Γ.Δ.
834.83 -0,17%
CENER
+0,74%
2.74
CNLCAP
+3,18%
8.1
TITC
+0,36%
11.3
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
-0,92%
0.753
ΑΒΕ
-1,27%
0.39
ΑΔΜΗΕ
-2,06%
1.998
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+1,92%
1.7
ΑΛΦΑ
-2,92%
0.8576
ΑΝΔΡΟ
-0,76%
6.55
ΑΝΕΚ
-4,92%
0.058
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-1,36%
5.06
ΑΣΚΟ
-0,49%
2.04
ΑΣΤΑΚ
+2,56%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
0,00%
0.09
ΑΤΤΙΚΑ
+2,42%
0.93
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
-2,71%
3.405
ΒΙΟΚΑ
+1,25%
1.62
ΒΙΟΣΚ
-1,12%
0.528
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
-0,98%
2.02
ΒΥΤΕ
+0,86%
2.92
ΓΕΒΚΑ
-1,30%
1.14
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,21%
9.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-2,07%
5.45
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-1,51%
0.522
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
-1,27%
0.311
ΕΒΡΟΦ
+1,80%
0.678
ΕΕΕ
+1,64%
21.1
ΕΚΤΕΡ
-0,63%
0.95
ΕΛΒΕ
+2,78%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.425
ΕΛΙΝ
+0,30%
1.665
ΕΛΛ
-1,92%
15.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,47%
1.718
ΕΛΠΕ
+0,77%
6.55
ΕΛΣΤΡ
-0,43%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+1,62%
1.88
ΕΛΧΑ
0,00%
1.394
ΕΝΤΕΡ
+2,30%
4
ΕΠΙΛΚ
+3,79%
0.137
ΕΠΣΙΛ
+0,36%
5.58
ΕΣΥΜΒ
+2,10%
0.584
ΕΤΕ
-3,50%
2.951
ΕΥΑΠΣ
+0,46%
4.36
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
7.59
ΕΥΠΙΚ
+1,85%
7.7
ΕΥΡΩΒ
-0,33%
0.896
ΕΧΑΕ
+0,74%
3.42
ΙΑΤΡ
+2,65%
1.55
ΙΚΤΙΝ
-0,55%
0.541
ΙΛΥΔΑ
+2,77%
0.966
ΙΝΚΑΤ
-7,47%
2.045
ΙΝΛΙΦ
+2,50%
4.1
ΙΝΛΟΤ
-0,91%
0.545
ΙΝΤΕΚ
+0,58%
3.47
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.908
ΙΝΤΚΑ
-2,60%
1.35
ΚΑΜΠ
+1,03%
1.97
ΚΑΡΕΛ
-0,79%
252
ΚΕΚΡ
-1,95%
1.104
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
+0,35%
0.576
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.47
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
0.409
ΚΟΥΕΣ
-1,15%
4.29
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
-0,70%
5.66
ΚΤΗΛΑ
+1,20%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΜΔΑ
-0,67%
5.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
+1,23%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
-1,91%
2.05
ΛΥΚ
-1,23%
1.6
ΜΑΘΙΟ
+1,40%
0.725
ΜΕΒΑ
+4,10%
2.54
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
53
ΜΙΓ
+0,82%
0.0247
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,55%
18.2
ΜΟΝΤΑ
+0,92%
0.66
ΜΟΤΟ
+0,53%
1.9
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.628
ΜΠΕΛΑ
+3,12%
14.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,93%
2.0895
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+2,12%
1.93
ΜΠΤΚ
-0,70%
0.705
ΜΥΤΙΛ
-2,74%
14.53
ΝΑΚΑΣ
-1,01%
1.96
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
-1,24%
0.1985
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
-0,40%
24.6
ΟΛΠ
-0,38%
15.7
ΟΛΥΜΠ
+2,76%
1.675
ΟΠΑΠ
-0,29%
13.93
ΟΤΕ
+0,06%
16.37
ΟΤΟΕΛ
-0,23%
8.78
ΠΑΙΡ
0,00%
0.806
ΠΑΠ
-1,17%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,16%
0.9984
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
5.64
ΠΛΑΘ
+2,00%
3.57
ΠΛΑΙΣ
0,00%
3.55
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,38%
1.31
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
+1,17%
3.45
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.1
ΣΑΡ
+0,15%
6.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
-0,38%
0.26
ΣΙΔΜΑ
+0,52%
1.935
ΣΠΕΙΣ
-1,03%
7.7
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+2,92%
18
ΤΖΚΑ
+1,87%
2.18
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-4,06%
0.52
ΦΛΕΞΟ
+1,68%
6.05
ΦΡΙΓΟ
-1,96%
0.1
ΦΡΛΚ
+0,31%
3.2
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Πρόταση για υπόγειο δακτύλιο στην Αθήνα και υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Δύο ιδέες για τα πρώτα έργα που μπορούν να υλοποιηθούν μέσω του νέου μοντέλου των Πρότυπων Προτάσεων και με σύμβαση παραχώρησης κατέθεσε σήμερα ο κ. Γιώργος Συριανός, πρόεδρος του εργοληπτικού συνδέσμου ΣΤΕΑΤ, που εκπροσωπεί τις ισχυρές τεχνικές εταιρείες, και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, σε εκδήλωση του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

