H Eλλάδα έχασε έδαφος στους Πολωνούς τουρίστες, απέναντι σε Κροατία και Τουρκία

Οι Πολωνοί αγαπούν την Ελλάδα και ένας στους 4 που φεύγει στο εξωτερικό για διακοπές, την επιλέγει, αλλά φέτος εκτιμάται ότι υπήρξαν απώλειες

Ο Κύρος Λαζαρίδης, Πρόεδρος Ελληνο-Πολωνικού Επιμελητηρίου © Κύρος Λαζαρίδης

Η τουριστική Ελλάδα, το 2025, έχασε έδαφος στην πολωνική αγορά έναντι της Κροατίας και της Τουρκίας, παρότι οι Πολωνοί αγαπούν πάρα πολύ τη χώρα μας, με την Ελλάδα να είναι μέσα στους πέντε δημοφιλέστερους προορισμούς του «sea and sun», για τον Πολωνό τουρίστα.

Οι Πολωνοί αγαπούν  την Ελλάδα και ένας στους τέσσερις Πολωνούς, που φεύγει στο εξωτερικό για διακοπές, έρχεται στην Ελλάδα, αλλά φέτος εκτιμάται ότι η χώρα μας είχε αρκετές απώλειες, λόγω Κροατίας, η οποία έκανε άλματα στην προσέλκυση τουρισμού από την Πολωνία.

Βεβαίως, η επεξεργασία των συνολικών στοιχείων για το 2025 και τον τουρισμό τον εξερχόμενο από την Πολωνία, θα δώσει την καθαρή εικόνα σχετικά με τα ανωτέρω.

Τα παραπάνω δήλωσε στο powergame.gr o κ. Κύρος Λαζαρίδης, επιχειρηματίας και πρόεδρος του Ελληνο- Πολωνικού Επιμελητηρίου, για να προσθέσει ότι το 2024 αυξήθηκε και ο αριθμός των Πολωνών που επέλεξαν την Τουρκία, λόγω της  ισοτιμίας μεταξύ ζλότι και λίρας, με το πολωνικό ζλότι να είναι σημαντικά ενισχυμένο έναντι της τουρκικής λίρας. Σε ό,τι αφορά στην Πολωνική τουριστική αγορά, οι κυριότερες ανταγωνίστριες χώρες για την Ελλάδα, είναι η Ιταλία, κυρίως η νότια Ιταλία, η Ισπανία,  η Κροατία που φέτος μπήκε πιο δυναμικά στο «παιχνίδι», η Τουρκία και η Τσεχία.

«Οι Κροάτες έκαναν  ό,τι δεν κάναμε εμείς. Πιο συγκεκριμένα, είχαν μία πολύ επιθετική καμπάνια προβολής της χώρας τους στην Πολωνική αγορά, ενώ συμμετείχαν σε όλες τις τουριστικές εκθέσεις που πραγματοποιήθηκαν, στην Πολωνία, ήτοι σε πέντε εκθέσεις συνολικά. Εμείς πήγαμε μόνο στην ITTF της Bαρσοβίας.

«Παρότι οι αφίξεις των Πολωνών στη χώρα μας, έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια και από τους 550.000  επισκέπτες του 2014, έφθασαν το 1,340 εκατ. τουρίστες το 2024, τα τελευταία δύο – τρία χρόνια, οι αφίξεις τουριστών από τη συγκεκριμένη χώρα, έχουν σχεδόν σταθεροποιηθεί στα ίδια επίπεδα .

«Όμως η Πολωνία είναι μία χώρα με πληθυσμό σχεδόν 40 εκατομμυρίων κατοίκων, η οποία μετά την αλλαγή του καθεστώτος , γνώρισε πολλή σημαντική οικονομική ανάπτυξη, αξιοποιώντας τις γερμανικές επενδύσεις , με αποτέλεσμα σήμερα να έχει καταφέρει να συνδέσει τα ποιοτικά βιομηχανικά προϊόντα με το made in Poland, διαθέτοντας στην αγορά προϊόντα φθηνότερα κατά περίπου -20% , των αντίστοιχων γερμανικών. Επίσης, από πολλά χρόνια, η χώρα έχει αναπτύξει τους κλάδους Πληροφορικής και Επικοινωνιών», τόνισε ο κ. Λαζαρίδης.

Στην ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης μεταξύ Πολωνίας και Βόρειας Ελλάδας, συνέβαλε η απευθείας αεροπορική σύνδεση Θεσσαλονίκης- Βαρσοβίας, με πτήσεις της LOT, οι οποίες πυκνώνουν στη διάρκεια της θερινής περιόδου. Στους καλοκαιρινούς μήνες, πτήσεις εκτελεί και η Aegean.

«Έχουν γίνει ορισμένες προσπάθειες  προβολής της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής, από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά δεν ήταν συντονισμένες ενέργειες για να ελπίζουμε ότι θα φέρουν αποτέλεσμα. Οι καμπάνιες αυτές, θέλουν μεγαλύτερη δύναμη πυρός, για την προβολή της Ελλάδας στην Πολωνία.

«Η Ελλάδα θα πρέπει να δει πιο ζεστά την πολωνική αγορά. Η Θεσσαλονίκη, ωφελείται από τους διερχόμενους Πολωνούς, που συνήθως κάνουν μία διανυκτέρευση στην πόλη, ενώ πολλοί Πολωνοί επισκέπτονται τη Θάσο, αρκετοί τη Χαλκιδική , τα παράλια της Λάρισας, της Πιερίας», πρόσθεσε ο κ. Λαζαρίδης.

Από την άλλη πλευρά, σταδιακά αρχίζουν και οι Έλληνες να γνωρίζουν την Πολωνία. Σύμφωνα με στοιχεία  της Τραπέζης της Ελλάδος, οι Έλληνες που επισκέφθηκαν την Πολωνία το 2024, ήταν διπλάσιοι έναντι εκείνων του 2022, αλλά ακριβώς επειδή αυτή η κίνηση ξεκίνησε από πολύ χαμηλά επίπεδα, το 2024 οι Έλληνες που ταξίδεψαν στην Πολωνία, ήταν μόλις 105.000.

Όπως υπογράμμισε, καταλήγοντας, ο κ. Λαζαρίδης, η προσέγγιση της τουριστικής αγοράς της Πολωνίας, θέλει συστηματική προσπάθεια και δυναμικές καμπάνιες από Ελλάδας.