Γ.Δ.
1217.86 +0,73%
ACAG
-5,52%
13.7
CENER
+1,25%
5.68
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,39%
12.85
TITC
0,00%
16.4
ΑΑΑΚ
+7,39%
9.45
ΑΒΑΞ
+0,91%
1.106
ΑΒΕ
+2,26%
0.544
ΑΔΜΗΕ
+0,52%
1.932
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.476
ΑΛΜΥ
0,00%
2.2
ΑΛΦΑ
+3,02%
1.414
ΑΝΔΡΟ
0,00%
7
ΑΝΕΚ
-0,89%
0.222
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
+20,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,41%
9.89
ΑΣΚΟ
+1,67%
2.44
ΑΣΤΑΚ
+0,79%
7.62
ΑΤΕΚ
0,00%
0.308
ΑΤΡΑΣΤ
-1,64%
6
ΑΤΤ
+1,44%
12.7
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,86%
5.75
ΒΙΟΚΑ
+0,91%
2.23
ΒΙΟΣΚ
-0,27%
0.726
ΒΙΟΤ
-5,00%
0.228
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
+3,45%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+2,77%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,04%
13.58
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
+1,59%
9.875
ΔΟΜΙΚ
+2,62%
0.784
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.88
ΕΕΕ
+0,72%
27.89
ΕΚΤΕΡ
+0,30%
1.7
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-1,50%
0.46
ΕΛΙΝ
0,00%
2.26
ΕΛΛ
-0,62%
16.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,52%
2.19
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.8
ΕΛΣΤΡ
+0,37%
2.75
ΕΛΤΟΝ
-0,37%
2.72
ΕΛΧΑ
+0,34%
1.786
ΕΝΤΕΡ
+0,80%
5.04
ΕΠΙΛΚ
-11,39%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,62%
8.01
ΕΣΥΜΒ
+6,93%
0.71
ΕΤΕ
+1,51%
5.8
ΕΥΑΠΣ
-0,87%
3.41
ΕΥΔΑΠ
+0,47%
6.45
ΕΥΡΩΒ
-0,41%
1.454
ΕΧΑΕ
-1,43%
4.84
ΙΑΤΡ
+0,69%
1.46
ΙΚΤΙΝ
-0,18%
0.54
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.305
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
1.848
ΙΝΛΙΦ
+1,65%
3.7
ΙΝΛΟΤ
-2,44%
0.6
ΙΝΤΕΚ
0,00%
4.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+6,16%
1.12
ΙΝΤΚΑ
+1,28%
1.898
ΚΑΜΠ
0,00%
2.52
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+0,83%
1.21
ΚΕΠΕΝ
+1,83%
2.22
ΚΛΜ
-0,41%
0.982
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.6
ΚΟΥΑΛ
-1,13%
0.7
ΚΟΥΕΣ
+1,51%
6.05
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,01%
8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+2,41%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,47%
0.468
ΛΑΜΔΑ
-2,20%
6.21
ΛΑΜΨΑ
0,00%
23
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
+6,06%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.31
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,05%
0.945
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
+3,98%
4.18
ΜΕΝΤΙ
-1,64%
3.6
ΜΕΡΚΟ
+4,12%
35.4
ΜΙΓ
+0,38%
5.22
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
23.1
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.69
ΜΟΤΟ
-0,54%
3.68
ΜΟΥΖΚ
+3,55%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+2,73%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.42
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
+2,04%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+0,90%
29.08
ΝΑΚΑΣ
-1,49%
2.64
ΝΑΥΠ
+0,51%
0.985
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.289
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΟΛΘ
-1,63%
24.2
ΟΛΠ
-0,25%
20.15
ΟΛΥΜΠ
-0,45%
2.2
ΟΠΑΠ
+1,59%
16
ΟΤΕ
+1,24%
14.65
ΟΤΟΕΛ
-1,71%
13.76
ΠΑΙΡ
+4,08%
1.02
ΠΑΠ
+2,61%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,29%
2.78
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.42
ΠΛΑΘ
+0,59%
4.275
ΠΛΑΚΡ
-0,56%
17.8
ΠΡΔ
+17,02%
0.55
ΠΡΕΜΙΑ
+0,79%
1.282
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,77%
4.08
ΡΕΒΟΙΛ
+2,50%
1.435
ΣΑΡ
-0,94%
7.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
0.965
ΣΑΤΟΚ
-19,48%
0.031
ΣΕΝΤΡ
-1,36%
0.29
ΣΙΔΜΑ
+1,12%
2.72
ΣΠΕΙΣ
+0,29%
6.92
ΣΠΙ
+1,92%
0.636
ΣΠΥΡ
0,00%
0.16
ΤΕΝΕΡΓ
+1,97%
20.22
ΤΖΚΑ
+2,07%
1.97
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.16
ΦΙΕΡ
+2,04%
0.4
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.65
ΦΡΙΓΟ
+4,59%
0.057
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.33
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+1,96%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Πρόταση για υπόγειο δακτύλιο στην Αθήνα και υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Δύο ιδέες για τα πρώτα έργα που μπορούν να υλοποιηθούν μέσω του νέου μοντέλου των Πρότυπων Προτάσεων και με σύμβαση παραχώρησης κατέθεσε σήμερα ο κ. Γιώργος Συριανός, πρόεδρος του εργοληπτικού συνδέσμου ΣΤΕΑΤ, που εκπροσωπεί τις ισχυρές τεχνικές εταιρείες, και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, σε εκδήλωση του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

