Γ.Δ.
1381.07 +1,14%
ACAG
+1,11%
6.37
CENER
-0,57%
6.94
CNLCAP
-1,46%
6.75
DIMAND
-0,10%
9.71
OPTIMA
+0,20%
10
TITC
+1,34%
26.4
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
+2,66%
1.39
ΑΒΕ
-3,39%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.19
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
+1,78%
2.57
ΑΛΦΑ
+0,94%
1.55
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.82
ΑΡΑΙΓ
+2,71%
11.77
ΑΣΚΟ
+1,55%
2.62
ΑΣΤΑΚ
+0,55%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+1,09%
7.44
ΑΤΤ
+0,93%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,95%
5.33
ΒΙΟΚΑ
-2,63%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+0,43%
1.155
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+1,14%
0.178
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-1,56%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+3,35%
16.06
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,18%
10.91
ΔΟΜΙΚ
-0,11%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,59%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,44%
1.55
ΕΕΕ
+1,22%
28.3
ΕΚΤΕΡ
+2,69%
4.01
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,74%
2.34
ΕΛΛ
-4,00%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,00%
2.52
ΕΛΠΕ
+0,80%
8.19
ΕΛΣΤΡ
+0,42%
2.39
ΕΛΤΟΝ
+0,65%
1.86
ΕΛΧΑ
+0,99%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+3,93%
9.51
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.205
ΕΤΕ
+0,37%
7.074
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,72%
5.58
ΕΥΡΩΒ
+1,58%
1.8305
ΕΧΑΕ
+1,22%
4.96
ΙΑΤΡ
-0,63%
1.58
ΙΚΤΙΝ
-0,11%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+2,37%
1.51
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.96
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.69
ΙΝΛΟΤ
+3,25%
1.08
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,85%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-1,23%
1.2
ΙΝΤΚΑ
+1,88%
3.26
ΚΑΜΠ
-4,65%
2.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+6,04%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+1,66%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-2,26%
0.518
ΚΟΥΑΛ
+4,13%
1.26
ΚΟΥΕΣ
+0,77%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,23%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,09%
1.395
ΛΑΒΙ
+2,66%
0.81
ΛΑΜΔΑ
+3,61%
6.61
ΛΑΜΨΑ
-0,63%
31.8
ΛΑΝΑΚ
-1,02%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-3,11%
1.09
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.81
ΜΕΝΤΙ
+1,38%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,57%
3.87
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.12
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
+0,87%
2.885
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+2,79%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+2,81%
36.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-1,84%
0.96
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.285
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,89%
22.7
ΟΛΠ
-0,21%
23.95
ΟΛΥΜΠ
+1,92%
2.65
ΟΠΑΠ
+0,37%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,14%
0.87
ΟΤΕ
+0,36%
13.98
ΟΤΟΕΛ
+2,12%
13.46
ΠΑΙΡ
0,00%
1.24
ΠΑΠ
-0,76%
2.6
ΠΕΙΡ
+0,56%
3.757
ΠΕΤΡΟ
+0,96%
8.4
ΠΛΑΘ
+1,29%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,36%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+2,02%
4.04
ΡΕΒΟΙΛ
-2,88%
1.52
ΣΑΡ
+0,71%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,82%
0.361
ΣΙΔΜΑ
+1,50%
2.03
ΣΠΕΙΣ
+4,86%
7.34
ΣΠΙ
+1,70%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+2,59%
17.85
ΤΖΚΑ
-0,31%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+6,03%
0.369
ΦΛΕΞΟ
+1,92%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+1,01%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Πρόταση για υπόγειο δακτύλιο στην Αθήνα και υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Δύο ιδέες για τα πρώτα έργα που μπορούν να υλοποιηθούν μέσω του νέου μοντέλου των Πρότυπων Προτάσεων και με σύμβαση παραχώρησης κατέθεσε σήμερα ο κ. Γιώργος Συριανός, πρόεδρος του εργοληπτικού συνδέσμου ΣΤΕΑΤ, που εκπροσωπεί τις ισχυρές τεχνικές εταιρείες, και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, σε εκδήλωση του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

Ο κ. Συριανός θεωρεί πως δύο από τα πρώτα έργα που μπορούν να υλοποιηθούν με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο, που ψηφίζεται εντός των ημερών από τη Βουλή, είναι η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος (η Lamda Development θα υπογειοποιήσει πολύ μικρό τμήμα στο πλαίσιο ανάπτυξης του Ελληνικού) και ένας υπόγειος δακτύλιος, χαμηλού κόστους, στο κέντρο της Αθήνας.

Με την υπογειοποίηση της Ποσειδώνος θα ενοποιηθεί το παραλιακό μέτωπο από το Φαληρικό Δέλτα μέχρι τη Γλυφάδα και θα ενωθεί η πόλη με τη θάλασσα. Με τον υπόγειο δακτύλιο στο κέντρο της πόλης, που θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από επιβατικά Ι.Χ. και θα συνδυαστεί με υπόγειους χώρους στάθμευσης, θα αντιμετωπιστεί η επιφανειακή κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα ενοποιηθούν περαιτέρω οι αρχαιολογικοί χώροι.

Ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ υποστήριξε πως αυτά τα έργα μπορούν να γίνουν μόνο μέσω Πρότυπων Προτάσεων γιατί οι τελευταίες θα απαιτούν περίπου 1,5 χρόνο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, ενώ σήμερα ένας διαγωνισμός για σύμβαση παραχώρησης απαιτεί σχεδόν οκτώ χρόνια! «Η Αττική πάσχει», τόνισε, και παρουσίασε την εξαιρετικά αρνητική εικόνα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της τεράστιας περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και της ταλαιπωρίας χιλιάδων οδηγών που χάνουν καθημερινά πολλές ώρες στο δρόμο. Υπενθύμισε πως έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια από την τελευταία παρέμβαση σε μεγάλο οδικό έργο στην Αττική. Κατά τον κ. Συριανό, οι Πρότυπες Συμβάσεις απαντούν στο μεγάλο ερώτημα που υπάρχει σήμερα στην Αττική για την ταχύτητα υλοποίησης των έργων. Η θεσμοθέτηση «διαμορφώνει συνθήκες για πλήρη αξιοποίηση των καινοτόμων αντιλήψεων του ιδιωτικού τομέα».

Νωρίτερα ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής είχε ανακοινώσει πως μέχρι το τέλος του μήνα θα προκηρυχθεί η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ με στόχο να αποσυμφορηθεί το τμήμα από τον κόμβο Λ. Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού. Σήμερα χιλιάδες οδηγοί πληρώνουν διόδια 2,8 ευρώ και στη συνέχεια χάνουν αρκετή ώρα προκειμένου να μπουν ή να βγουν από την Αττική Οδό στον κόμβο Μεταμόρφωσης.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θα εξυπηρετεί περισσότερους από 30.000 οδηγούν ημερησίως που θα βγαίνουν στην εθνική οδό στον κόμβο Καλυφτάκη. Ο κ. Καραμανλής είπε, επίσης, πως προχωρούν και οι μελέτες για την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού με υπόγειο τμήμα που θα καταλήγει λίγο πριν την Λεωφόρο Βουλιαγμένης ώστε να σταματήσει και η καθημερινή ταλαιπωρία οδηγών στον Καρέα.

Ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ είπε στη σημερινή εκδήλωση πως πρέπει να αλλάξουν και οι όροι αποπληρωμής του χρέους. Υποστήριξε πως αντί τα έσοδα του δημοσίου από συμβάσεις παραχώρησης να πηγαίνουν στο σύνολό τους για αποπληρωμή του δημοσίου χρέους, το 50% να οδεύει προς ένα ειδικό ταμείο που θα χρηματοδοτεί έργα με παραχωρήσεις.

Τι είναι οι Πρότυπες Προτάσεις

Σύμφωνα με σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, το μοντέλο των «Πρότυπων Προτάσεων» θα αφορά έργα ΣΔΙΤ ή παραχωρήσεων τα οποία ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει να προτείνει ή / και να ωριμάσει για λογαριασμό του Δημοσίου. Τα έργα θα πρέπει να μην έχουν ενταχθεί οριστικά στον σχεδιασμό της εκάστοτε αναθέτουσας αρχής, αλλά και να μην αντιτίθενται στον ευρύτερο σχεδιασμό της πολιτείας.

Κατ’ εξαίρεση, με απόφαση των υπουργείων Υποδομών ή Περιβάλλοντος, το νέο μοντέλο θα μπορεί να αξιοποιηθεί και για έργα που έχουν ενταχθεί στον σχεδιασμό της αναθέτουσας αρχής ή στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, αλλά παρουσιάζουν πολύ χαμηλό επίπεδο ωρίμανσης. Στην αγορά θεωρούν πως «ενδεχομένως θα μπορούσε να προβλεφθεί και η αξιοποίηση των προτάσεων καινοτομίας για έργα που ενώ έχουν «ωριμότητα» δεν έχουν εξασφαλίσει άμεση χρηματοδότηση».

Ο ιδιωτικός φορέας που καταθέτει πρόταση έχει πλεονέκτημα στον διαγωνισμό που ακολουθεί. Η αναθέτουσα αρχή είναι υποχρεωμένη εντός τριμήνου να αξιολογήσει την πρόταση και να την εγκρίνει ή να την απορρίψει. Αν η πρόταση γίνει δεκτή, τότε πραγματοποιείται διαγωνισμός. Αν η προσφορά του ιδιωτικού φορέα που πρότεινε το έργο είναι υψηλότερη από την καλύτερη προσφορά μέχρι συγκεκριμένο ύψος, έχει δικαίωμα υποκατάστασης επί της καλύτερης προσφοράς (Swiss Challenge System). Δηλαδή, η ανάληψη του έργου θα γίνει από τον ιδιωτικό φορέα που υπέβαλε την αρχική πρόταση, ενώ ο μειοδότης θα έχει δικαίωμα αποζημίωσης. Αν η διαφορά μεταξύ του μειοδότη και του ιδιωτικού φορέα που πρότεινε το έργο είναι αρκετά μεγάλη, ή αν ο προτείνων δεν ασκήσει το δικαίωμα υποκατάστασης, το έργο κατοχυρώνεται στην πλέον συμφέρουσα προσφορά. Στην περίπτωση αυτή ο μειοδότης είναι υποχρεωμένος να παρέχει αποζημίωση στον προτείνοντα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!