Κυρανάκης: Νέα λεωφορεία και 300 προσλήψεις οδηγών το 2026

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανέλυσε τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα λεωφορεία και τα υπόλοιπα ΜΜΜ

Κωνσταντίνος Κυρανάκης © ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης προανήγγειλε προσλήψεις οδηγών από την ΟΣΥ το 2026, στο πλαίσιο του στοχευμένου σχεδιασμού από το υπουργείο Μεταφορών για να πυκνώσουν τα δρομολόγια των λεωφορείων στην Αττική. Μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, το πρωί της Πέμπτης (13/11), ο κ. Κυρανάκης ξεκαθάρισε ότι από το 2026 θα αυξηθούν οι έλεγχοι στις λεωφορειολωρίδες, με απώτερο στόχο τα λεωφορεία να κινούνται ταχύτερα και να φθάνουν πιο γρήγορα στις στάσεις.

«Στόχος μας είναι η τεράστια ανανέωση του στόλου των λεωφορείων» τόνισε και υπενθύμισε ότι «περιμένουμε 125 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στις αρχές του έτους». Παράλληλα, ανέφερε πως «κανένα λεωφορείο δεν θα είναι χωρίς κλιματισμό», ενώ ανακοίνωσε και παρεμβάσεις στις στάσεις λεωφορείων, προκειμένου η αναμονή του επιβάτη να γίνει καλύτερη.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εστίασε στον «παραλογισμό», που υπάρχει -όπως είπε- όσον αφορά στη συντήρηση των στάσεων, όπου «έχουμε σε λίγα τετραγωνικά πολλούς αρμόδιους φορείς». Προς αυτήν την κατεύθυνση, «περνάμε μια διάταξη που λέει ότι εφόσον ένας δήμος δεν συντηρεί επαρκώς το στέγαστρο, θα γίνεται μια όχληση και μετά από ένα διάστημα θα περνά στην αρμοδιότητα του ΟΑΣΑ». Και ξεκαθάρισε: «Αν ένας δήμος ξέρει πως έχει μια πολυπληθή στάση και δεν έχει στέγαστρο, θα του λέμε ή θα βάλεις στέγαστρο ή η αρμοδιότητα περνάει σε εμάς».

Απαντώντας σε ερώτηση ακροατή για τη συχνότητα των λεωφορείων, ο κ. Κυρανάκης εκτίμησε ότι τα παλαιά λεωφορεία, που παθαίνουν συχνά βλάβες, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις καθυστερήσεις. «Θα δοθεί έμφαση στη συχνότητα» τόνισε και εξήγησε: «Στις πιο δημοφιλείς γραμμές θα πέσει το βάρος. Την επόμενη εβδομάδα βγαίνει μια προκήρυξη για 300 νέους οδηγούς. Ακόμη και αυτοί που δεν έχουν δίπλωμα επαγγελματικό, θα τους το επιδοτούμε εμείς, με την προϋπόθεση να μείνουν 5 χρόνια στην υπηρεσία». Επιπλέον, προανήγγειλε ότι με τη νέα συλλογική σύμβαση οι παλιοί οδηγοί θα δουν αυξήσεις στον μισθό τους.

Ο κ. Κυρανάκης έκλεισε και την όποια συζήτηση για πιθανή αύξηση του κομίστρου. Για τη συχνότητα του μετρό, τον συνωστισμό και τα αραιά δρομολόγια, που ταλαιπωρούν καθημερινά χιλιάδες επιβάτες, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δεσμεύτηκε: «Στη γραμμή 3 που έχουμε τη μεγαλύτερη πίεση, στόχος μας είναι το 2026 να περνάει το Μετρό περίπου ανά 3 και κάτι λεπτά». Και ανακοίνωσε: «Θα έρθουν 8 νέοι συρμοί».