Γ.Δ.
1399.66 +0,65%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
+0,24%
4.23
CENER
-0,68%
8.71
CNLCAP
+0,72%
6.95
DIMAND
0,00%
9.2
NOVAL
-0,80%
2.48
OPTIMA
-0,16%
12.78
TITC
+0,76%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.408
ΑΒΕ
-0,42%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-1,27%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+0,71%
0.71
ΑΛΜΥ
+2,77%
3.34
ΑΛΦΑ
+0,96%
1.4145
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,46%
9.8
ΑΣΚΟ
+0,38%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-1,12%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-2,16%
6.34
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
-0,47%
2.1
ΒΙΟ
-0,19%
5.25
ΒΙΟΚΑ
+3,63%
1.715
ΒΙΟΣΚ
+0,68%
1.485
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.14
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,47%
17.14
ΔΑΑ
+0,97%
7.886
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+0,17%
12.05
ΔΟΜΙΚ
-1,34%
2.585
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,97%
0.288
ΕΒΡΟΦ
-0,35%
1.415
ΕΕΕ
+0,06%
33.06
ΕΚΤΕΡ
+0,14%
1.456
ΕΛΒΕ
0,00%
4.86
ΕΛΙΝ
+2,02%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,45%
1.754
ΕΛΠΕ
+0,30%
6.75
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,80%
1.766
ΕΛΧΑ
+0,91%
1.766
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,91%
1.11
ΕΤΕ
+2,85%
7.518
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,55%
1.97
ΕΧΑΕ
+1,29%
4.315
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+2,30%
0.2895
ΙΛΥΔΑ
+2,34%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,31%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,47%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+3,89%
1.016
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
+5,08%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+3,47%
1.045
ΙΝΤΚΑ
+3,15%
2.785
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
346
ΚΕΚΡ
+3,20%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-2,88%
1.52
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,08%
1.078
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.58
ΚΡΙ
0,00%
13.65
ΚΤΗΛΑ
-1,76%
1.67
ΚΥΡΙΟ
-2,57%
0.91
ΛΑΒΙ
+1,24%
0.735
ΛΑΜΔΑ
-1,09%
7.29
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
-8,96%
0.244
ΛΕΒΠ
-11,76%
0.3
ΛΟΓΟΣ
-0,78%
1.28
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-0,92%
2.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,70%
3.185
ΜΙΝ
-4,76%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,31%
19.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-0,38%
2.645
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,14%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+1,48%
2.06
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,50%
32.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,79%
0.908
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.267
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,68%
29
ΟΛΥΜΠ
+1,27%
2.39
ΟΠΑΠ
+0,20%
15.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,12%
0.802
ΟΤΕ
+1,24%
15.47
ΟΤΟΕΛ
-0,90%
10.96
ΠΑΙΡ
0,00%
1.01
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,58%
3.655
ΠΕΡΦ
-0,34%
5.84
ΠΕΤΡΟ
-0,75%
7.9
ΠΛΑΘ
+0,83%
3.665
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
+4,80%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.142
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-0,92%
1.62
ΣΑΡ
-1,27%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,41%
0.34
ΣΙΔΜΑ
+2,27%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-1,34%
5.9
ΣΠΙ
-0,71%
0.56
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.7
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.608
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-1,90%
0.206
ΦΡΛΚ
-0,40%
3.72
ΧΑΙΔΕ
+1,71%
0.595

Η πρόταση του ESM για τους δημοσιονομικούς κανόνες της ΕΕ

Ανώτατο όριο δημοσιονομικού ελλείμματος στο 3% του ΑΕΠ και τιμή αναφοράς χρέους γενικής κυβέρνησης στο 100% του ΑΕΠ, προτείνει ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ΕSM), στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για τη μεταρρύθμιση της δημοσιονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ που ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπενθυμίζεται ότι το 3% του δημοσιονομικού ελλείμματος ίσχυε και πριν, βάσει του Συμφώνου Σταθερότητας, ενώ το ανώτατο όριο για το χρέος ήταν στο 60%.

Με ένα έγγραφο 40 σελίδων, που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα, ο ESM εξετάζει την ιστορία και τις μεταρρυθμίσεις της δημοσιονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ και προσδιορίζει τις βασικές προκλήσεις. Στη συνέχεια, καταγράφει τις προτάσεις για μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα και τελικά διατυπώνει μια μεταρρυθμιστική ιδέα που συμβιβάζει το μεταπανδημικό μακροοικονομικό πλαίσιο με τις υπάρχουσες συνεισφορές κορυφαίων οικονομολόγων και ιδρυμάτων.

Οι συγγραφείς του εγγράφου του ESM διατυπώνουν μια προσέγγιση δύο πυλώνων που χρησιμοποιεί ανώτατο όριο δημοσιονομικού ελλείμματος 3% και τιμή αναφοράς χρέους γενικής κυβέρνησης 100% που ενσωματώνει έναν κανόνα δαπανών. «Τα ανώτατα όρια δαπανών που ακολουθούν την τάση της ανάπτυξης θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τους υφιστάμενους μεσοπρόθεσμους στόχους που εκφράζονται σε όρους διαρθρωτικού ισοζυγίου. Ο συνδυασμός του πρωτογενούς ισοζυγίου με έναν κανόνα δαπανών θα βοηθούσε στη σταθεροποίηση του ρυθμού μείωσης του χρέους για χώρες με δημόσιο χρέος άνω του 100% του ΑΕΠ. Επίσης, το χρέος στο 100% θα συγκλίνει με ρυθμό 1/20 ετησίως, εκτός και αν υπάρξουν σοβαρές οικονομικές συνθήκες ή επενδυτικό κενό που να δικαιολογούν αποκλίσεις», τονίζει ο ESM.

«Η πανδημική κρίση άλλαξε ριζικά το οικονομικό τοπίο, πυροδοτώντας την προσωρινή αναστολή των δημοσιονομικών κανόνων», επισημαίνεται στο έγγραφο που προσθέτει: «Η κρίση έφερε υψηλότερες δαπάνες που χρηματοδοτήθηκαν από το χρέος, με τις συνέπειές της να επιβαρύνουν ενδεχομένως περαιτέρω τους δημόσιους προϋπολογισμούς. Η απάντηση της νομισματικής πολιτικής στην κρίση διατήρησε τα επιτόκια χαμηλά και τα βάρη εξυπηρέτησης του χρέους σε διαχειρίσιμα επίπεδα, καθιστώντας τα υψηλότερα επίπεδα του δημοσιονομικού ελλείμματος και του χρέους ανεκτά για τις αγορές».

Τέλος, ο ESM καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι δημοσιονομικοί κανόνες μετά την πανδημία θα πρέπει να παρέχουν αξιόπιστη πολιτική καθοδήγηση, τονίζοντας: «Οι καλά σχεδιασμένοι και διαφανείς κανόνες μπορούν να ενισχύσουν τη δημοσιονομική απόδοση και να αποτρέψουν τα λάθη της πολιτικής. Μεσοπρόθεσμα, οι αναθεωρημένοι κανόνες μπορούν να βοηθήσουν στη σταδιακή κατάργηση των διακριτικών δημοσιονομικών μέτρων που σχετίζονται με την πανδημία. Μακροπρόθεσμα, μπορούν να ενισχύσουν τη δέσμευση για δημοσιονομικές θέσεις που σταθεροποιούν τα επίπεδα του δημόσιου χρέους».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!