Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Αερομεταφορές: Θα πιάσουν τις επιδόσεις του 2019 έως το 2023

Η επαναφορά των πτήσεων στην Ευρώπη, στα νούμερα της προ κορονοϊού εποχής, θα μπορούσε να επιτευχθεί μέχρι το 2023, σύμφωνα με νέα πρόβλεψη που εξέδωσε η Eurocontrol.

Αυτή η πρόβλεψη περιλαμβάνει τρία σενάρια, εκ των οποίων τα δύο δείχνουν ανάκαμψη σε επίπεδα του 2019 κατά τη διάρκεια του 2023, ενώ το τρίτο και λιγότερο αισιόδοξο προβλέπει ανάκαμψη έως το 2027.

Ο Έιμον Μπρέναν, Γενικός Διευθυντής της Eurocontrol, σχολίασε: «Πέρυσι είχαμε μόνο πέντε εκατομμύρια πτήσεις, αλλά αυτό το καλοκαίρι ήταν πολύ ενθαρρυντικό, με την κίνηση να πλησιάζει το προηγούμενο “υψηλό” σενάριο και τις προσδοκίες των αεροπορικών εταιρειών. Ως αποτέλεσμα, αναμένουμε να δούμε περίπου 6,2 εκατομμύρια πτήσεις φέτος – 44% λιγότερες από ό,τι είχαμε το 2019. Είμαστε αισιόδοξοι για την ανάκαμψη της κυκλοφορίας στα επίπεδα του 2019 νωρίτερα από το αναμενόμενο, με το βασικό σενάριο να δείχνει 9,8 εκατομμύρια πτήσεις το 2022, μόλις 11% πτώση σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζουμε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικοί κίνδυνοι ύφεσης, οι οποίοι θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ανάκαμψη».

Τα τρία πιθανά σενάρια για την ανάκαμψη

Το «υψηλό σενάριο» προβλέπει ότι η εκστρατεία εμβολιασμού θα συνεχιστεί τόσο εντός της Ευρώπης, όσο και παγκοσμίως, με αξιόπιστα εμβόλια, αποτελεσματικά ενάντια στον κορονοϊό και τις μεταλλάξεις του. Με μια συντονισμένη διαπεριφερειακή προσέγγιση, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί χαλαρώνουν, με τις περισσότερες ροές να ξεκινούν εκ νέου από τα μέσα του 2022. Τα επαγγελματικά ταξίδια ανακάμπτουν γρήγορα σε αυτό το σενάριο.

Το «βασικό σενάριο» είναι παρόμοιο, αλλά με τις ροές εκτός Ευρώπης να ανακάμπτουν μάλλον πιο αργά (εν μέρει ως αποτέλεσμα της έλλειψης συντονισμένης διαπεριφερειακής προσέγγισης) και με τα επαγγελματικά ταξίδια να ανακάμπτουν σε προ κορονοϊού επίπεδα το 2023.

Το «χαμηλό σενάριο» εξετάζει τον αντίκτυπο διαφόρων κινδύνων, όπως τα ποσοστά αργού/ανομοιόμορφου εμβολιασμού, την ανάγκη για νέα εμβόλια ως αποτέλεσμα των μεταλλάξεων, την επαναφορά του lockdown και παρόμοιων μέτρων, τη συνέχιση ή την εκ νέου επιβολή ταξιδιωτικών περιορισμών, τους οικονομικούς κινδύνους, συμπεριλαμβανομένων των υψηλών τιμών ενέργειας και της μακροπρόθεσμης μείωσης της επιθυμίας των ανθρώπων για αεροπορικά ταξίδια.

Τα στοιχεία για την αεροπορική κίνηση αναφέρονται στον αριθμό των πτήσεων, συμπεριλαμβανομένων τόσο των επιβατών όσο και των φορτίων. Η πρόσφατη εμπειρία έχει δείξει ότι η αύξηση του αριθμού των επιβατών υστερεί σε σχέση με την αύξηση του αριθμού των πτήσεων.

Αυτή η νέα πρόβλεψη δείχνει τη συνέχιση των πρόσφατων θετικών τάσεων, ιδίως κατά την περίοδο των διακοπών τον Δεκέμβριο του 2021.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!