Γ.Δ.
1480.09 -1,09%
ACAG
-1,62%
6.06
CENER
-1,93%
8.65
CNLCAP
-1,90%
7.75
DIMAND
-1,83%
9.1
OPTIMA
0,00%
11.68
TITC
+1,43%
31.85
ΑΑΑΚ
-10,00%
6.3
ΑΒΑΞ
-1,10%
1.62
ΑΒΕ
-3,54%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,65%
2.28
ΑΚΡΙΤ
-0,59%
0.84
ΑΛΜΥ
+0,72%
2.78
ΑΛΦΑ
-2,04%
1.732
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.84
ΑΡΑΙΓ
-2,21%
12.4
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
-9,48%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.38
ΑΤΤ
+2,28%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
-0,82%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,77%
6.32
ΒΙΟΚΑ
-1,50%
2.62
ΒΙΟΣΚ
-4,29%
1.34
ΒΙΟΤ
-8,63%
0.254
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.66
ΓΕΒΚΑ
+1,27%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,33%
16.28
ΔΑΑ
+1,99%
8.316
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
-1,51%
11.72
ΔΟΜΙΚ
+0,78%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,78%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-1,84%
1.6
ΕΕΕ
-0,31%
32.54
ΕΚΤΕΡ
-2,27%
4.09
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-4,88%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,15%
2.61
ΕΛΠΕ
-3,00%
8.4
ΕΛΣΤΡ
-4,64%
2.26
ΕΛΤΟΝ
-0,21%
1.876
ΕΛΧΑ
-1,20%
2.06
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-3,31%
1.315
ΕΤΕ
-1,07%
8.36
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-1,49%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-1,36%
2.103
ΕΧΑΕ
-3,21%
5.13
ΙΑΤΡ
-2,06%
1.66
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.408
ΙΛΥΔΑ
-0,90%
1.655
ΙΝΚΑΤ
-0,38%
5.2
ΙΝΛΙΦ
-0,81%
4.9
ΙΝΛΟΤ
-0,51%
1.164
ΙΝΤΕΚ
+1,30%
6.24
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,45%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-1,59%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,81%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-1,17%
338
ΚΕΚΡ
-1,32%
1.49
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,60%
1.665
ΚΟΡΔΕ
-1,87%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-1,40%
1.27
ΚΟΥΕΣ
-0,70%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.15
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.83
ΚΥΡΙΟ
-1,12%
1.33
ΛΑΒΙ
-2,04%
0.96
ΛΑΜΔΑ
-0,58%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
-4,76%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.332
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
-0,25%
3.95
ΜΕΝΤΙ
-1,70%
2.89
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,79%
3.98
ΜΙΝ
-0,88%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+3,34%
27.82
ΜΟΝΤΑ
+1,47%
3.45
ΜΟΤΟ
-0,66%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
+7,11%
0.482
ΜΥΤΙΛ
-4,93%
37.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+3,70%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,09%
0.271
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-9,43%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,46%
21.6
ΟΛΠ
-0,20%
24.45
ΟΛΥΜΠ
-1,81%
2.71
ΟΠΑΠ
-1,98%
14.88
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.931
ΟΤΕ
-2,89%
13.8
ΟΤΟΕΛ
-3,23%
12
ΠΑΙΡ
-0,89%
1.12
ΠΑΠ
-0,80%
2.47
ΠΕΙΡ
-1,35%
3.792
ΠΕΤΡΟ
-0,89%
8.9
ΠΛΑΘ
+1,24%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+0,85%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,79%
5.02
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.665
ΣΑΡ
-1,94%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,06%
0.375
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-2,33%
7.56
ΣΠΙ
-1,11%
0.712
ΣΠΥΡ
-9,47%
0.172
ΤΕΝΕΡΓ
-0,44%
18.1
ΤΖΚΑ
+1,55%
1.635
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,68%
1.752
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,96%
0.244
ΦΡΛΚ
-2,38%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-5,51%
0.6

Προσωρινοί ανάδοχοι σε τρία οδικά ΣΔΙΤ στις αρχές του 2022

Μέχρι το τέλος του χρόνου ή τις αρχές του επόμενου θα έχουν επιλεγεί οι προσωρινοί ανάδοχοι σε τρία από τα οδικά έργα με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με βάση το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών. Πρόκειται για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη, για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και τον άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη.

