Γ.Δ.
1435.19 0,00%
ACAG
0,00%
6.56
CENER
0,00%
7.52
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
0,00%
9.61
OPTIMA
0,00%
10.28
TITC
0,00%
28.1
ΑΑΑΚ
0,00%
6.95
ΑΒΑΞ
0,00%
1.46
ΑΒΕ
0,00%
0.467
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.2
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.64
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.06
ΑΤΤ
0,00%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.55
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.26
ΔΑΑ
0,00%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.3
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.68
ΕΕΕ
0,00%
29.46
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.56
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.4
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.54
ΕΛΠΕ
0,00%
8.265
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.46
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.844
ΕΛΧΑ
0,00%
1.904
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.23
ΕΤΕ
0,00%
7.56
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.22
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.73
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.99
ΕΧΑΕ
0,00%
5.09
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.438
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.555
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.965
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.8
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.126
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.585
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.51
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.37
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.4
ΛΑΒΙ
0,00%
0.83
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.985
ΜΙΝ
0,00%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.6
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.06
ΜΟΤΟ
0,00%
2.98
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
0,00%
37.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
0,00%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
0,00%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.883
ΟΤΕ
0,00%
14.22
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
3.921
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.54
ΠΛΑΘ
0,00%
3.995
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.585
ΣΑΡ
0,00%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.98
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.94
ΣΠΙ
0,00%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.1
ΤΖΚΑ
0,00%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.314
ΦΡΛΚ
0,00%
4.135
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.7

Βενζίνη – πετρέλαιο κίνησης: Με voucher αλά fredom pass η επιδότηση

Λόγω του αυξανόμενου κόστους των καυσίμων μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η κυβέρνηση προχωρά σε επιδότηση βενζίνης φυσικών προσώπων και μείωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης. Οι αρμόδιοι υπουργοί Χρήστος Σταϊκούρας και Θόδωρος Σκυλακάκης επικαιροποίησαν τον τρόπο εφαρμογής του νέου μέτρου στήριξης.

Ειδικότερα:

  1. Κάρτα καυσίμων: Χορηγείται κατά τον μήνα Απρίλιο επιδότηση καυσίμων (αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης)που καλύπτει το αυξημένο κόστος των καταναλώσεων τριών μηνών (Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου)για φυσικά πρόσωπα(συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών), με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
  • Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα (συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών), φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.
  • Η επιδότηση θα δοθεί με τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας (στα πρότυπα του freedompass) η οποία μπορεί να χρησιμοποιείται στα πρατήρια βενζίνης, ενώ για τους συμπολίτες μας που δεν έχουν δυνατότητα χρήσης smartphone, το ποσό θα κατατεθεί σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους.
  • Για να δοθεί η ενίσχυση το φυσικό πρόσωπο θα δηλώνει σε σχετική πλατφόρμα στο gov.gr το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακρoχρόνιας μίσθωσης.
  • Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα.Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία και να είναι ασφαλισμένο.
  • Η επιδότηση (για αυτοκίνητο) αφορά 60 λίτρα καυσίμου μηνιαίως και ισούται με 22 λεπτά το λίτρο. Συνεπώς η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 40 ευρώ.
  • Ειδικά για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 50 ευρώ (επιδότηση 28 λεπτά το λίτρο).
  • Για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών η επιδότηση ανέρχεται σε 30 ευρώσε ηπειρωτική και 35 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.

Υπολογισμός κόστους:

  • Υπάρχουν περίπου 3 εκατ. φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν έστω ένα αυτοκίνητο και δηλώνεται οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.
  • Σημειώνεται ότι η μέση κατανάλωση πανελλαδικά ανά φορολογούμενο (που διαθέτει ένα αυτοκίνητο) υπολογίζεται σε περίπου 54 λίτρα το μήνα.
  • Το ύψος της ανωτέρω επιδότησης υπολογίζεται σε 130 εκατ. ευρώ.

