Γ.Δ.
873.37 +1,15%
CENER
+1,41%
3.245
CNLCAP
0,00%
8.75
TITC
+0,65%
12.3
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
6.65
ΑΒΑΞ
+0,37%
0.811
ΑΒΕ
+0,24%
0.421
ΑΔΜΗΕ
-1,14%
2.165
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+0,85%
1.898
ΑΛΦΑ
+1,60%
0.95
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.75
ΑΝΕΚ
-5,48%
0.069
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.108
ΑΡΑΙΓ
-0,78%
5.06
ΑΣΚΟ
+0,47%
2.14
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
+4,90%
0.0771
ΑΤΤΙΚΑ
+1,09%
0.93
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
+1,41%
3.955
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.47
ΒΙΟΣΚ
+1,79%
0.626
ΒΙΟΤ
-5,88%
0.32
ΒΙΣ
+4,17%
1
ΒΟΣΥΣ
0,00%
1.97
ΒΥΤΕ
-1,35%
2.92
ΓΕΒΚΑ
-4,39%
1.09
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,42%
9.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
+1,37%
6.3
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+5,05%
0.624
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.252
ΔΡΟΜΕ
-2,74%
0.319
ΕΒΡΟΦ
-8,45%
0.78
ΕΕΕ
+3,14%
20.55
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.045
ΕΛΒΕ
-1,21%
4.9
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.435
ΕΛΙΝ
-1,51%
1.63
ΕΛΛ
-0,31%
15.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,12%
1.69
ΕΛΠΕ
+0,45%
6.68
ΕΛΣΤΡ
+1,75%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+3,82%
1.765
ΕΛΧΑ
+1,88%
1.63
ΕΝΤΕΡ
-0,65%
4.56
ΕΠΙΛΚ
+3,73%
0.167
ΕΠΣΙΛ
+2,04%
6
ΕΣΥΜΒ
+2,57%
0.558
ΕΤΕ
+2,14%
3.481
ΕΥΑΠΣ
+1,42%
4.3
ΕΥΔΑΠ
+0,71%
7.05
ΕΥΠΙΚ
+0,27%
7.54
ΕΥΡΩΒ
+1,29%
0.97
ΕΧΑΕ
0,00%
3.7
ΙΑΤΡ
-3,85%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,18%
0.562
ΙΛΥΔΑ
+3,29%
1.1
ΙΝΚΑΤ
+1,13%
2.245
ΙΝΛΙΦ
+0,96%
4.2
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.54
ΙΝΤΕΚ
-2,81%
3.46
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.95
ΙΝΤΕΤ
-4,33%
0.84
ΙΝΤΚΑ
+3,43%
1.63
ΚΑΜΠ
+3,50%
2.07
ΚΑΡΕΛ
0,00%
264
ΚΕΚΡ
-2,30%
0.977
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
-1,32%
0.6
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
+4,15%
0.477
ΚΟΥΑΛ
-1,00%
0.396
ΚΟΥΕΣ
-1,17%
5.08
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.15
ΚΡΙ
0,00%
6.46
ΚΤΗΛΑ
-6,32%
1.63
ΚΥΡΙΟ
+2,73%
1.13
ΛΑΒΙ
0,00%
0.46
ΛΑΜΔΑ
+3,06%
6.225
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.898
ΛΕΒΚ
0,00%
0.3
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.005
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.22
ΛΥΚ
+1,82%
1.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.53
ΜΕΒΑ
0,00%
2.08
ΜΕΝΤΙ
+1,48%
3.43
ΜΕΡΚΟ
0,00%
58
ΜΙΓ
+0,38%
0.0261
ΜΙΝ
0,00%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,94%
16.05
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.68
ΜΟΤΟ
-0,50%
2
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.58
ΜΠΕΛΑ
+2,15%
15.2
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-1,74%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+2,12%
16.85
ΝΑΚΑΣ
+0,96%
2.1
ΝΑΥΠ
0,00%
1.09
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
+1,86%
0.219
ΞΥΛΠ
0,00%
0.24
ΟΛΘ
0,00%
25.6
ΟΛΠ
-0,12%
16.2
ΟΛΥΜΠ
-0,29%
1.715
ΟΠΑΠ
+1,54%
13.21
ΟΤΕ
-0,92%
17.19
ΟΤΟΕΛ
-0,47%
8.43
ΠΑΙΡ
0,00%
0.866
ΠΑΠ
-2,34%
2.5
ΠΕΙΡ
+2,36%
1.1255
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.4
ΠΛΑΘ
+2,58%
4.38
ΠΛΑΙΣ
0,00%
3.77
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.37
ΠΡΕΜΙΑ
-2,18%
1.345
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,30%
6.54
ΡΕΒΟΙΛ
+0,43%
1.155
ΣΑΡ
0,00%
6.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.19
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.03
ΣΕΝΤΡ
+2,57%
0.279
ΣΙΔΜΑ
-0,25%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+2,33%
8.8
ΣΠΙ
-1,92%
0.714
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
+1,48%
17.8
ΤΖΚΑ
+3,06%
2.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.59
ΦΛΕΞΟ
-0,80%
6.2
ΦΡΙΓΟ
+5,62%
0.094
ΦΡΛΚ
+2,99%
3.275
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-2,65%
0.55
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Οι αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος

Μέσα στο καλοκαίρι θα ληφθούν οι αποφάσεις για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Η πώληση του 30% των μετοχών, πλέον έχει ανέβει στην ατζέντα της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ, παράλληλα με την άνοδο της κίνησης που παρατηρείται στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Και σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, η πώληση του 30% του ΔΑΑ συνιστά την δεύτερη μεγαλύτερη προτεραιότητα του κυβερνητικού επιτελείου, μετά την Αττική Οδό.