Ο κ. Συριανός θεωρεί πως δύο από τα πρώτα έργα που μπορούν να υλοποιηθούν με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο, που ψηφίζεται εντός των ημερών από τη Βουλή, είναι η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος (η Lamda Development θα υπογειοποιήσει πολύ μικρό τμήμα στο πλαίσιο ανάπτυξης του Ελληνικού) και ένας υπόγειος δακτύλιος, χαμηλού κόστους, στο κέντρο της Αθήνας.

Με την υπογειοποίηση της Ποσειδώνος θα ενοποιηθεί το παραλιακό μέτωπο από το Φαληρικό Δέλτα μέχρι τη Γλυφάδα και θα ενωθεί η πόλη με τη θάλασσα. Με τον υπόγειο δακτύλιο στο κέντρο της πόλης, που θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από επιβατικά Ι.Χ. και θα συνδυαστεί με υπόγειους χώρους στάθμευσης, θα αντιμετωπιστεί η επιφανειακή κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα ενοποιηθούν περαιτέρω οι αρχαιολογικοί χώροι.

Ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ υποστήριξε πως αυτά τα έργα μπορούν να γίνουν μόνο μέσω Πρότυπων Προτάσεων γιατί οι τελευταίες θα απαιτούν περίπου 1,5 χρόνο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, ενώ σήμερα ένας διαγωνισμός για σύμβαση παραχώρησης απαιτεί σχεδόν οκτώ χρόνια! «Η Αττική πάσχει», τόνισε, και παρουσίασε την εξαιρετικά αρνητική εικόνα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της τεράστιας περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και της ταλαιπωρίας χιλιάδων οδηγών που χάνουν καθημερινά πολλές ώρες στο δρόμο. Υπενθύμισε πως έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια από την τελευταία παρέμβαση σε μεγάλο οδικό έργο στην Αττική. Κατά τον κ. Συριανό, οι Πρότυπες Συμβάσεις απαντούν στο μεγάλο ερώτημα που υπάρχει σήμερα στην Αττική για την ταχύτητα υλοποίησης των έργων. Η θεσμοθέτηση «διαμορφώνει συνθήκες για πλήρη αξιοποίηση των καινοτόμων αντιλήψεων του ιδιωτικού τομέα».

