Η περυσινή Black Friday έδειξε ξεκάθαρα πώς σκοπεύουν να κινηθούν και φέτος οι μεγάλες αλυσίδες μόδας του ομίλου Inditex στην Ελλάδα. Με πιο ώριμο πλέον το ελληνικό κοινό στις online αγορές, οι εταιρείες ποντάρουν ξανά σ’ έναν συνδυασμό ψηφιακών προσφορών και έντονης εμπορικής παρουσίας στα φυσικά καταστήματα, ακολουθώντας το μοντέλο που έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια. Εξ ου και η Black Friday 2025 αναμένεται δυναμική στο λιανεμπόριο.
Το 2024, η Zara, η Bershka και η Oysho ξεκίνησαν τις εκπτώσεις το βράδυ της Πέμπτης, μία ημέρα πριν από την επίσημη Black Friday. Οι προσφορές ενεργοποιήθηκαν πρώτα μέσω των εφαρμογών τους –περίπου στις 20:00 για την Bershka και την Oysho και στις 21:00 για τη Zara. Λίγο αργότερα ακολούθησαν τα ηλεκτρονικά καταστήματα των εταιρειών. Αντίστοιχο αναμένεται να είναι και το χρονοδιάγραμμα για φέτος, καθώς η Black Friday 2025 πέφτει στις 28 Νοεμβρίου, με τις online εκπτώσεις να ξεκινούν το βράδυ της Πέμπτης 27 του μήνα.
Black Friday 2025 στα Zara με στοχευμένες εκπτώσεις έως -40%
Η Zara, που διαχρονικά κρατά συντηρητική πολιτική εκπτώσεων, το 2024 προσέφερε έως -40% σε επιλεγμένα είδη. Οι εκπτώσεις επικεντρώθηκαν σε χειμερινά κομμάτια –παλτό, μπουφάν, πλεκτά, παπούτσια και party looks- προϊόντα δηλαδή που η εταιρεία θέλει να προωθήσει πριν από την κυκλοφορία της εορταστικής συλλογής των Χριστουγέννων.
Για την Black Friday 2025, σύμφωνα με πηγές από τον κλάδο της λιανικής, η στρατηγική της εταιρείας δεν θα διαφοροποιηθεί σημαντικά. Το πιθανότερο είναι να δούμε ξανά ένα 48ωρο παράθυρο προσφορών με αντίστοιχα ποσοστά έκπτωσης, χωρίς όμως καθολικές μειώσεις τιμών. Και αυτό γιατί ο όμιλος Inditex έχει επιλέξει να κρατά «μαζεμένες» τις Black Friday εκπτώσεις, ώστε να μην επηρεάζεται ο Δεκέμβριος, ο οποίος είναι παραδοσιακά ο πιο κερδοφόρος μήνας του έτους.
Bershka, η “νεανική” Black Friday 2025
Η Bershka, που στοχεύει στο νεανικό κοινό και ειδικά στις online αγορές, το 2024 παρουσίασε μια από τις πιο ολοκληρωμένες Black Friday καμπάνιες του ομίλου. Είχε ειδική σελίδα προσφορών με εκπτώσεις έως -40% σε χειμερινά πανωφόρια, jeans, φορέματα, sneakers και streetwear. Το ηλεκτρονικό κατάστημα άνοιξε από το βράδυ της Πέμπτης, δίνοντας προβάδισμα στους πελάτες που ψωνίζουν από το κινητό τηλέφωνο, τον υπολογιστή ή το τάμπλετ.
Φέτος, αναμένεται να ακολουθήσει το ίδιο μοτίβο με την Black Friday 2025, πιθανόν με κάποιες επιπλέον ώρες σε διάρκεια και -σίγουρα- με ισχυρότερη προβολή στα social media, καθώς η Bershka παραδοσιακά «χτίζει» την Black Friday επικοινωνία της μέσα από TikTok και Instagram.
Oysho: Οριζόντια έκπτωση και δωρεάν μεταφορικά
Πιο «ήρεμη» ήταν η προσέγγιση της Oysho, που πέρυσι εφάρμοσε οριζόντια έκπτωση 20% σχεδόν σε όλη τη συλλογή και προσέφερε δωρεάν μεταφορικά. Οι κατηγορίες που ξεχώρισαν, ήταν το activewear, τα loungewear, οι πιτζάμες και τα εσώρουχα –προϊόντα που παραδοσιακά γνωρίζουν μεγάλη ζήτηση στα τέλη Νοεμβρίου.
Για την Black Friday 2025 δεν αναμένονται -και εδώ- ουσιαστικές αλλαγές. Το brand εστιάζει στην ψηφιακή εμπειρία αγορών και στην ενίσχυση του e-shop, κάτι που φαίνεται και από τις επενδύσεις του στην πλατφόρμα και στις εφαρμογές, καθώς ολοένα και περισσότεροι προτιμούν το e-commerce, προκειμένου να επωφεληθούν από σημαντικές εκπτώσεις και προσφορές.
Black Friday 2025 στα καταστήματα, η Κυριακή με ανοιχτά μαγαζιά, το ωράριο λειτουργίας
Το 2024 τα φυσικά καταστήματα των Zara, Bershka και Oysho λειτούργησαν με το συνηθισμένο ωράριο των εμπορικών κέντρων, δηλαδή από τις 09:00 έως και τις 21:00. Στο Black Friday 2025 τα ωράρια δεν αναμένεται να διαφοροποιηθούν, με τη συγκεκριμένη ημέρα να αναμένεται μια από τις δυνατές του λιανεμπορίου στο τελευταίο δίμηνο του έτους.
Ήδη, οι εμπορικοί σύλλογοι και οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων προετοιμάζονται για την αυξημένη κίνηση, με στόχο να αξιοποιήσουν την ευκαιρία και να τονώσουν τον τζίρο τους πριν από την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.
Σημειώνεται ότι -όπως και πέρυσι- καταστήματα, μαγαζιά και πολυκαταστήματα αναμένεται να είναι ανοιχτά την Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025. Το άνοιγμα καταστημάτων τη συγκεκριμένη Κυριακή είναι προαιρετική, με το ωράριο λειτουργίας να είναι από τις 10:00 (ή 11:00 ανάλογα την περιοχή) έως τις 18:00 (ή 20:00 για τα πολυκαταστήματα).
- Διαβάστε ακόμη: Black Friday 2025: Πόσο θα ψωνίσουν οι Έλληνες, τι θα αγοράσουν
Η Black Friday 2025 αναμένεται να κινηθεί στο ίδιο πλαίσιο με την περυσινή, με έμφαση στην online εμπειρία και με στοχευμένες εκπτώσεις που δεν «ρίχνουν» την αξία των συλλογών, που βγαίνουν σε προσφορές. Zara, Bershka και Oysho προετοιμάζονται ήδη για μια περίοδο, όπου ο ανταγωνισμός δεν μετριέται μόνο στις τιμές, αλλά και στην ταχύτητα, ήτοι ποιος θα προλάβει να «κερδίσει» τον καταναλωτή στα πρώτα λεπτά που ανοίγει η εφαρμογή.
Σε κάθε περίπτωση, το Black Friday 2025 θα λειτουργήσει ξανά ως προπομπός για τη χριστουγεννιάτικη αγορά, με τα brands να μετατρέπουν μια ημέρα προσφορών σε μια καλή αφετηρία για ολόκληρη την εορταστική περίοδο.