Προ ημερών, ξεκίνησε η διαδικασία για την επιλογή συμβούλων που θα προετοιμάσουν τους διαγωνισμούς για τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη και το τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, συνολικού κόστους 380 εκατ. ευρώ. Τα δύο έργα είχαν ανακοινωθεί από τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη τον περασμένο Απρίλιο. Τώρα, στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι να εγκριθούν οι φάκελοι από την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Το μεγαλύτερο έργο είναι ο άξονας Δράμα – Αμφίπολη, με κόστος 275 εκατομμύρια ευρώ που θα υλοποιηθεί με 27ετή σύμβαση ΣΔΙΤ, με την πρώτη τριετία – τετραετία να αφορά στην κατασκευή.

Αυτή την περίοδο εκτός από την Αττική Οδό, μεγάλη μάχη αναμένεται και στα υπόλοιπα οδικά έργα που προωθούνται με συμβάσεις παραχώρησης ή ΣΔΙΤ με σημαντικότερο τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) έργο συνολικού ύψους περί τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Με ΣΔΙΤ προωθούνται και άλλα τέσσερα οδικά έργα συνολικού προϋπολογισμού που φτάνει, επίσης, το 1,5 δισεκατομμύριο. Σε όλα τα έργα ΣΔΙΤ ο ανάδοχος θα αποζημιώνεται με τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας», δηλαδή με ετήσιες δόσεις που θα συνδέονται με συγκεκριμένα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια για τη συντήρηση και λειτουργία των οδικών αξόνων.

Το τμήμα του ΒΟΑΚ από τον Κίσσαμο Χανίων μέχρι τη Χερσόνησο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης με το διαγωνισμό να βρίσκεται σε στάδιο ωρίμανσης ενώ έχουν κατατεθεί προσφορές. Για το συγκεκριμένο τμήμα έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία Vinci Highways – Vinci Concessions, η κοινοπραξία Acciona Concessiones -Μυτιληναίος και η ΑΒΑΞ. Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ προωθείται με ΣΔΙΤ και στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού έχουν περάσει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη», η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος – Intertoll.

Εξελίξεις αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες και στα υπόλοιπα οδικά έργα με ΣΔΙΤ. Στις αρχές του 2022 αναμένεται να κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές οι όμιλοι που συμμετέχουν στο διαγωνισμό για τον άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη που είχε ξεκινήσει το 2019. Ο διαγωνισμός, εκτιμώμενης αξίας 312 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στο δεύτερο στάδιο με πέντε υποψηφίους. Συγκεκριμένα τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Intrakat και την κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona Concessiones.

Την ίδια περίοδο αναμένεται η υποβολή προσφορών για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Για τη Νέα Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Λεωφόρος της Θεσσαλονίκης, γνωστή και ως Flyover, προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει στο πρώτο στάδιο οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.

Το τεύχος προκήρυξης θα προβλέπει πως στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση (αποκλειστικά ή σε συνδυασμό με χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου), της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 13 χιλιομέτρων. Θα αναλάβει, όμως, τη λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Δυτικής και Ανατολικής), συνολικού μήκους περίπου 22 χιλιομέτρων.

Αν προστεθεί και το σχεδιαζόμενο ΣΔΙΤ για την ανάπτυξη υποδομής κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς (5G) σε δίκτυο έξι υφιστάμενων ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, συνολικού μήκους 2.011 χιλιομέτρων, τότε τα οδικά έργα με συμπράξεις γίνονται έξι. Ειδικά για το τελευταίο έργο που αφορά στη δημιουργία υποδομής για βελτίωση λειτουργιών που συνδέονται με την εφοδιαστική αλυσίδα (αυτόνομη οδήγηση, κ.λπ.), σχεδιάζεται να διατεθούν 130 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!