Γ.Δ.
1264.69 -0,05%
ACAG
-0,83%
6
CENER
-2,73%
6.78
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
0,00%
10.85
OPTIMA
-0,76%
7.8
TITC
-0,82%
19.34
ΑΑΑΚ
0,00%
7.1
ΑΒΑΞ
-2,14%
1.37
ΑΒΕ
+0,38%
0.526
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.715
ΑΛΜΥ
-0,40%
2.51
ΑΛΦΑ
+1,94%
1.58
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.6
ΑΝΕΚ
-0,71%
0.278
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
-1,73%
11.34
ΑΣΚΟ
-0,45%
2.22
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.4
ΑΤΤ
-3,04%
11.48
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.64
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,36%
5.47
ΒΙΟΚΑ
+3,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+2,27%
1.125
ΒΙΟΤ
-9,02%
0.222
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
-0,85%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+2,31%
1.775
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,78%
13.26
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.3
ΔΕΗ
+2,38%
10.75
ΔΟΜΙΚ
+0,57%
3.5
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,53%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+3,80%
0.955
ΕΕΕ
0,00%
25.3
ΕΚΤΕΡ
0,00%
3.55
ΕΛΒΕ
+0,41%
4.84
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.558
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.32
ΕΛΛ
-1,67%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,26%
2.225
ΕΛΠΕ
-0,13%
7.65
ΕΛΣΤΡ
-4,33%
2.87
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.14
ΕΛΧΑ
-1,47%
1.872
ΕΝΤΕΡ
+0,97%
6.26
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.108
ΕΠΣΙΛ
-0,93%
9.6
ΕΣΥΜΒ
-0,90%
1.105
ΕΤΕ
+1,51%
6.166
ΕΥΑΠΣ
+3,18%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+0,66%
6.06
ΕΥΡΩΒ
+0,54%
1.669
ΕΧΑΕ
+0,57%
5.3
ΙΑΤΡ
0,00%
1.78
ΙΚΤΙΝ
+0,23%
0.43
ΙΛΥΔΑ
+3,49%
1.335
ΙΝΚΑΤ
+0,14%
3.47
ΙΝΛΙΦ
-0,90%
4.4
ΙΝΛΟΤ
-3,79%
0.938
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.15
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.4
ΙΝΤΕΤ
-3,30%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+0,76%
2.65
ΚΑΜΠ
-2,51%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-1,96%
300
ΚΕΚΡ
-0,84%
1.765
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
-0,79%
1.26
ΚΟΡΔΕ
-1,10%
0.54
ΚΟΥΑΛ
-2,82%
0.552
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.44
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
9.36
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.05
ΛΑΒΙ
-1,44%
0.686
ΛΑΜΔΑ
-2,66%
6.595
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.282
ΛΕΒΠ
0,00%
0.358
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.18
ΛΟΥΛΗ
-1,09%
2.71
ΜΑΘΙΟ
-0,89%
1.11
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
+0,29%
3.45
ΜΕΡΚΟ
-0,89%
44.6
ΜΙΓ
+0,53%
4.75
ΜΙΝ
-0,40%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,89%
24.76
ΜΟΝΤΑ
+1,25%
1.62
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.595
ΜΠΕΛΑ
-0,83%
23.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-1,09%
36.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.02
ΝΑΥΠ
0,00%
1.03
ΞΥΛΚ
-0,89%
0.333
ΞΥΛΠ
0,00%
0.348
ΟΛΘ
-0,86%
23
ΟΛΠ
0,00%
22.75
ΟΛΥΜΠ
+0,40%
2.52
ΟΠΑΠ
-0,81%
14.69
ΟΤΕ
-0,08%
13.03
ΟΤΟΕΛ
-1,42%
12.46
ΠΑΙΡ
+2,35%
1.09
ΠΑΠ
-2,20%
2.22
ΠΕΙΡ
+0,89%
3.174
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.94
ΠΛΑΘ
-2,72%
4.12
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
+10,00%
0.418
ΠΡΕΜΙΑ
+1,68%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.3
ΠΡΟΦ
+1,37%
4.44
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.93
ΣΑΡ
-4,47%
8.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0305
ΣΕΝΤΡ
+3,65%
0.369
ΣΙΔΜΑ
+1,29%
2.36
ΣΠΕΙΣ
-1,19%
6.64
ΣΠΙ
+0,32%
0.62
ΣΠΥΡ
0,00%
0.18
ΤΕΝΕΡΓ
-1,06%
14.95
ΤΖΚΑ
-0,55%
1.8
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,01%
1.77
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
+1,83%
0.389
ΦΛΕΞΟ
-1,25%
7.9
ΦΡΙΓΟ
+10,00%
0.0715
ΦΡΛΚ
-0,37%
4.085
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Ανατροπές στα σχήματα που διεκδικούν τα σιδηροδρομικά έργα

Ανατροπές μέχρι την τελευταία στιγμή φαίνεται πως θα υπάρχουν στα σχήματα που θα διεκδικήσουν τα έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 4 δισεκ. ευρώ, στους διαγωνισμούς που έχει προκηρύξει η ΕΡΓΟΣΕ. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει προγραμματιστεί για αύριο και όλα δείχνουν πως για πρώτη φορά υπάρχει πιθανότητα κοινής καθόδου του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ με τη Μυτιληναίος, ενώ σφόδρα πιθανή είναι και μια κοινοπραξία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Intrakat. Η ΑΒΑΞ φαίνεται πως θα ηγηθεί ενός τρίτου σχήματος σε συνεργασία με την Alstom. Εδώ και ημέρες κυκλοφορούσαν πάντως φήμες περί κοινής καθόδου των ΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ που δεν επιβεβαιώνονται. Προσφορά αναμένεται να κατατεθεί και από τέταρτο σχήμα με τη συμμετοχή διεθνών ομίλων.

Οι κοινοπραξίες με ξένους ομίλους είναι απαραίτητες καθώς το υπουργείο Υποδομών και η διοίκηση Χρ. Βίνη στην ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισαν πως θα σταματήσει η φάμπρικα των ξεχωριστών συμβάσεων για το ίδιο σιδηροδρομικό τμήμα (μία για την υποδομή, μία για τη σηματοδότηση, κ.ο.κ.). Αντίθετα οι κοινοπραξίες που θα αναλάβουν τα έξι νέα έργα καλούνται να τα παραδώσουν «με το κλειδί στο χέρι» δηλαδή έτοιμα να λειτουργήσουν την επόμενη ημέρα.

Τα έργα που προκηρύχθηκαν πριν από λίγες εβδομάδες είναι:

  • Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ
  • Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ
  • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ
  • Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ
  • Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ
  • Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος αποτελεί το πρώτο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου μέσω του οποίου θα διαμορφωθεί το τελικό τεύχος προκήρυξης του διαγωνισμού, σε συνεργασία με τους υποψηφίους. Με βάση αυτό το τελικό τεύχος και τις μελέτες και τις αδειοδοτήσεις που θα έχουν προχωρήσει μέσα στις επόμενη διετία – τριετία, θα κληθούν οι υποψήφιοι να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για τα τρία έργα. Μεγάλο στοίχημα του υπουργείου Υποδομών είναι, πάντως, η εξασφάλιση χρηματοδότησης αν και η θετική συγκυρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τα σιδηροδρομικά έργα μπορεί να λειτουργήσει ευνοϊκά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!