Παραδείγματα:

  • Με 2,10 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή,ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,88 ευρώ.
  • Με 2,20 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,98 ευρώ.
  • Mε 1,95 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει το πετρέλαιο κίνησης, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,73 ευρώ.
  • Με 2,25 ευρώ η βενζίνη σε νησιωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,97 ευρώ.
  1. Επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, η τιμή πώλησης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (diesel) για τον Απρίλιο, που καταναλώνεται στην εσωτερική αγορά. Η επιδότηση αφορά 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, έτσι ώστε το όφελος στην τελική τιμή (συνυπολογίζοντας το ΦΠΑ) να ανέλθει σε 15 λεπτά το λίτρο. Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται η τελική τιμή πώλησης diesel να μειωθεί, με βάση τις σημερινές τιμές από 2 σε 1,85 ευρώ το λίτρο. Ο έλεγχος της τιμής ειδικά του πετρελαίου κίνησης κρίνεται απαραίτητος για τη συγκράτηση των τιμών στην εφοδιαστική αλυσίδα. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 23 εκατ. ευρώ για τον Απρίλιο.
  2. Επιπλέον δίνεται κατά τον μήνα Απρίλιο αποζημίωση ειδικού σκοπού στις υπηρεσίες ταξί (ΚΑΔ 49.32 και ΚΑΔ 52.21.29.01) ύψους 200 ευρώ, ώστε να καλυφθεί το αυξημένο κόστος καυσίμου Μαρτίου και Απριλίου. Αφορά 28.600 εκμεταλλευτές και οδηγούς ταξί με κόστος 5,7 εκατ. ευρώ.

Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση, ο κ. Σκυλακάκης δήλωσε: «Τελικά, δίνουμε πολλά ή λίγα χρήματα; Η απάντηση είναι ότι δίνουμε όσα μπορούμε. Γιατί μπορούμε; Διότι είχαμε καλύτερη απόδοση φορολογικών εσόδων το πρώτο δίμηνο και πήγαμε καλύτερα, από πλευράς ανάπτυξης, το 2021. Κι αυτό, μας δίνει μία κάπως καλύτερη πρόβλεψη, σε σχέση με αυτήν που είχαμε κάνει στον προϋπολογισμό.

»Αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι η οικονομία μας πλήττεται, λόγω του πολέμου. Γίνονται πιο πλούσιοι οι Καταριανοί και οι Σαουδάραβες. Δεν πρέπει, επίσης, να ξεχνάμε ότι και φέτος, ο προϋπολογισμός μας θα έχει έλλειμμα -πολύ μικρότερο, βέβαια, από το 2020 και το 2021- αλλά έλλειμμα. Συνεπώς, έχουμε δανεισμό και τα δανεικά κάποτε στο μέλλον θα πρέπει να πληρωθούν. Οπότε, οφείλουμε να είμαστε, πάντα, πολύ προσεκτικοί.

»Εκ των πραγμάτων, τα μέτρα που λαμβάνουμε καλύπτουν, κατά προτεραιότητα, αυτούς που έχουν περισσότερο ανάγκη. Ακόμη κι όταν τα ποσά, κατ’ άτομο, είναι μικρά.

»Ένα παλικάρι με ένα μηχανάκι, που δουλεύει με τον κατώτατο μισθό, παίρνει -με το μέτρο της επιδότησης των καυσίμων- 30 ευρώ. Είναι λίγα, αλλά είναι ένα καθαρό, επιπλέον μεροκάματο και καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του καυσίμου, με το οποίο θα επιβαρυνθεί για το επόμενο τρίμηνο.

»Οι παρεμβάσεις που κάνουμε είναι μετρημένες και στοχευμένες. Επειδή αυτή η κρίση πλήττει την πλειονότητα, προσπαθούμε με περιορισμένους πόρους και στοχευμένα να ανοίξουμε, έστω και με μια μικρή βοήθεια, την περίμετρο των δικαιούχων. Είναι μία δύσκολη εποχή, που ελπίζουμε να περάσει σύντομα και να προχωρήσουμε, επιτέλους, μπροστά, χωρίς άλλες εξωγενείς κρίσεις και περισπασμούς».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!