Ο κ. Συριανός θεωρεί πως δύο από τα πρώτα έργα που μπορούν να υλοποιηθούν με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο, που ψηφίζεται εντός των ημερών από τη Βουλή, είναι η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος (η Lamda Development θα υπογειοποιήσει πολύ μικρό τμήμα στο πλαίσιο ανάπτυξης του Ελληνικού) και ένας υπόγειος δακτύλιος, χαμηλού κόστους, στο κέντρο της Αθήνας.

Με την υπογειοποίηση της Ποσειδώνος θα ενοποιηθεί το παραλιακό μέτωπο από το Φαληρικό Δέλτα μέχρι τη Γλυφάδα και θα ενωθεί η πόλη με τη θάλασσα. Με τον υπόγειο δακτύλιο στο κέντρο της πόλης, που θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από επιβατικά Ι.Χ. και θα συνδυαστεί με υπόγειους χώρους στάθμευσης, θα αντιμετωπιστεί η επιφανειακή κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα ενοποιηθούν περαιτέρω οι αρχαιολογικοί χώροι.

Ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ υποστήριξε πως αυτά τα έργα μπορούν να γίνουν μόνο μέσω Πρότυπων Προτάσεων γιατί οι τελευταίες θα απαιτούν περίπου 1,5 χρόνο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, ενώ σήμερα ένας διαγωνισμός για σύμβαση παραχώρησης απαιτεί σχεδόν οκτώ χρόνια! «Η Αττική πάσχει», τόνισε, και παρουσίασε την εξαιρετικά αρνητική εικόνα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της τεράστιας περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και της ταλαιπωρίας χιλιάδων οδηγών που χάνουν καθημερινά πολλές ώρες στο δρόμο. Υπενθύμισε πως έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια από την τελευταία παρέμβαση σε μεγάλο οδικό έργο στην Αττική. Κατά τον κ. Συριανό, οι Πρότυπες Συμβάσεις απαντούν στο μεγάλο ερώτημα που υπάρχει σήμερα στην Αττική για την ταχύτητα υλοποίησης των έργων. Η θεσμοθέτηση «διαμορφώνει συνθήκες για πλήρη αξιοποίηση των καινοτόμων αντιλήψεων του ιδιωτικού τομέα».

