Γ.Δ.
1438.44 -0,88%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-1,84%
9.05
CNLCAP
-0,66%
7.5
DIMAND
-0,12%
8.21
NOVAL
+0,65%
2.788
OPTIMA
+0,84%
12.06
TITC
+0,49%
30.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
+0,55%
1.476
ΑΒΕ
-3,63%
0.451
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.155
ΑΚΡΙΤ
+22,45%
0.9
ΑΛΜΥ
+2,36%
2.825
ΑΛΦΑ
-0,03%
1.6175
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,20%
11.54
ΑΣΚΟ
+0,76%
2.64
ΑΣΤΑΚ
-0,87%
6.82
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.44
ΑΤΤ
0,00%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.35
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,96%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.5
ΒΙΟΣΚ
+0,37%
1.345
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-1,01%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,44%
16.48
ΔΑΑ
-0,52%
8.112
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
-1,26%
10.97
ΔΟΜΙΚ
-7,24%
4.1
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,67%
0.328
ΕΒΡΟΦ
-1,59%
1.545
ΕΕΕ
-0,87%
31.8
ΕΚΤΕΡ
-4,84%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-3,81%
2.27
ΕΛΛ
+1,09%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,62%
2.39
ΕΛΠΕ
-0,78%
8.26
ΕΛΣΤΡ
-3,91%
2.21
ΕΛΤΟΝ
+0,81%
1.736
ΕΛΧΑ
-0,32%
1.884
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
-2,90%
1.34
ΕΤΕ
-2,42%
7.978
ΕΥΑΠΣ
-0,95%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-0,42%
2.148
ΕΧΑΕ
-0,39%
5.05
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
-0,94%
0.3675
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.69
ΙΝΚΑΤ
-0,40%
5.03
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.79
ΙΝΛΟΤ
-1,77%
1.108
ΙΝΤΕΚ
-2,01%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,30%
4.66
ΙΝΤΕΤ
-2,46%
1.19
ΙΝΤΚΑ
-4,60%
3.32
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-4,01%
1.315
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-0,79%
0.502
ΚΟΥΑΛ
-6,25%
1.2
ΚΟΥΕΣ
-0,74%
5.36
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
-4,51%
1.165
ΛΑΒΙ
-0,88%
0.899
ΛΑΜΔΑ
-0,75%
6.6
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.955
ΛΕΒΚ
-10,39%
0.276
ΛΕΒΠ
+0,69%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
+0,52%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-3,47%
2.78
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-0,26%
3.775
ΜΙΝ
+0,81%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,95%
25.12
ΜΟΝΤΑ
-2,87%
3.39
ΜΟΤΟ
+0,35%
2.89
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,59%
3.4
ΜΠΡΙΚ
-0,27%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
-2,08%
35.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-1,63%
0.964
ΞΥΛΚ
-1,52%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
-2,78%
21
ΟΛΠ
-0,98%
25.35
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.54
ΟΠΑΠ
+1,50%
14.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.93
ΟΤΕ
-0,29%
13.68
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.58
ΠΑΙΡ
-0,46%
1.085
ΠΑΠ
+0,81%
2.49
ΠΕΙΡ
-1,57%
3.76
ΠΕΤΡΟ
+1,21%
8.38
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.915
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
+9,52%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,45%
4.75
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.655
ΣΑΡ
+0,72%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-0,54%
1.83
ΣΠΕΙΣ
-1,18%
6.72
ΣΠΙ
-2,02%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,85%
18.76
ΤΖΚΑ
-4,33%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,70%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,82%
1.69
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-10,00%
0.216
ΦΡΛΚ
+0,88%
4.03
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.66

Τα έργα της Θεσσαλονίκης και η νέα γενιά υποδομών

Μετά από δεκαετίες προχωρούν έργα που αλλάζουν τη Βόρεια Ελλάδα είπε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης στο συνέδριο «The Thessaloniki Metropolitan Summit» που διοργανώνει ο Economist με το powergame.gr.

Αυτή την περίοδο προχωρούν μεγάλα έργα για τα οποία συζητούσαν επί δεκαετίες στην Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα υποστήριξε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης στο συνέδριο «The Thessaloniki Metropolitan Summit» που διοργανώνει ο Economist με το Powergame.gr. Στο ίδιο πάνελ, τα στελέχη των κατασκευαστικών ομίλων που συμμετείχαν τόνισαν πως ταυτόχρονα με τα παραδοσιακά έργα, η αγορά πρέπει να προετοιμάζεται για τις αλλαγές που φέρνουν οι κοινοτικοί στόχοι για την κλιματική αλλαγή και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Ο κ. Καραγιάννης είπε πως είναι θέμα ημερών η προκήρυξη της νέας γενιάς σιδηροδρομικών έργων, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, ύψους 3,3 δις. Ευρώ, που περιλαμβάνουν τόσο την Ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία, όσο και το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και τη σύνδεση με τον προβλήτα 6 του ΟΛΘ αλλά και τον προαστιακό της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον υφυπουργό σε λιγότερο από ένα μήνα θα κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές οι υποψήφιοι για το έργο των 380 εκατομμυρίων που αφορά την περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover) με στόχο να επιλεγεί ανάδοχος ακόμα και μέσα στο χρόνο. Πρόκειται για έργο με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ενώ με τον ίδιο τρόπο θα προχωρήσει και το οδικό τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, ενώ έγινε και η πρόσκληση για το δικαστικό Μέγαρο της πόλης, επίσης με ΣΔΙΤ. Επίσης προωθούνται και μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα, κάποια με συμπράξεις.

