Υπέρ της αναδιάρθρωσης του δικτύου των ΕΛΤΑ και της επιβίωσης του Οργανισμού τάχθηκε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή «Στο Κέντρο», στο ERTNEWS. O κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι στόχος είναι να παραμείνει κερδοφόρος και βιώσιμος. Τόνισε ότι το ζήτημα του κλεισίματος καταστημάτων αποτελεί λάθος, όχι μόνο επικοινωνιακό αλλά και επιχειρησιακό, καθώς σε αρκετές περιοχές θα έπρεπε να έχει προηγηθεί διάλογος με την τοπική κοινωνία και τους φορείς για την παρουσίαση όλων των διαθέσιμων εναλλακτικών λύσεων και τη διερεύνηση πρόσθετων επιλογών.
Ο υπουργός επισήμανε ότι τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο: από την πέμπτη θέση στον τομέα των ταχυμεταφορών ανέβηκαν στη δεύτερη, ενώ το 90% των δεμάτων και το 92% των συντάξεων παραδίδονται απευθείας από τον ταχυδρόμο στο σπίτι. Με μικρές επεκτάσεις, πλέον το 100% των υπηρεσιών μπορεί να ολοκληρωθεί κατ’ οίκον. Ο ρόλος των καταστημάτων παραμένει κυρίως συμβολικός, ως σημείο παραλαβής δεμάτων όταν ο ταχυδρόμος δεν βρίσκει τον παραλήπτη, και αυτό μπορεί να καλυφθεί με νέες μορφές παρουσίας όπως shop-in-shop σε τοπικά σούπερ μάρκετ ή επιχειρήσεις.
Η αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ δεν συνιστά ιδιωτικοποίηση
Ο Πιερρακάκης επισήμανε ότι η αναδιάρθρωση δεν συνιστά ιδιωτικοποίηση. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης, όπου η αλληλογραφία έχει μειωθεί σημαντικά και οι υπηρεσίες επικεντρώνονται κυρίως σε δέματα και ψηφιακές συναλλαγές, εφαρμόζονται παρόμοιες πρακτικές. Η αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ στοχεύει στην εξισορρόπηση της καθολικής υπηρεσίας, εξασφαλίζοντας την πανελλαδική κάλυψη με ταχυδρόμους εξοπλισμένους με ψηφιακά εργαλεία και παράλληλα τη διατήρηση σημείων εξυπηρέτησης σε κοντινή απόσταση για τους πολίτες.
Ο υπουργός υπενθύμισε ότι όταν παραλάμβανε τον Οργανισμό το 2019, αντιμετώπιζε μηνιαίο έλλειμμα 7,5 εκατ. ευρώ και συσσωρευμένα χρέη 100 εκατ. ευρώ προς τη ΔΕΗ και άλλες υπηρεσίες. Μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, της αναδρομικής αποπληρωμής της καθολικής υπηρεσίας και της εθελούσιας αποχώρησης 2.000 στελεχών, ο Οργανισμός ισορρόπησε, χωρίς όμως να έχει ξεπεραστεί πλήρως η πρόκληση της πτώσης της αλληλογραφίας, η οποία απαιτεί συνεχιζόμενες αλλαγές και αναδιάρθρωση για την επιβίωση και τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ.
Για την τραγωδία στο Μάτι, ο κ. Πιερρακάκης έκανε λόγο για «κρατική αναλγησία» .Όπως είπε: «Το Κράτος ασκούσε εφέσεις απέναντί τους. Αυτό το στοιχειώδες λύθηκε. Όμως διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν ακόμη εκκρεμότητες, ζητήματα που δεν έχουν διευθετηθεί. Το πλαίσιο που ισχύει για τις οικογένειες των θυμάτων στα Τέμπη πρέπει να επεκταθεί και στο Μάτι. Είναι στοιχειώδες καθήκον της Πολιτείας. Και αυτό θα λυθεί άμεσα, μέχρι το τέλος της χρονιάς».
«Το πλαίσιο που εφαρμόστηκε για τις οικογένειες των θυμάτων στα Τέμπη θα επεκταθεί έως το τέλος του χρόνου και στο Μάτι», ανέφερε.
Στο πεδίο της οικονομίας, ο υπουργός ανέφερε ότι «τα μέτρα της ΔΕΘ θα ψηφιστούν με ονομαστική ψηφοφορία, ώστε να φανεί καθαρά η στάση των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Περιέγραψε τη μεταρρύθμιση που παρουσιάστηκε στη ΔΕΘ ως «συνεκτικό σχέδιο φορολογικής δικαιοσύνης και ανάπτυξης». Όπως είπε ο Υπουργός «η χώρα έχει κερδίσει αξιοπιστία . Η ανάπτυξη είναι το μόνο σταθερό αντίδοτο στις ανισότητες».