Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Ευρωκοινοβούλιο: Ζητά αντιμετώπιση επιζήμιων φορολογικών καθεστώτων

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο παρουσίασε την Πέμπτη ψήφισμα με τις προτάσεις του για τη μεταρρύθμιση της ευρωπαϊκής πολιτικής, που αφορούν τις επιζήμιες φορολογικές πρακτικές, καθώς και ένα σύστημα αξιολόγησης των εθνικών πολιτικών.

Ο πολλαπλασιασμός των φορολογικών σκανδάλων την τελευταία δεκαετία (Lux Leaks, Panama Papers, Paradise Papers, Pandora Papers) που αφορούν πολυεθνικές εταιρείες και ιδιώτες με μεγάλη περιουσία, αποκάλυψε την ανάγκη για τον εκσυγχρονισμό της ευρωπαϊκής νομοθεσίας προκειμένου να εξευρεθούν οριστικές λύσεις για την αντιμετώπιση των επιζήμιων φορολογικών καθεστώτων, σημειώνεται στο ψήφισμα που υιοθέτησε η ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στο οποίο περιλαμβάνονται και μεταρρυθμιστικές προτάσεις.

Δεδομένου ότι ο έντονος φορολογικός ανταγωνισμός μεταξύ των χωρών εξελίσσεται αδιάκοπα με καινοτόμους τρόπους, τόσο εντός της ΕΕ όσο και διεθνώς, οι ευρωβουλευτές δηλώνουν στο ψήφισμά τους, ότι «η ΕΕ πρέπει να επανεξετάσει και να εντείνει τις προσπάθειές της για την καταπολέμηση των φορολογικών πρακτικών που στερούν από τα κράτη μέλη σημαντικά έσοδα, οδηγούν σε αθέμιτο ανταγωνισμό και υπονομεύουν την εμπιστοσύνη των πολιτών».

Στο ψήφισμα, το οποίο εκπονήθηκε από την Ορόρ Λαλίκ (Σοσιαλιστές, Γαλλία), το Κοινοβούλιο δηλώνει ότι «ενώ ο φορολογικός ανταγωνισμός μεταξύ των χωρών δεν είναι από μόνος του προβληματικός, ο τρόπος με τον οποίο οι χώρες χρησιμοποιούν τα φορολογικά τους καθεστώτα και τις πολιτικές τους για την προσέλκυση επιχειρήσεων και κερδών θα πρέπει να διέπεται από κοινές αρχές». Η επίβλεψη σε αυτόν τον τομέα είναι ανεπαρκής, λένε οι ευρωβουλευτές, διότι η πολιτική και η νομοθεσία δεν έχουν συμβαδίσει με τα νέα φορολογικά καθεστώτα που έχουν εμφανιστεί κατά τα τελευταία 20 έτη.

Το ψήφισμα εγκρίθηκε με 506 ψήφους υπέρ, 81 ψήφους κατά και 99 αποχές.

Διορθώσεις στο σύστημα της ΕΕ

Οι ευρωβουλευτές διατυπώνουν σειρά προτάσεων για την ταχεία βελτίωση της πολιτικής σχετικά με τις επιζήμιες φορολογικές πρακτικές και ζητούν:

1. Να οριστεί το «ελάχιστο επίπεδο οικονομικής υπόστασης», δηλ. το όριο της οικονομικής δραστηριότητας σε μια χώρα κάτω από το οποίο μια εταιρεία δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι πραγματικά εγκατεστημένη εκεί.

2. Να εκδώσει η Επιτροπή κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τον τρόπο σχεδιασμού δίκαιων και διαφανών φορολογικών κινήτρων με λιγότερους κινδύνους στρέβλωσης της ενιαίας αγοράς.

3. Να αξιολογηθεί από την Επιτροπή η αποτελεσματικότητα των πλαισίων για την ευρεσιτεχνία και άλλων καθεστώτων διανοητικής ιδιοκτησίας.

