Γ.Δ.
1503.12 +0,76%
ACAG
-0,16%
6.12
CENER
-0,11%
8.72
CNLCAP
+1,26%
8.05
DIMAND
+0,21%
9.4
OPTIMA
+1,03%
11.72
TITC
-0,16%
30.85
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,61%
1.642
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.245
ΑΚΡΙΤ
-1,68%
0.88
ΑΛΜΥ
+1,07%
2.83
ΑΛΦΑ
+0,81%
1.68
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.9
ΑΡΑΙΓ
-0,23%
13.09
ΑΣΚΟ
+0,74%
2.72
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7.02
ΑΤΕΚ
-9,95%
0.38
ΑΤΡΑΣΤ
+1,67%
8.52
ΑΤΤ
-0,45%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-1,65%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,63%
6.23
ΒΙΟΚΑ
+0,38%
2.67
ΒΙΟΣΚ
-0,36%
1.385
ΒΙΟΤ
-3,10%
0.25
ΒΙΣ
+4,94%
0.17
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+0,96%
1.58
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.76
ΔΑΑ
+0,36%
8.38
ΔΑΙΟΣ
-8,99%
3.44
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
+0,86%
4.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,24%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,59%
1.695
ΕΕΕ
-0,19%
32.24
ΕΚΤΕΡ
-0,23%
4.29
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,82%
2.47
ΕΛΛ
-0,71%
14
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,75%
2.68
ΕΛΠΕ
-0,46%
8.615
ΕΛΣΤΡ
+1,24%
2.45
ΕΛΤΟΝ
+0,96%
1.884
ΕΛΧΑ
+3,47%
2.085
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,72%
1.39
ΕΤΕ
+1,68%
8.49
ΕΥΑΠΣ
-2,44%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
6.01
ΕΥΡΩΒ
+3,29%
2.169
ΕΧΑΕ
+0,95%
5.3
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.43
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
-0,20%
4.93
ΙΝΛΟΤ
+2,23%
1.19
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.06
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
-1,19%
1.25
ΙΝΤΚΑ
+0,69%
3.625
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+2,33%
1.54
ΚΕΠΕΝ
-2,50%
1.95
ΚΛΜ
+0,93%
1.63
ΚΟΡΔΕ
+1,87%
0.546
ΚΟΥΑΛ
+1,10%
1.288
ΚΟΥΕΣ
-0,69%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,37%
1.355
ΛΑΒΙ
+1,03%
0.98
ΛΑΜΔΑ
+0,43%
6.93
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
-10,61%
0.32
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
-1,48%
1
ΜΕΒΑ
-1,28%
3.86
ΜΕΝΤΙ
+2,76%
2.98
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+0,25%
3.96
ΜΙΝ
+3,51%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,43%
27.78
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
+0,29%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
-0,52%
38.44
ΝΑΚΑΣ
-2,74%
2.84
ΝΑΥΠ
+3,04%
0.948
ΞΥΛΚ
+0,68%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+19,32%
0.525
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,46%
21.7
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+1,44%
2.81
ΟΠΑΠ
-0,39%
15.48
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.936
ΟΤΕ
+0,07%
14.23
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
0,00%
1.16
ΠΑΠ
-1,96%
2.5
ΠΕΙΡ
+0,47%
3.884
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+3,69%
1.238
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,56%
5.4
ΡΕΒΟΙΛ
+1,18%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+1,57%
1.94
ΣΠΕΙΣ
+1,03%
7.84
ΣΠΙ
0,00%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,27%
18.45
ΤΖΚΑ
0,00%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,11%
1.744
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
-0,49%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

ΟΕΕ: Οι Αρχές Οικονομίας να γίνουν μάθημα γενικής παιδείας στο λύκειο

Το αίτημα του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΟΕΕ), να ενταχθεί το μάθημα «Αρχές Οικονομίας» στην β’ λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας, επανέφερε ο πρόεδρος του ΟΕΕ, Κωνσταντίνος Κόλλιας. Με επιστολή του προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ο κ. Κόλλιας ζητά να επανεξεταστεί το συγκεκριμένο αίτημα, τονίζοντας ότι η ύπαρξη ενός οικονομικού μαθήματος μόνο στη γ’ λυκείου και μόνο στην Κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.

Μάλιστα, όπως τονίζει ο κ. Κόλλιας, το αίτημα για ενίσχυση της οικονομικής εκπαίδευσης δεν είναι στενά κλαδικό, όπως κάποιος μπορεί να συμπεράνει από μία πρώτη ανάγνωση, αλλά ενισχύεται από τρία βασικά στοιχεία:

Πρώτον, ότι «η ελληνική κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας Εθνικής Στρατηγικής για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό είναι ένας από τους αποτελεσματικότερους τρόπους για την αύξηση των χρηματοοικονομικών γνώσεων των πολιτών στη χώρα μας» (με βάση και το δελτίο τύπου που αναρτήθηκε από το υπουργείο Οικονομικών στις 4 Δεκεμβρίου 2021).

Δεύτερον, ο αριθμός των μαθητών, που φοιτούν στο Ελληνικό Γενικό Λύκειο και έρχονται σε επαφή με τα οικονομικά είναι ένας στους τρεις, δηλαδή μόνο όσοι ακολουθούν την κατεύθυνση «Οικονομίας & Πληροφορικής». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο στους τρεις απόφοιτους δεν έρχονται ποτέ σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, γεγονός που συνεπάγεται δυσμενείς επιπτώσεις τόσο για την προσωπική τους οικονομική συμπεριφορά όσο και την κοινωνική ευημερία.

Τρίτον, οι μαθητές, που λαμβάνουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν εξετάζονται επί ίσοις όροις. Συγκεκριμένα, το μόνο επιστημονικό αντικείμενο που δεν έχει συνέχεια από την β’ προς την γ’ λυκείου είναι τα οικονομικά. Το γεγονός αυτό δεν βοηθά τους μαθητές ούτε να επιλέξουν ορθολογικότερα κατεύθυνση σπουδών, αλλά ούτε τους δίνεται η δυνατότητα να εμβαθύνουν στην οικονομική επιστήμη και να σημειώσουν υψηλότερες επιδόσεις στις εξετάσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!