Η τελευταία έχει πάρει το δρόμο της, μετά την πρόσφατη υποβολή αρχικού ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με παράγοντες κοντά στη διαδικασία, η λίστα των ενδιαφερομένων που θα εξουσιοδοτηθούν να συμμετάσχουν στη β’ φάση (prequalified list) θα ανακοινωθεί μέχρι τέλος Ιουνίου. Προς το παρόν συνεχίζεται ο έλεγχος των δικαιολογητικών των οκτώ ενδιαφερομένων για την Αττική Οδό.

Και όπως φαίνονται εκ πρώτης όψεως, οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- θα προκριθούν στη β΄ φάση του διαγωνισμού, όπου θα λάβουν γνώση της σύμβασης παραχώρησης και των χρηματοοικονομικών δεδομένων της εταιρείας διαχείρισης.

Το ΤΑΙΠΕΔ ελπίζει ότι το αρχικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών θα είναι έτοιμο μέχρι το Σεπτέμβριο, έτσι ώστε η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών να γίνει στους πρώτους μήνες του 2023.

Αν συμβεί αυτό, τότε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα έχει περιθώριο 15-18 μήνες για να ολοκληρώσει τη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα. Υπενθυμίζεται ότι η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Εν γένει, η πρόκληση της Αττικής Οδού θεωρείται μικρή, με δεδομένο ότι δεν θα υπάρξουν κλυδωνισμοί προερχόμενοι κυρίως από το εξωτερικό (ρωσο-ουκρανικό, πληθωρισμός, ύφεση κ.λπ.).

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών παραμένει σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση για την κυβέρνηση

Υπό αυτή την έννοια, ο ΔΑΑ παραμένει σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση για την κυβέρνηση καθώς πρόκειται για ένα τεράστιο διακύβευμα. Πριν την πανδημία, παράγοντες κοντά στη διαδικασία έκαναν λόγο για 1,5 έως 2,0 δισ. ευρώ τίμημα για το 30% των μετοχών του ΔΑΑ.

Τα μηνύματα που παίρνει η κυβέρνηση για τον ΔΑΑ είναι ενθαρρυντικά. Φέτος, παρόλο που η κίνηση δεν αναμένεται να φτάσει για το σύνολο τους έτους στα επίπεδα του 2019, εν τούτοις όλα δείχνουν ότι στο τέλος του έτους (αν όχι και νωρίτερα), οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις επιβατών ανά μήνα θα ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019.

Παράγοντες κοντά στη διαδικασία αναφέρουν ότι η παραλλαγή όμικρον της Covid-19 που ενέσκηψε τον περασμένο Δεκέμβριο, στέρησε από τον ΔΑΑ μια αντίστοιχη επιτυχία με εκείνη του 2019, αφού η κίνηση στους πρώτους μήνες (Ιανουάριο-Φεβρουάριοο) του έτους ήταν ιδιαίτερα χαμηλή.

Συγκεκριμένα κατά τους τέσσερις πρώτους μήνες του έτους η επιβατική κίνηση στον ΔΑΑ ήταν περίπου 30% χαμηλότερη από εκείνη της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Η μείωση αυτή ωστόσο βαίνει ταχέως μειούμενη αφού ξεκίνησε από το -45% τον περασμένο Ιανουάριο και έφτασε στο -15% τον Απρίλιο.

Ο Απρίλιος είναι ο τελευταίος μήνας για τον οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, όπου η κίνηση επιβατών στον ΔΑΑ ήταν πέντε φορές υψηλότερη από εκείνη του Απριλίου 2021. Ο Μάιος σύμφωνα με πληροφορίες επιβεβαιώνει την τάση αυτή και όλα δείχνουν, ότι αφού φανεί η κίνηση για τον επόμενο μήνα, το ΤΑΙΠΕΔ θα λάβει τις αποφάσεις του σχετικά με το 30% του ΔΑΑ.

Υπό αυτό το πρίσμα, το ΤΑΙΠΕΔ τις επόμενες εβδομάδες πρόκειται να ξεκαθαρίσει:

Πρώτον, αν θα συνεχίσει ο υφιστάμενος διαγωνισμός που ξεκίνησε το Φθινόπωρο το 2019 και σταμάτησε λόγω της πανδημίας ή θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός και

Δεύτερον, αν συμβεί το πρώτο, δηλαδή έχουμε νέο διαγωνισμό, αν θα υπάρξει αλλαγή συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ ή όχι.

Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, είχαν εκφράσει ενδιαφέρον 10 σχήματα και τα εννέα από αυτά, τον Φεβρουάριο του 2020 είχαν προκριθεί στην β’ φάση του διαγωνισμού. Πρόκειται για μεγάλα ονόματα που εκτιμάται ότι παραμένουν στην κούρσα διεκδίκησης του 30% του ΔΑΑ.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!