Black Friday 2025: Πόσο θα ψωνίσουν οι Έλληνες, τι θα αγοράσουν

Σχεδόν δύο στους τρεις καταναλωτές σκοπεύουν να κάνουν αγορές, εκμεταλλευόμενοι τις εκπτώσεις των Black Friday και Cyber Monday

Black Friday 2025 © Eurokinissi / Σωτήρης Δημητρόπουλος

Αισθητά αυξημένη εμφανίζεται φέτος η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών να πραγματοποιήσουν αγορές κατά τη διάρκεια των Black Friday και Cyber Monday, σύμφωνα με τα πρώτα ευρήματα της έρευνας EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, που διενεργήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications. Η πλήρης παρουσίαση της έρευνας αναμένεται τον Δεκέμβριο.

Συγκεκριμένα, σχεδόν δύο στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα, το 63% από 50% πέρυσι, δηλώνουν ότι σκοπεύουν να επωφεληθούν από τις φετινές εκπτώσεις, με τις δύο ημέρες αγορών να πραγματοποιούνται στις 28 Νοεμβρίου (Black Friday) και 1 Δεκεμβρίου (Cyber Monday).

Τη μεγαλύτερη διάθεση για αγορές εκφράζουν οι καταναλωτές ηλικίας 30-39 ετών (76%), ενώ πέρυσι την πρωτιά κρατούσαν οι νέοι 18-29 ετών. Αντίθετα, στις ηλικίες 50-64, μόλις ένας στους δύο δηλώνει ότι θα συμμετάσχει στις αγορές. Ιδιαίτερα αυξημένη πρόθεση καταγράφεται σε νοικοκυριά με παιδιά, κυρίως με ανήλικους, όπου το ποσοστό φτάνει το 77%.

Οι περισσότεροι καταναλωτές προσανατολίζονται σε είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές (68% συνολικά, 77% μεταξύ των ανδρών), καθώς και σε ρούχα και αξεσουάρ (61% συνολικά, 68% μεταξύ των γυναικών). Ακολουθούν οι αγορές σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%) και, σε μικρότερο βαθμό, εμπειρίες όπως φαγητό εκτός σπιτιού ή συναυλίες (9%).

Black Friday: Επιφυλακτικοί οι καταναλωτές με τις προσφορές

Παρά την ισχυρή πρόθεση για αγορές κατά την περίοδο αυτή, μία σημαντική μερίδα των καταναλωτών εμφανίζονται επιφυλακτικοί απέναντι στις προσφορές την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday του 2025.

Συγκεκριμένα, 45% αμφισβητούν κατά πόσο οι εκπτώσεις και προσφορές αντιστοιχούν σε πραγματικές μειώσεις τιμών, άποψη που βρίσκει μικρότερη απήχηση στους νέους 18-29 ετών (32%). Συγχρόνως, 30% των ερωτώμενων διαπιστώνουν ότι τα προϊόντα που τούς ενδιαφέρουν, σπάνια περιλαμβάνονται στις προσφορές.

Ενδιαφέρον εντοπίζεται και στο συναισθηματικό υπόβαθρο των καταναλωτών για τις εκπτώσεις στα τέλη Νοεμβρίου και στις αρχές Δεκεμβρίου: 19% των συμμετεχόντων στην έρευνα της EY Ελλάδος δηλώνουν ότι περιμένουν την Black Friday και τη Cyber Monday με ενθουσιασμό, ενώ, στον αντίποδα, 13% αναφέρουν ότι η πίεση για κατανάλωση την περίοδο αυτή, τους κουράζει ή τους αγχώνει.

Παρά τις επιφυλάξεις που διατυπώνονται, πάνω από τέσσερις στους πέντε καταναλωτές του δείγματος (81%) αναφέρουν ότι ανέβαλαν κάποιες αγορές που ήθελαν να πραγματοποιήσουν, μέχρι την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Η αυξημένη πρόθεση των καταναλωτών για αγορές αυτή τη Black Friday και τη Cyber Monday, εφόσον επιβεβαιωθεί στην πράξη, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική για το λιανεμπόριο. Συγχρόνως όμως, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προβληματιστούν για τις επιφυλάξεις που εκφράζουν σημαντικές μερίδες των καταναλωτών και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για να εδραιώσουν την εμπιστοσύνη του κοινού, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αξιοπιστία των πρακτικών τους προς όφελος του καταναλωτή».