Ο κ. Καραγιάννης επισήμανε και την προσφορά του 1,5 δισεκ. για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού που υπεβάλε η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects. Στην ανάγκη έργων και μέτρων ώστε να ενισχυθεί η Θεσσαλονίκη ως τουριστικός προορισμός αναφέρθηκε η κα Κατερίνα Νοτοπούλου, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και τομεάρχης Πολιτισμού.

Ο πρόεδρος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Γιώργος Μυλωνογιάννης επισήμανε πως πλέον δεν πρέπει να βλέπουμε με τον ίδιο τρόπο ούτε τα παραδοσιακά έργα υποδομών καθώς αντιμετωπίζουμε προκλήσεις όπως η κυκλική οικονομία, οι απαιτήσεις για μείωση εκπομπών και η στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. «Μέχρι πότε θα επιτρέπεται σε ρυπογόνα οχήματα να διασχίζουν αυτοκινητοδρόμους ή στα σημερινά πλοία να προσεγγίζουν λιμάνια;» αναρωτήθηκε. «Είναι οι υποδομές αυτοκινητοδρόμων έτοιμες να υποστηρίξουν τα οχήματα νέας τεχνολογίας;». Υπενθύμισε προς στο πρόσφατα συμβούλιο των υπουργών Ενέργειας της ΕΕ, στις 21 Ιουλίου, αποφασίστηκε η ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, ο σχεδιασμός για τα νέα αεροπορικά καύσιμα που επηρεάζει τα υφιστάμενα αεροδρόμια, αλλά και για τα πράσινα ναυτιλιακά καύσιμα για τα οποία υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση. «Οι υποδομές πρέπει να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της βιώσιμης ανάπτυξης» τόνισε ο κ. Μυλωνογιάννης και πρόσθεσε πως «οι αποφάσεις της Ε.Ε. μπορούν να αλλάξουν ολόκληρα επιχειρηματικά πλάνα στον τομέα των κατασκευών. Ενα φάντασμα πλανιέται πάνω από την Ευρώπη είναι το Fit for 55 (σ.σ. το σχέδιο της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή) και αν δε γίνει γνωστή η παρουσία του θα αποτύχουμε».

«Εχουμε κουραστεί να ακούμε για την ευκαιρία της Θεσσαλονίκης να αποτελέσει τη Μητρόπολη των Βαλκανίων» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat Πέτρος Σουρέτης. Εξήγησε πως πράγματι η πόλη μπορεί να γίνει επιχειρηματικό και τουριστικό hub των Βαλκανίων «με ποιοτικές και ουσιαστικές υποδομές, με ψηφιοποίηση και στροφή προς την «έξυπνη πόλη», με προστασία του περιβάλλοντος. Ακόμα δεν έχει λυθεί το θέμα των σκουπιδιών σε μια πόλη σαν την Θεσσαλονίκη». Ο κ. Σουρέτης θεωρεί πως η κυβέρνηση «έχει κάνει άλματα» και πλέον «υπάρχει πολύ καλή πορεία σε σημαντικά έργα που θα δώσουν νέα πνοή στην Θεσσαλονίκη».

Στην ανάγκη να προχωρήσουν επιτέλους κρίσιμα έργα στην διαχείριση των αποβλήτων επικεντρώθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μεσόγειος Διον. Γεωργόπουλος. Ο κ. Γεωργόπουλος αναφέρθηκε στις σημαντικές ελλείψεις της χώρας, ακόμα και σε έργα ύδρευσης και άρδευσης τα οποία έχουν σημαντικό κόστος στην προσέλκυση νέων επενδυτών. Αναφέρθηκε και σε παράδειγμα ξένου ομίλου ο οποίος εξέτασε ακόμα και το ενδεχόμενο αποχώρησης από τη χώρα μας επειδή δεν είχε που να πάει τα βιομηχανικά της απόβλητα. Ο κ. Γεωργόπουλος υποστήριξε πως για να υπάρξει ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στη Βόρεια Ελλάδα «χρειάζονται μία ή δύο εγκαταστάσεις ενεργειακής αξιοποίησης αποβλήτων, του δευτερογενούς καυσίμου».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!