Νωρίτερα ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής είχε ανακοινώσει πως μέχρι το τέλος του μήνα θα προκηρυχθεί η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ με στόχο να αποσυμφορηθεί το τμήμα από τον κόμβο Λ. Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού. Σήμερα χιλιάδες οδηγοί πληρώνουν διόδια 2,8 ευρώ και στη συνέχεια χάνουν αρκετή ώρα προκειμένου να μπουν ή να βγουν από την Αττική Οδό στον κόμβο Μεταμόρφωσης.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θα εξυπηρετεί περισσότερους από 30.000 οδηγούν ημερησίως που θα βγαίνουν στην εθνική οδό στον κόμβο Καλυφτάκη. Ο κ. Καραμανλής είπε, επίσης, πως προχωρούν και οι μελέτες για την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού με υπόγειο τμήμα που θα καταλήγει λίγο πριν την Λεωφόρο Βουλιαγμένης ώστε να σταματήσει και η καθημερινή ταλαιπωρία οδηγών στον Καρέα.

Ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ είπε στη σημερινή εκδήλωση πως πρέπει να αλλάξουν και οι όροι αποπληρωμής του χρέους. Υποστήριξε πως αντί τα έσοδα του δημοσίου από συμβάσεις παραχώρησης να πηγαίνουν στο σύνολό τους για αποπληρωμή του δημοσίου χρέους, το 50% να οδεύει προς ένα ειδικό ταμείο που θα χρηματοδοτεί έργα με παραχωρήσεις.

Τι είναι οι Πρότυπες Προτάσεις

Σύμφωνα με σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, το μοντέλο των «Πρότυπων Προτάσεων» θα αφορά έργα ΣΔΙΤ ή παραχωρήσεων τα οποία ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει να προτείνει ή / και να ωριμάσει για λογαριασμό του Δημοσίου. Τα έργα θα πρέπει να μην έχουν ενταχθεί οριστικά στον σχεδιασμό της εκάστοτε αναθέτουσας αρχής, αλλά και να μην αντιτίθενται στον ευρύτερο σχεδιασμό της πολιτείας.

Κατ’ εξαίρεση, με απόφαση των υπουργείων Υποδομών ή Περιβάλλοντος, το νέο μοντέλο θα μπορεί να αξιοποιηθεί και για έργα που έχουν ενταχθεί στον σχεδιασμό της αναθέτουσας αρχής ή στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, αλλά παρουσιάζουν πολύ χαμηλό επίπεδο ωρίμανσης. Στην αγορά θεωρούν πως «ενδεχομένως θα μπορούσε να προβλεφθεί και η αξιοποίηση των προτάσεων καινοτομίας για έργα που ενώ έχουν «ωριμότητα» δεν έχουν εξασφαλίσει άμεση χρηματοδότηση».

Ο ιδιωτικός φορέας που καταθέτει πρόταση έχει πλεονέκτημα στον διαγωνισμό που ακολουθεί. Η αναθέτουσα αρχή είναι υποχρεωμένη εντός τριμήνου να αξιολογήσει την πρόταση και να την εγκρίνει ή να την απορρίψει. Αν η πρόταση γίνει δεκτή, τότε πραγματοποιείται διαγωνισμός. Αν η προσφορά του ιδιωτικού φορέα που πρότεινε το έργο είναι υψηλότερη από την καλύτερη προσφορά μέχρι συγκεκριμένο ύψος, έχει δικαίωμα υποκατάστασης επί της καλύτερης προσφοράς (Swiss Challenge System). Δηλαδή, η ανάληψη του έργου θα γίνει από τον ιδιωτικό φορέα που υπέβαλε την αρχική πρόταση, ενώ ο μειοδότης θα έχει δικαίωμα αποζημίωσης. Αν η διαφορά μεταξύ του μειοδότη και του ιδιωτικού φορέα που πρότεινε το έργο είναι αρκετά μεγάλη, ή αν ο προτείνων δεν ασκήσει το δικαίωμα υποκατάστασης, το έργο κατοχυρώνεται στην πλέον συμφέρουσα προσφορά. Στην περίπτωση αυτή ο μειοδότης είναι υποχρεωμένος να παρέχει αποζημίωση στον προτείνοντα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!