4.Οι ειδικές ανά χώρα συστάσεις που εκδίδονται κάθε χρόνο στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου, να χρησιμοποιούνται επίσης για την αντιμετώπιση του επιθετικού φορολογικού σχεδιασμού.

Μεταρρύθμιση του Κώδικα Δεοντολογίας για τη Φορολογία των Επιχειρήσεων

Το σημαντικότερο είναι ότι οι ευρωβουλευτές ζητούν τη συνολική μεταρρύθμιση του Κώδικα Δεοντολογίας για τη Φορολογία των Επιχειρήσεων, ενός εργαλείου που χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση του επιζήμιου φορολογικού ανταγωνισμού. Τα κριτήρια, η διακυβέρνηση και το πεδίο εφαρμογής του κώδικα δεοντολογίας θα πρέπει να αναθεωρηθούν, σύμφωνα με το Κοινοβούλιο.

Εστιάζοντας στα «προτιμησιακά φορολογικά καθεστώτα», τα ισχύοντα κριτήρια του Κώδικα για τον χαρακτηρισμό μιας φορολογικής πρακτικής ως επιζήμιας, είναι παρωχημένα, σύμφωνα με το ψήφισμα, καθώς τα καθεστώτα στα οποία αναφέρεται, έχουν πλέον αντικατασταθεί από άλλα συστήματα. «Τα αναθεωρημένα κριτήρια και το πεδίο εφαρμογής τους θα πρέπει να είναι ευρύτερα και να περιλαμβάνουν ένα κριτήριο πραγματικού φορολογικού συντελεστή, σύμφωνα με τον διεθνώς συμφωνηθέντα ελάχιστο πραγματικό φορολογικό συντελεστή, καθώς και σαφείς απαιτήσεις οικονομικής ουσίας».

Η διακυβέρνηση θα πρέπει επίσης να μεταρρυθμιστεί ώστε να καταστούν οι αποφάσεις δεσμευτικές και η διαδικασία λήψης αποφάσεων πιο διαφανής και αποτελεσματική.

Τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατάρτισαν επίσης λεπτομερές σχέδιο για την ανάπτυξη ενός «πλαισίου για τις επιθετικές φορολογικές ρυθμίσεις και τους χαμηλούς συντελεστές», το οποίο θα αντικαταστήσει τελικά τον ισχύοντα Κώδικα.

«Τα Pandora Papers μας υπενθυμίζουν τη σημασία της εφαρμογής κοινών και φιλόδοξων ευρωπαϊκών κανόνων για την εξάλειψη του φορολογικού ντάμπινγκ μεταξύ των κρατών μελών, με την παράλληλη καταπολέμηση των φορολογικών παραδείσων εκτός της ΕΕ. Η παρούσα έκθεση τονίζει ότι ο ισχύων κώδικας δεοντολογίας είναι απαρχαιωμένος. Το Κοινοβούλιο ζητεί την επικαιροποίησή του προκειμένου να ενισχυθούν τα κριτήρια για την κατάρτιση του καταλόγου των φορολογικών παραδείσων. Ζητά ακόμα, οι συστάσεις του Κώδικα να είναι νομικά δεσμευτικές προκειμένου να καταπολεμηθούν αποτελεσματικά οι επιζήμιες φορολογικές πρακτικές και ο επιθετικός φορολογικός ανταγωνισμός», δήλωσε η εισηγήτρια Ορόρ Λαλίκ.

Σύμφωνα με τις συντηρητικές εκτιμήσεις του ΟΟΣΑ σχετικά με τη διάβρωση της φορολογικής βάσης και τη μετατόπιση των κερδών (BEPS), το κόστος των πρακτικών αυτών ανέρχεται περίπου στο 4-10% των παγκόσμιων εσόδων από τον φόρο εισοδήματος εταιρειών, ήτοι 84-202 δισ. ευρώ ετησίως.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!