Γ.Δ.
1413.79 -0,39%
ACAG
-0,17%
5.76
BOCHGR
+1,84%
4.42
CENER
-3,05%
9.21
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
-0,11%
9.33
NOVAL
+0,58%
2.6
OPTIMA
-0,15%
12.98
TITC
-0,90%
32.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,27%
1.46
ΑΒΕ
+1,01%
0.5
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.375
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-1,67%
2.95
ΑΛΦΑ
-0,30%
1.4785
ΑΝΔΡΟ
+1,86%
6.58
ΑΡΑΙΓ
-0,20%
10.23
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.6
ΑΣΤΑΚ
-2,17%
7.22
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.72
ΑΤΤ
+26,27%
1.995
ΑΤΤΙΚΑ
-2,70%
2.16
ΒΙΟ
+0,18%
5.66
ΒΙΟΚΑ
+1,73%
1.76
ΒΙΟΣΚ
-0,33%
1.53
ΒΙΟΤ
+3,70%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
+2,78%
2.22
ΓΕΒΚΑ
-1,46%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,57%
17.58
ΔΑΑ
+0,51%
7.54
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-0,61%
11.48
ΔΟΜΙΚ
-4,87%
2.835
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,55%
0.292
ΕΒΡΟΦ
-2,66%
1.465
ΕΕΕ
+1,17%
32.92
ΕΚΤΕΡ
-3,92%
1.52
ΕΛΒΕ
-2,61%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
+0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.87
ΕΛΠΕ
-0,21%
7.005
ΕΛΣΤΡ
+1,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.684
ΕΛΧΑ
+0,22%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΣΥΜΒ
-0,43%
1.17
ΕΤΕ
+0,13%
7.446
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-0,72%
5.5
ΕΥΡΩΒ
+0,10%
1.956
ΕΧΑΕ
-0,90%
4.405
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-6,15%
0.29
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.925
ΙΝΚΑΤ
-0,84%
4.72
ΙΝΛΙΦ
-0,46%
4.3
ΙΝΛΟΤ
-1,48%
1.064
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.97
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,72%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,71%
1.19
ΙΝΤΚΑ
-1,71%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-2,29%
342
ΚΕΚΡ
+1,10%
1.38
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
+1,33%
1.52
ΚΟΡΔΕ
+2,69%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,51%
1.178
ΚΟΥΕΣ
-0,98%
5.04
ΚΡΙ
-0,38%
13.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+3,13%
0.99
ΛΑΒΙ
-1,28%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-2,08%
7.53
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
-7,69%
0.24
ΛΕΒΠ
-8,73%
0.23
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.34
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.63
ΜΑΘΙΟ
-9,60%
0.678
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+1,33%
2.29
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,30%
3.29
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,29%
20.7
ΜΟΝΤΑ
-2,75%
3.54
ΜΟΤΟ
0,00%
2.6
ΜΟΥΖΚ
-1,41%
0.7
ΜΠΕΛΑ
-1,91%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.63
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.9
ΝΑΥΠ
-1,60%
0.74
ΞΥΛΚ
-1,45%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,94%
21.5
ΟΛΠ
-2,39%
26.55
ΟΛΥΜΠ
-1,23%
2.4
ΟΠΑΠ
-0,31%
15.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,50%
0.804
ΟΤΕ
-1,20%
15.65
ΟΤΟΕΛ
+0,96%
10.48
ΠΑΙΡ
+1,84%
0.998
ΠΑΠ
+0,43%
2.31
ΠΕΙΡ
-0,68%
3.675
ΠΕΡΦ
+0,16%
6.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
8.06
ΠΛΑΘ
-2,18%
3.59
ΠΛΑΚΡ
-2,78%
14
ΠΡΔ
+9,09%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
-0,50%
1.204
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2,31%
6.35
ΠΡΟΦ
-1,16%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,20%
1.645
ΣΑΡ
-0,18%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,59%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,86%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-0,64%
6.2
ΣΠΙ
-2,19%
0.626
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
19.48
ΤΖΚΑ
-2,76%
1.235
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,68%
7.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.278
ΦΡΛΚ
-0,53%
3.775
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Χειμερινές εκπτώσεις: Πτώση τζίρου για το 39% των επιχειρήσεων

