάλες ταξιδιωτικές εταιρείες και αεροπορικές να ενισχύουν περαιτέρω την παρουσία τους στη χώρα. Οι ανακοινώσεις που έγιναν στο πλαίσιο της φετινής Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού World Travel Market 2025 στο Λονδίνο, επιβεβαιώνουν τη δυναμική σχέση Ελλάδας – Ηνωμένου Βασιλείου, προοιωνίζοντας ένα ιδιαίτερα θετικό 2026 για τον ελληνικό τουρισμό.

Η Jet2, ένας από τους κορυφαίους tour operators της Βρετανίας, ανακοίνωσε το μεγαλύτερο πρόγραμμα στην ιστορία της για την Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει 14 ελληνικούς προορισμούς και 3 εκατ. διαθέσιμες θέσεις για τη θερινή περίοδο του 2026. Η εταιρεία εντάσσει στο χαρτοφυλάκιό της νέους προορισμούς, όπως η Σάμος, η παράκτια ζώνη της Πιερίας (Olympus Riviera) και το Μεγανήσι, επιβεβαιώνοντας ότι η βρετανική αγορά αναζητεί πλέον εναλλακτικούς και λιγότερο κορεσμένους προορισμούς πέρα από τους κλασικούς, όπως η Κρήτη, η Ρόδος και η Κέρκυρα.

Η στρατηγική αυτή συνδέεται με τη μετατόπιση των προτιμήσεων των Βρετανών ταξιδιωτών προς πιο αυθεντικές εμπειρίες, συνδυασμένες με φυσικό περιβάλλον, τοπική γαστρονομία και υψηλή ποιότητα φιλοξενίας, στοιχεία στα οποία η Ελλάδα διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα. Ταυτόχρονα, η επέκταση του προγράμματος της Jet2 σηματοδοτεί αύξηση της αεροπορικής συνδεσιμότητας και των επενδύσεων σε υποδομές φιλοξενίας, δίνοντας ώθηση και στις τοπικές οικονομίες.

Περισσότερες πτήσεις από Βρετανία προς Θεσσαλονίκη

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η EasyJet, η οποία ανακοίνωσε επτά νέα θερινά δρομολόγια προς ελληνικούς προορισμούς, καθώς και τη λειτουργία απευθείας πτήσεων από το Λονδίνο προς τη Θεσσαλονίκη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η απόφαση αυτή ενισχύει ουσιαστικά τη θέση της Θεσσαλονίκης ως προορισμού city break και πύλης εισόδου για τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ η εταιρεία εξετάζει τη δημιουργία περιφερειακού κόμβου (hub) στη συμπρωτεύουσα.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη θεωρείται κομβική, καθώς θα μπορούσε να μετατρέψει τη Θεσσαλονίκη σε σημαντικό αεροπορικό κόμβο για πτήσεις από και προς τη ΝΑ Ευρώπη, προσφέροντας επιπλέον τουριστική ώθηση στην Κεντρική και τη Βόρεια Ελλάδα. Παράλληλα, η EasyJet ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει τις επενδύσεις της σε δράσεις βιωσιμότητας στη χώρα, εναρμονιζόμενη με την ευρύτερη στρατηγική της ελληνικής κυβέρνησης για πράσινη και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.

Σημειώνεται ότι την ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων για το καλοκαίρι 2026 προς Ηράκλειο, Χανιά, Μύκονο και Πρέβεζα εξετάζει και η British Airways.

Ενίσχυση των μηνών στις άκρες της τουριστικής σεζόν

Οι ανακοινώσεις αυτές εντάσσονται σ’ ένα γενικότερο πλαίσιο αύξησης της ζήτησης από τη βρετανική αγορά προς την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στο Λονδίνο η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, η ζήτηση από τη Βρετανία ενισχύεται σταθερά, με σημαντική αύξηση όχι μόνο στις αφίξεις αλλά και στα τουριστικά έσοδα. Το Ηνωμένο Βασίλειο εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, με αυξανόμενο αριθμό Βρετανών ταξιδιωτών να επιλέγουν τη χώρα τόσο για καλοκαιρινές διακοπές όσο και για διαμονές εκτός υψηλής περιόδου.

Στην ομιλία της στο πλαίσιο της ειδικής εκδήλωσης «Greece Insights», η κα Κεφαλογιάννη υπογράμμισε ότι το 2024 υπήρξε χρονιά-ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό, με πάνω από 40 εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ για το 2025 αναμένεται διψήφια αύξηση στις ταξιδιωτικές εισπράξεις, ιδιαίτερα κατά τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι η Ελλάδα πετυχαίνει σταδιακά τον στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και της ποιοτικής αναβάθμισης του προϊόντος της.

Η υπουργός ανέδειξε, επίσης, τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού και της δημιουργίας Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών (DMMOs), που φέρνουν πιο κοντά τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, προωθώντας ένα μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης σε τοπικό επίπεδο. Η Περιφέρεια Αττικής αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα, εφαρμόζοντας πρώτη το νέο αυτό μοντέλο, ενώ η τουριστική κίνηση στην πρωτεύουσα παρουσιάζει σημαντική άνοδο και αύξηση επενδύσεων τα τελευταία χρόνια.

Η δυναμική παρουσία της Ελλάδας στη WTM 2025, σε συνδυασμό με τις θετικές ειδήσεις από τους κορυφαίους Βρετανούς tour operators, επιβεβαιώνει ότι η χώρα όχι μόνο διατηρεί αλλά και ενισχύει τη θέση της ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως. Οι στρατηγικές συνεργασίες, οι νέες αεροπορικές συνδέσεις και οι στοχευμένες επενδύσεις δημιουργούν το υπόβαθρο για μια ακόμη χρονιά-ρεκόρ, με προοπτική η Ελλάδα να κατακτήσει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο στη διεθνή τουριστική αγορά τα επόμενα χρόνια.