Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Τουρισμός: Έρχονται ρομποτικοί μπάτλερ και ψηφιακές ρεσεψιόν

Αν κάτι διδάχθηκαν οι Έλληνες ξενοδόχοι από το άνευ προηγουμένου χτύπημα της πανδημίας COVID-19 είναι αφενός η τεράστια ανεπάρκεια των μονάδων ως προς τις τεχνολογικές απαιτήσεις και αφετέρου ότι η στροφή προς τον εκσυγχρονισμό είχε προ πολλού καθυστερήσει.

Αν και άξιο απορίας, αποτελεί πραγματικότητα. Στη χώρα που ένα από τα λίγα δυνατά της «χαρτιά» για την οικονομία είναι ο Τουρισμός, όχι μόνο τα συστήματα παροχής φαίνονται απαρχαιωμένα, αλλά πολλά ξενοδοχεία δεν διαθέτουν καν τα βασικά, όπως μία ιστοσελίδα.

Μάλιστα, σύμφωνα με τελευταία έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) το 81% από τις διοικήσεις αυτών των ξενοδοχείων εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να δημιουργήσουν μία ιστοσελίδα αν όμως είχαν την κατάλληλη χρηματοδότηση.

Εντυπωσιακό δε, είναι το γεγονός ότι το 1/3 των ξενοδοχείων διαθέτει την ιστοσελίδα του μόνο στα ελληνικά, ενώ μόνο το 36% διαθέτει την ιστοσελίδα του σε δεύτερη ξένη γλώσσα.

Όσο για τους ξενοδόχους που διαθέτουν σελίδα στο διαδίκτυο, μόνο το 53% δείχνει πρόθεση να τη μεταφράσει σε δύο γλώσσες.

Ακόμη, πάνω από το 90% των ελληνικών ξενοδοχείων, δηλώνουν πως γνωρίζουν το πρόγραμμα καθορισμού τιμής διάθεσης δωματίου (Revenue Management) ωστόσο δεν το έχουν.
Παρομοίως, πάνω από το 90% των ξενοδοχείων ξέρουν για το πρόγραμμα σύγχρονης διαχείρισης αξιολογήσεων από τους διαδικτυακούς tour operator (Reputation Management) αλλά δεν το έχουν.

Στο πεδίο των ηλεκτρονικών κλειδαριών μόνο το 31% των ελληνικών ξενοδοχείων εφαρμόζει το συγκεκριμένο σύστημα ενώ ακόμη χαμηλότερο (28,6%) είναι το ποσοστό των μονάδων που εφαρμόζει ανέπαφο Check In.

Συνεπώς, οι Έλληνες επαγγελματίες αντιλήφθηκαν πως αν δεν γυρίσουν τις προκλήσεις της εποχής σε μια νέα ευκαιρία δεν θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό στις νέες απαιτήσεις των ταξιδιωτών.

Μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) αναφέρεται στον δείκτη DESI 2020 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που κατατάσσει την Ελλάδα στην 27η θέση (στο σύνολο των 28 κρατών μελών). Γεγονός που κάνει ακόμα πιο εμφανές το τεράστιο κενό της ψηφιακής ωριμότητας των ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Η πανδημία επιταχύνει τον εκσυγχρονισμό

Η κρίση της COVID-19 ωστόσο, επιτάχυνε το βήμα προς τον εκσυγχρονισμό, με τους περισσότερους επιχειρηματίες να επικεντρώνονται πλέον στην κάλυψη των νέων αναγκών που επιβάλλει η τεχνολογία, επενδύοντας όχι μόνο στον απαραίτητο εξοπλισμό, αλλά διαμορφώνοντας εκ νέου την όλη στρατηγική της διοίκησης και μάρκετινγκ μιας ξενοδοχειακής μονάδας.

Στη σεζόν 2021-2022 οι Έλληνες ξενοδόχοι, όχι μόνο στοχεύουν στο να ενημερωθούν και να εκπαιδεύσουν το προσωπικό στις νέες τεχνολογίες, και σύγχρονες μεθόδους ηλεκτρονικού μάρκετινγκ, αλλά θα επενδύσουν στην απόκτηση σύγχρονων διαχειριστικών εργαλείων και υποδομών.

Για πολλούς ωστόσο κάτι τέτοιο θα γίνει υπό την προϋπόθεση να υπάρξουν και οι κατάλληλες συνθήκες χρηματοδότησης.

V for Virtual

Σύνθετοι αλγόριθμοι, Cloud, Blockchain, Τεχνητή Νοημοσύνη, Εικονική Πραγματικότητα (VR), Μικτή Πραγματικότητα (MR) και Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR), θα είναι τα νέα «όπλα» της ελληνικής φιλοξενίας.

Ήδη, κάποιες μονάδες έχουν προχωρήσει σε νέες υπηρεσίες όπως της τεχνολογίας βιομετρικής αναγνώρισης προσώπου ως μέρος της διαδικασίας του check-in, αλλά και της διαχείρισης αποσκευών και ελέγχου στις πύλες επιβίβασης.

Στα άμεσα σχέδια είναι και οι νέες ψηφιακές εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνα, η ψηφιακή reception, τα voice-activated δωμάτια και οι ρομποτικοί μπάτλερ.

Τα ελληνικά ξενοδοχεία στρέφονται άμεσα στο VRoom Service, μία υπηρεσία επισκεπτών που σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ επιτρέπει την παραγγελία εμπειριών εικονικής πραγματικότητας στα δωμάτια των πελατών.

Επιπλέον, έρχονται τα VR Postcards , πλατφόρμες εικονικού ταξιδιού με εμπειρίες ταξιδιωτών με 3D δυνατότητα προβολής μέσω ενός ακουστικού εικονικής πραγματικότητας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!