Στους χαμένους και κερδισμένους των χειμερινών εκπτώσεων σε πανελλαδικό δείγμα επιχειρήσεων αναφέρεται το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝ.ΕΜ.Υ. της ΕΣΕE) που πραγματοποίησε ετήσια έρευνα για την κίνηση των πωλήσεων κατά την περίοδο των  εκπτώσεων.

Στο 39% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2021 ενώ όπως δείχνει η έρευνα της ΕΣΕΕ, για το 29% των επιχειρήσεων ο τζίρος παρέμεινε αμετάβλητος σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ για το 32% σημείωσε άνοδο.

Μεικτή εικόνα

Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας η εκτίμηση των πωλήσεων, παρουσιάζει μεικτή εικόνα.

Αναλυτικότερα:

1. Για το 32% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με πέρσι, το 29% στα ίδια επίπεδα, ενώ στο 39% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2021. Τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται με βάση: α) τον κλάδο δραστηριότητας, β) την περιοχή και γ) το μέγεθος της επιχείρησης (Δ-1 & Δ-1α).

2. Ειδικότερα, σε κλαδικό επίπεδο, χαμηλότερες επιδόσεις καταγράφονται στον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού (το 52% των επιχειρήσεων κινήθηκε πτωτικά σε σύγκριση με πέρσι). Αντίθετα, καλύτερη εικόνα παρουσιάζει ο κλάδος αθλητικού εξοπλισμού & ειδών ψυχαγωγίας (βιβλία/παιχνίδια κα), όπου το 48% των επιχειρήσεων παρουσίασε άνοδο των πωλήσεων σε σύγκριση με το πέρυσι, ενώ στον κλάδο της ένδυσης-υπόδησης δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις από τη γενική κατανομή (Δ-2).

3. Σε επίπεδο μεγέθους της επιχείρησης, σε όρους κύκλου εργασιών, οι μικρότερες, βρίσκονται σε δυσμενέστερη θέση, καθώς το 40% σημείωσε χαμηλότερες πωλήσεις. Στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, οι επιδόσεις είναι πιο ενθαρρυντικές με το 37% των επιχειρήσεων να κινείται σε υψηλότερα επίπεδα φέτος έναντι της περυσινής αντίστοιχης περιόδου (Δ-3).

4. Επιπλέον, από την έρευνα προκύπτει πως οι επιχειρήσεις που είχαν δυνατότητα πωλήσεων και εκτός φυσικού καταστήματος (τηλεφωνικές παραγγελίες, πωλήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων, site, e-shop) εμφάνισαν ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις (34%) σε σχέση με εκείνες που δεν είχαν. Στο αποτέλεσμα αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν και ότι η αγορά φέτος λειτούργησε ελεύθερα χωρίς περιορισμούς. Επισημαίνεται ότι από αυτές το 28% απέκτησε τη δυνατότητα να πωλήσεων εκτός φυσικού καταστήματος κατά τη διάρκεια της πανδημίας (Δ-4).

5. Με δεδομένο ότι η αγορά λειτουργούσε υπό πιο ομαλές συνθήκες σε σύγκριση με πέρυσι, κρίθηκε σκόπιμο οι επιδόσεις των επιχειρήσεων κατά τις τακτικές χειμερινές εκπτώσεις να συγκριθούν με το 2019, με δεδομένο ότι αποτελεί την χρονιά πριν την έλευση της πανδημίας που έχει εξαιρετικές επιπτώσεις στο οικοσύστημα της επιχειρηματικότητας αλλά και στο κλίμα της αγοράς. Στη σύγκριση αυτή, τα αποτελέσματα δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά καθώς στη συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων (89%) εμφανίζονται χαμηλότερες επιδόσεις σε σύγκριση με το 2019 και την προ πανδημίας εποχή.

