Γ.Δ.
1417.59 0,00%
ACAG
0,00%
6.55
CENER
0,00%
7.13
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
0,00%
9.92
OPTIMA
0,00%
7.9
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
0,00%
1.61
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.285
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.68
ΑΛΦΑ
0,00%
1.648
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.9
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.52
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.6
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.795
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.8
ΔΑΑ
0,00%
8.58
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
0,00%
11.46
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.353
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.79
ΕΕΕ
0,00%
29.37
ΕΚΤΕΡ
0,00%
3.94
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.65
ΕΛΛ
0,00%
15.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.64
ΕΛΠΕ
0,00%
8.52
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2
ΕΛΧΑ
0,00%
1.97
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.5
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
0,00%
7.34
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.44
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.95
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.788
ΕΧΑΕ
0,00%
5.45
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.504
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.885
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.41
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.94
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.128
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.34
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.6
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.4
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.68
ΚΑΜΠ
0,00%
2.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.53
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.596
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.41
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.81
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.5
ΛΑΒΙ
0,00%
0.884
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.725
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.05
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.09
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.36
ΜΟΤΟ
0,00%
3.07
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.35
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.915
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
1.08
ΞΥΛΚ
0,00%
0.328
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
0,00%
22.7
ΟΛΠ
0,00%
28
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.92
ΟΠΑΠ
0,00%
16.26
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.889
ΟΤΕ
0,00%
13.53
ΟΤΟΕΛ
0,00%
13.26
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
0,00%
3.832
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4.175
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.6
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.06
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.9
ΣΠΙ
0,00%
0.806
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
17.74
ΤΖΚΑ
0,00%
1.745
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.684
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.386
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.3
ΦΡΛΚ
0,00%
4.265
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.73

Αυξημένα τα φορολογικά έσοδα το α’ τρίμηνο κατά 1,337 δισ.

Αυξημένα ήταν τα φορολογικά έσοδα το πρώτο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού 2022. Ειδικότερα, τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 12.144 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 1.337 εκατ. ευρώ ή 12,4% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2022.

«Η καλή πορεία των δημοσίων εσόδων συνεχίστηκε και τον Μάρτιο, παρά τις αρνητικές επιπτώσεις στο οικονομικό κλίμα από τον πόλεμο που εξαπέλυσε η Ρωσία κατά της Ουκρανίας» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης και επεσήμανε ειδικά για τον μήνα Μάρτιο πως «τα έσοδα από φόρους ήταν  αυξημένα κατά 511 εκατ. ευρώ ή 17,5% έναντι του στόχου κάτι που υπεραντιστάθμισε τις πολύ υψηλές επιστροφές εσόδων οι οποίες ήταν  αυξημένες κατά 321 εκατ. ευρώ από τον στόχο».

Επίσης, ο κ. Σκυλακάκης τόνισε: «Στις επόμενες ημέρες αναμένονται τα στοιχεία της Eurostat για το έλλειμμα του 2021, που εκτιμάται ότι θα είναι σημαντικά καλύτερα σε σχέση με την πρόβλεψη του προϋπολογισμού. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Γενικού Λογιστηρίου πιθανώς η βελτίωση να φτάσει ή ακόμα και να ξεπεράσει την 1,5 μονάδα του ΑΕΠ. Η εξέλιξη αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς επιβεβαιώνει προς τους θεσμούς και τις αγορές την συνετή διαχείριση των δημοσίων οικονομικών και επιτρέπει την χωρίς αυξημένους δημοσιονομικούς κινδύνους λελογισμένη πρόσθετη ενίσχυση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων έναντι των παράλογα υψηλών τιμών ενέργειας που έχει προκαλέσει η απεχθής ρωσική εισβολή».

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού 2022, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο του Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022, παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 3.921 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για έλλειμμα 3.593 εκατ. ευρώ που έχει περιληφθεί για το αντίστοιχο διάστημα του 2022 στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2022 και ελλείμματος 5.714 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε έλλειμμα ύψους 1.687 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 1.331 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς ελλείμματος 3.413 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2021.

Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 11.925 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 1.387 εκατ. ευρώ ή 10,4% έναντι της εκτίμησης για το αντίστοιχο διάστημα που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2022. Ωστόσο στη στοχοθεσία της εισηγητικής έκθεσης είχε συμπεριληφθεί η είσπραξη τον μήνα Φεβρουάριο της πρώτης δόσης για το 2022 από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) ύψους 1.718 εκατ. ευρώ, η οποία εισπράχθηκε στις 9 Απριλίου 2022 και θα εμφανιστεί στο Δελτίο Εκτέλεσης Κρατικού Προϋπολογισμού μηνός Απριλίου 2022. Εξαιρουμένου του ποσού από το ΤΑΑ τα καθαρά έσοδα παρουσιάζουν αύξηση κατά 331 εκατ. ευρώ ή 2,5% έναντι του στόχου, παρά τα μειωμένα έσοδα ΠΔΕ.

Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 13.228 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1.106 εκατ. ευρώ ή 7,7% έναντι του στόχου. Εξαιρουμένου του προαναφερόμενου ποσού από το TAA, τα συνολικά έσοδα παρουσιάζουν αύξηση κατά 612 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Τα έσοδα από φόρους ανήλθαν, όπως προαναφέρθηκε, σε 12.144 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 1.337 εκατ. ευρώ ή 12,4% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2022. Η υπερεκτέλεση αυτή οφείλεται στην παράταση της προθεσμίας πληρωμής των τελών κυκλοφορίας μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2022, στην καλύτερη απόδοση των φόρων του προηγούμενου έτους που εισπράχθησαν σε δόσεις μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου 2022 καθώς και στην καλύτερη απόδοση στην είσπραξη των φόρων του τρέχοντος έτους.

Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 1.303 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 280 εκατ. ευρώ από τον στόχο (1.023 εκατ. ευρώ).

Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 548 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 697 εκατ. ευρώ από τον στόχο (1.245 εκατ. ευρώ).

Η ακριβής κατανομή μεταξύ των κατηγοριών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού θα πραγματοποιηθεί με την έκδοση του οριστικού δελτίου.

Ειδικότερα, τον Μάρτιο 2022 το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 2.952 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 416 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο λόγω των μειωμένων εσόδων ΠΔΕ.

Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3.613 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 96 εκατ. ευρώ έναντι της εκτίμησης για το αντίστοιχο διάστημα που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2022.

Τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 3.439 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 511 εκατ. ευρώ ή 17,5% έναντι του στόχου εξαιτίας της καλύτερης απόδοσης στην είσπραξη των φόρων του τρέχοντος έτους, όπως προαναφέρθηκε.

Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 661 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 321 εκατ. ευρώ από τον στόχο (340 εκατ. ευρώ).

Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 603 εκατ. ευρώ από τον στόχο (605 εκατ. ευρώ).

Οι δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού για την περίοδο του Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022 ανήλθαν στα 15.846 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1.059 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (16.905 εκατ. ευρώ), που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2022.

Στο σκέλος του Τακτικού Προϋπολογισμού παρουσιάζεται υστέρηση έναντι του στόχου κατά 1.517 εκατ. ευρώ, η οποία οφείλεται κυρίως στον ετεροχρονισμό των πληρωμών των εξοπλιστικών προγραμμάτων κατά 459 εκατ. ευρώ. Υστέρηση παρουσιάζεται επίσης στις μεταβιβάσεις προς ΟΚΑ κατά 207 εκατ. ευρώ, στις τρέχουσες μεταβιβάσεις προς οργανισμούς και κράτη της Ε.Ε. κατά 188 εκατ. ευρώ και τις καταπτώσεις εγγυήσεων κατά 147 εκατ. ευρώ.

Οι πληρωμές στο σκέλος των επενδυτικών δαπανών ανήλθαν στα 1.902 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με τον στόχο των 1.443 εκατ. ευρώ κατά 459 εκατ. ευρώ.

Η προσωρινή εικόνα των κυριότερων πληρωμών των μέτρων κατά της πανδημίας για την περίοδο του Ιανουαρίου – Μαρτίου, έχει ως εξής:

  • η ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που επλήγησαν από τον COVID-19 στις Περιφέρειες ύψους 150 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ,
  • η συνεισφορά του δημοσίου για την αποπληρωμή επιχειρηματικών δανείων πληγέντων δανειοληπτών ύψους 59 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ,
  • η επιδότηση κεφαλαίου κίνησης σε τουριστικές επιχειρήσεις ύψους 42 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ και
  • η δαπάνη αποζημίωσης ειδικού σκοπού ύψους 55 εκατ. ευρώ, η οποία πληρώθηκε από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (κατηγορία μεταβιβάσεων).

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο του Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022 παρουσιάζονται μειωμένες, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, κατά 1.376 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!