Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Θαλάσσιος τουρισμός: Αλλαγές στην κρουαζιέρα – ανάπτυξη του yachting το 2022

Ένα ανατρεπτικό γύρισμα κατάφερε εντός του έτους ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού Διότι, η σεζόν ξεκίνησε με πολύ χαμηλές προσδοκίες έχοντας υποστεί τη δραματική πτώση του 2020 λόγω COVID-19, όμως λίγο πριν από τη μετάβαση στη νέα χρονιά, το 2021 ολοκληρώνεται με άλμα στα έσοδα.

Τα απολογιστικά στοιχεία του 2021 δείχνουν να είναι πέραν όλων των προσδοκιών και οι εκτιμήσεις των αρμοδίων μιλούν για αριθμούς πάνω από το 60% των εσόδων του 2019.

Όσον αφορά στην κρουαζιέρα, η πανδημία έφερε μία ισχυρή μετατόπιση στην αγορά  με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στην Ευρώπη που ξεκίνησε τα ταξίδια έξι μήνες νωρίτερα από την Αμερική.

Τα ελληνικά λιμάνια – αν και με αρκετές ελλείψεις στις υποδομές – κατάφεραν να έχουν αυξημένες προσεγγίσεις (τα υψηλότερα έσοδα από το 1971) κάτι που ώθησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να συμπεραίνει πως στο άνοιγμα της φετινής σεζόν η χώρα μας κινήθηκε πρώτη σε σύγκριση με άλλα κράτη.

Έτσι, χάρη στις γρήγορες κινήσεις, σημειώθηκε ένα σημαντικό κέρδος στην οικονομία καθώς αυξήθηκε ο αριθμός πλοίων και εταιρειών που πραγματοποίησαν homeporting στα ελληνικά λιμάνια συγκριτικά με τις προσεγγίσεις transit.

Οι προβλέψεις για το 2022

Το 2022 προβλέπεται να είναι σταθεροποιητικό και ενδεχομένως καλύτερο από το 2021 με τα πρώτα σημάδια ισχυρή ανάπτυξης να φαίνονται από το 2023 και μετά.

Παρά τις ανησυχίες γύρω από τη μετάλλαξη Όμικρον και ορισμένες ακυρώσεις που σημειώθηκαν από μεγάλους tour-operator στην αρχή του 2022, αναμένεται να ανακοινωθούν ενθαρρυντικά στατιστικά στοιχεία με αυξημένη ζήτηση κατά 25% και 30%.

Μάλιστα, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της διαΝΕΟσις η Ελλάδα θα μπορούσε να κερδίσει 13,6 δισεκατομμύρια ευρώ από τον τουρισμό τρίτης ηλικίας – που αποτελούν μεγάλη μερίδα στην αγορά της κρουαζιέρας- και 600 εκατ. ευρώ από την εκμετάλλευση των τουριστικών λιμένων με περισσότερες από 5.000  νέες θέσεις ελλιμενισμού.

Ένα ακόμη σημαντικό νέο που ίσως να αλλάξει τα δεδομένα του κλάδου το 2022 είναι το γεγονός ότι το ΥΝΑΝΠ έχει ανακοινώσει την εξασφάλιση πόρων άνω του 1 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών. Γεγονός που επιταχύνει μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα να λειτουργήσει ως προορισμός χειμερινής κρουαζιέρας.

Την επέκταση της τουριστικής περιόδου, πέραν του σημερινού οκταμήνου, με στόχο να εκτελούνται κρουαζιέρες όλο τον χρόνο έχει ανακοινώσει και η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ),σε μια σειρά πρωτοβουλιών και ενεργειών, σχετικά με τις ρυθμίσεις του κλάδου της κρουαζιέρας.

Θυμίζουμε πως το 2020 και σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) η ζημιά για την παγκόσμια οικονομία ήταν τεράστια, ξεπερνώντας τα 77 δισεκατομμύρια δολάρια, με απώλειες άνω των 500.000 θέσεων εργασίας.

Ο κλάδος του yachting

Στο πεδίο του yachting τα αποτελέσματα ήταν αναπάντεχα ικανοποιητικά καθώς, παρά τις δύσκολες συνθήκες, κατάφερε και πάλι να κινηθεί η κατηγορία των mega yachts και των σκαφών άνω των 24μ, που παρέμεναν ακινητοποιημένα για μήνες.

Το βασικό συμπέρασμα του 2021 ήταν ότι το ταξίδι με επαγγελματικά τουριστικά ή ιδιωτικά σκάφη αναψυχής αποτέλεσε τον πλέον ασφαλή τρόπο διακοπών.

Ο κλάδος του yachting έφτασε το 80% των εσόδων του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΠΕΣΤ με περισσότερα από 25.000 ιστιοπλοϊκά και μηχανοκίνητα σκάφη να έχουν καταμετρηθεί τον μήνα Αύγουστο στις ελληνικές θάλασσες.

Όπως όλα δείχνουν, το yachting θα συνεχίσει να χαρακτηρίζεται ως η βαριά βιομηχανία του θαλάσσιου τουρισμού και το 2022, καθώς συμβάλλει (περισσότερο από τον κλάδο της κρουαζιέρας), με 1,17 δισ. ετησίως, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του 2019.

Ακόμη, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι η εξέλιξη της COVID-19 θα κινηθεί σε ομαλά επίπεδα από τη νέα χρονιά, ιδιαίτερη κίνηση αναμένεται από τις Βαλκανικές χώρες, την προώθηση του ελληνικού yachting σε αγορές που ήταν απούσες μέχρι τώρα (π.χ. Σκανδιναβία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) αλλά και την επανασύνδεση με τις ισχυρές αγορές των ΗΠΑ και της Ρωσίας που αποτελούν ένα μεγάλο μέρος των ναυλωτών.

Παράλληλα, οι επικεφαλής του yachting αναμένουν το 2022 το νέο νομοσχέδιο του ΥΝΑΝΠ για τις  στρατηγικές προώθησης της ελληνικής σημαίας ενώ θα επιμείνουν ως προς την σταθεροποίηση του συντελεστή ΦΠΑ, που ήδη εξετάζεται από τα αρμόδια υπουργεία (Ναυτιλίας, Οικονομικών και Τουρισμού) αλλά και την ένταξη του κλάδου σε Αναπτυξιακό Πρόγραμμα/ΕΣΠΑ ικανοποιώντας τα αιτήματα της ΕΠΕΣΤ.

Η αισιοδοξία για τη νέα χρονιά εντείνεται ακόμη περισσότερο καθώς βάσει των έργων που προχωρούν ως προς την αναβάθμιση των ελληνικών μαρινών την επόμενη δεκαετία αναμένεται να δημιουργηθούν πάνω από 5 χιλιάδες νέες θέσεις ελλιμενισμού που θα αποφέρουν στην ελληνική οικονομία σχεδόν 3 δισ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!