Νωρίτερα ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής είχε ανακοινώσει πως μέχρι το τέλος του μήνα θα προκηρυχθεί η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ με στόχο να αποσυμφορηθεί το τμήμα από τον κόμβο Λ. Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού. Σήμερα χιλιάδες οδηγοί πληρώνουν διόδια 2,8 ευρώ και στη συνέχεια χάνουν αρκετή ώρα προκειμένου να μπουν ή να βγουν από την Αττική Οδό στον κόμβο Μεταμόρφωσης.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θα εξυπηρετεί περισσότερους από 30.000 οδηγούν ημερησίως που θα βγαίνουν στην εθνική οδό στον κόμβο Καλυφτάκη. Ο κ. Καραμανλής είπε, επίσης, πως προχωρούν και οι μελέτες για την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού με υπόγειο τμήμα που θα καταλήγει λίγο πριν την Λεωφόρο Βουλιαγμένης ώστε να σταματήσει και η καθημερινή ταλαιπωρία οδηγών στον Καρέα.

Ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ είπε στη σημερινή εκδήλωση πως πρέπει να αλλάξουν και οι όροι αποπληρωμής του χρέους. Υποστήριξε πως αντί τα έσοδα του δημοσίου από συμβάσεις παραχώρησης να πηγαίνουν στο σύνολό τους για αποπληρωμή του δημοσίου χρέους, το 50% να οδεύει προς ένα ειδικό ταμείο που θα χρηματοδοτεί έργα με παραχωρήσεις.

Τι είναι οι Πρότυπες Προτάσεις

Σύμφωνα με σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, το μοντέλο των «Πρότυπων Προτάσεων» θα αφορά έργα ΣΔΙΤ ή παραχωρήσεων τα οποία ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει να προτείνει ή / και να ωριμάσει για λογαριασμό του Δημοσίου. Τα έργα θα πρέπει να μην έχουν ενταχθεί οριστικά στον σχεδιασμό της εκάστοτε αναθέτουσας αρχής, αλλά και να μην αντιτίθενται στον ευρύτερο σχεδιασμό της πολιτείας.

Κατ’ εξαίρεση, με απόφαση των υπουργείων Υποδομών ή Περιβάλλοντος, το νέο μοντέλο θα μπορεί να αξιοποιηθεί και για έργα που έχουν ενταχθεί στον σχεδιασμό της αναθέτουσας αρχής ή στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, αλλά παρουσιάζουν πολύ χαμηλό επίπεδο ωρίμανσης. Στην αγορά θεωρούν πως «ενδεχομένως θα μπορούσε να προβλεφθεί και η αξιοποίηση των προτάσεων καινοτομίας για έργα που ενώ έχουν «ωριμότητα» δεν έχουν εξασφαλίσει άμεση χρηματοδότηση».

Ο ιδιωτικός φορέας που καταθέτει πρόταση έχει πλεονέκτημα στον διαγωνισμό που ακολουθεί. Η αναθέτουσα αρχή είναι υποχρεωμένη εντός τριμήνου να αξιολογήσει την πρόταση και να την εγκρίνει ή να την απορρίψει. Αν η πρόταση γίνει δεκτή, τότε πραγματοποιείται διαγωνισμός. Αν η προσφορά του ιδιωτικού φορέα που πρότεινε το έργο είναι υψηλότερη από την καλύτερη προσφορά μέχρι συγκεκριμένο ύψος, έχει δικαίωμα υποκατάστασης επί της καλύτερης προσφοράς (Swiss Challenge System). Δηλαδή, η ανάληψη του έργου θα γίνει από τον ιδιωτικό φορέα που υπέβαλε την αρχική πρόταση, ενώ ο μειοδότης θα έχει δικαίωμα αποζημίωσης. Αν η διαφορά μεταξύ του μειοδότη και του ιδιωτικού φορέα που πρότεινε το έργο είναι αρκετά μεγάλη, ή αν ο προτείνων δεν ασκήσει το δικαίωμα υποκατάστασης, το έργο κατοχυρώνεται στην πλέον συμφέρουσα προσφορά. Στην περίπτωση αυτή ο μειοδότης είναι υποχρεωμένος να παρέχει αποζημίωση στον προτείνοντα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!