Το εύρημα αυτό επιβεβαιώνει τις συνεχείς παρεμβάσεις της ΕΣΕΕ για το ότι η αγορά θα πρέπει να διανύσει μεγάλη απόσταση για να επιστρέψει σε κανονικούς ρυθμούς και χρειάζεται ισχυρή στήριξη. Παράλληλα, δεν θα πρέπει να λησμονείται πως οι απώλειες των επιχειρήσεων του 2020 και του 2021 έχουν ήδη ενσωματωθεί στο ενεργητικό κάθε επιχείρησης, εξέλιξη που σημαίνει πως ο επιχειρηματικός κόσμος θα χρειαστεί χρόνο όχι μόνο μέχρι την επιστροφή στην κανονικότητα αλλά ακόμα και μετά από αυτή (Δ-5).

6. Η καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων αναδείχθηκε η πρώτη περίοδος τον μήνα Ιανουάριο για το 38% των επιχειρήσεων, έπειτα ακολούθησε το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου 24%, ενώ για σημαντικό μερίδιο επιχειρηματιών δεν σημειώθηκε κάποια διαφορά μεταξύ των περιόδων (Δ-6).

7. Το 94% των επιχειρήσεων χαρακτήρισαν τους καταναλωτές πιο συγκρατημένους στις αγορές τους, εύρημα δυσμενέστερο σε σχέση με πέρυσι, όπου αντίστοιχα κυμαινόταν στο 89%. Το γεγονός αυτό συνηγορεί στην αβεβαιότητα που επικρατεί στην αγορά. Οι πρόσφατες ανατιμήσεις οι οποίες ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, φαίνεται να έχουν συρρικνώσει τη δαπάνη των καταναλωτών σε προϊόντα ελαστικής ζήτησης (Δ-7).

Επίπτωση ενεργειακού κόστους

8. Η υψηλή αύξηση του ενεργειακού κόστους έχει αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργία των εμπορικών επιχειρήσεων αφού για το 80% από αυτές ο αρνητικός αντίκτυπος αξιολογείται από πολύ έως πάρα πολύ ισχυρός, αναλογία φανερά ενισχυμένη από την προηγούμενη καταγραφή σχεδόν δυο μήνες νωρίτερα (61%). Τούτο σε συνδυασμό, με το ότι οι επιχειρήσεις παρουσιάζουν πολύ χαμηλό βαθμό ικανοποίησης σε σχέση με τα μέτρα στήριξης για τις ανατιμήσεις και τις αυξήσεις στο κόστος ενέργειας, συνηγορεί στην συνεχή πίεση του επιχειρηματικού κόσμου (Δ-8 & Δ-9).

9. Δεδομένων των τελευταίων εξελίξεων, οι επιχειρηματίες ερωτήθηκαν για τις αυξήσεις στις τιμές αγοράς των προϊόντων τους από τους προμηθευτές τους. Αυτό που προκύπτει είναι ότι το 73% αγοράζει ήδη σε υψηλότερες τιμές, ενώ για το 19% μέχρι στιγμής στις ίδιες. Ειδικότερα, σε εκείνους που σημειώθηκαν αυξήσεις φαίνεται ότι αυτές κυμαίνονται έως 30% (Δ-10).

10. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων (71%) πρόκειται να συνεχίσει τις προσφορές μετά το πέρας της περιόδου εκπτώσεων, εύρημα που αποτυπώνει την συνεχή προσπάθεια των επιχειρηματιών για την κίνηση της αγοράς με ελκυστικότερες τιμές και την αναστροφή του αρνητικού κλίματος (Δ-11).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!