Γ.Δ.
822.17 -0,12%
CENER
-0,76%
2.61
CNLCAP
-1,23%
8
TITC
-0,18%
11.18
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
+0,14%
0.716
ΑΒΕ
-0,51%
0.388
ΑΔΜΗΕ
-0,73%
1.896
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+2,40%
1.71
ΑΛΦΑ
+1,29%
0.8458
ΑΝΔΡΟ
+1,55%
6.55
ΑΝΕΚ
0,00%
0.061
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-0,40%
5.04
ΑΣΚΟ
+1,93%
2.11
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
+2,16%
0.0899
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
0.924
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
0,00%
3.36
ΒΙΟΚΑ
-6,17%
1.52
ΒΙΟΣΚ
-0,78%
0.506
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΒΥΤΕ
+0,34%
2.91
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.18
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,18%
9.25
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-0,29%
5.185
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,89%
0.54
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
-3,33%
0.29
ΕΒΡΟΦ
-11,89%
0.652
ΕΕΕ
+0,47%
21.2
ΕΚΤΕΡ
-0,21%
0.962
ΕΛΒΕ
0,00%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-5,71%
0.38
ΕΛΙΝ
+1,50%
1.69
ΕΛΛ
-0,33%
15.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.716
ΕΛΠΕ
-1,25%
6.32
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,52%
1.9
ΕΛΧΑ
-0,44%
1.364
ΕΝΤΕΡ
-1,00%
3.96
ΕΠΙΛΚ
-7,69%
0.12
ΕΠΣΙΛ
-1,43%
5.5
ΕΣΥΜΒ
-2,39%
0.572
ΕΤΕ
+0,78%
2.975
ΕΥΑΠΣ
-1,85%
4.25
ΕΥΔΑΠ
-3,49%
7.2
ΕΥΠΙΚ
-0,26%
7.58
ΕΥΡΩΒ
-1,21%
0.8842
ΕΧΑΕ
-0,89%
3.34
ΙΑΤΡ
-0,97%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-1,35%
0.51
ΙΛΥΔΑ
-2,24%
0.958
ΙΝΚΑΤ
+2,21%
2.085
ΙΝΛΙΦ
-2,39%
4.08
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
0.535
ΙΝΤΕΚ
+0,91%
3.31
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,99%
6.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.82
ΙΝΤΚΑ
-0,46%
1.29
ΚΑΜΠ
-0,25%
1.965
ΚΑΡΕΛ
-0,78%
256
ΚΕΚΡ
+0,39%
1.04
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
-1,04%
0.57
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
+1,06%
0.475
ΚΟΥΑΛ
+0,50%
0.402
ΚΟΥΕΣ
-2,46%
4.165
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
0,00%
5.74
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΜΔΑ
+0,78%
5.83
ΛΑΜΨΑ
+1,94%
21
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
-2,44%
2
ΛΥΚ
+1,56%
1.63
ΜΑΘΙΟ
-3,85%
0.75
ΜΕΒΑ
-1,64%
2.4
ΜΕΝΤΙ
+2,07%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,00%
51
ΜΙΓ
0,00%
0.0249
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,56%
17.62
ΜΟΝΤΑ
-6,90%
0.648
ΜΟΤΟ
-1,32%
1.875
ΜΟΥΖΚ
-4,76%
0.6
ΜΠΕΛΑ
-0,63%
14.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-2,85%
2.03
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,27%
1.885
ΜΠΤΚ
-15,67%
0.565
ΜΥΤΙΛ
+2,07%
14.29
ΝΑΚΑΣ
0,00%
1.93
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
+2,34%
0.197
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
-3,20%
24.2
ΟΛΠ
0,00%
15.6
ΟΛΥΜΠ
+0,30%
1.675
ΟΠΑΠ
+1,28%
14.2
ΟΤΕ
+0,98%
16.48
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
8.59
ΠΑΙΡ
+2,53%
0.81
ΠΑΠ
-4,23%
2.49
ΠΕΙΡ
+0,69%
0.9662
ΠΕΤΡΟ
-1,40%
5.62
ΠΛΑΘ
-1,27%
3.505
ΠΛΑΙΣ
-1,12%
3.52
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-1,14%
1.305
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-2,35%
3.32
ΡΕΒΟΙΛ
+0,91%
1.11
ΣΑΡ
0,00%
6.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
-3,46%
0.251
ΣΙΔΜΑ
-1,51%
1.96
ΣΠΕΙΣ
+1,08%
7.48
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-2,17%
17.16
ΤΖΚΑ
0,00%
2.12
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.49
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.05
ΦΡΙΓΟ
+4,21%
0.099
ΦΡΛΚ
-1,27%
3.1
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

ΙΝΣΕΤΕ: Ανθεκτική η φήμη της Ελλάδας ενόψει τουριστικής περιόδου

Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα κατέγραψε η συνολική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας για το πρώτο τρίμηνο του έτους, μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη ενόψει της αιχμής της τουριστικής περιόδου. Η ανθεκτικότητα οφείλεται κατά κύριο λόγο στον συνδυασμό ιδιαίτερα θετικού περιεχομένου για βασικές παραμέτρους της τουριστικής εμπειρίας (πολιτισμός, γαστρονομία, φιλοξενία) και σταδιακής συρρίκνωσης της δημοσιότητας σε σχέση με την πανδημία. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από σχετικά στοιχεία που συγκεντρώνει για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) η εταιρεία TCI Research, στο πλαίσιο ευρύτερης συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων. Τα στοιχεία που αναλύονται από το ΙΝΣΕΤΕ και αφορούν την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία) αποτυπώνουν την εξέλιξη της εικόνας του κάθε προορισμού και την τουριστική εμπειρία ως προς τα διάφορα επιμέρους συστατικά (π.χ. διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κ.ά.).

Από την ανάλυση των στοιχείων για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022 φαίνεται ότι η φήμη της Αθήνας και της Ελλάδας στις διαδικτυακές συνομιλίες υπερείχε έναντι των ανταγωνιστών (Ισπανία Πορτογαλία, Ιταλία), στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό, λαμβάνοντας υπόψη τη ρευστότητα και την αβεβαιότητα του ευρύτερου περιβάλλοντος, λόγω της πορείας της πανδημίας και των ραγδαίων γεωπολιτικών εξελίξεων μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Υψηλή αξιολόγηση ως προς τα επιμέρους συστατικά της τουριστικής εμπειρίας

Πέρα από τη γενικά θετική διαδικτυακή εικόνα της χώρας, η Ελλάδα και η Αθήνα λαμβάνουν υψηλή αξιολόγηση και ως προς τα διάφορα επιμέρους συστατικά της τουριστικής εμπειρίας από τους επισκέπτες (γαστρονομία, πολιτισμός, υγειονομική πρόληψη, καθαριότητα, φιλοξενία).

Οι τάσεις των αξιολογήσεων επιβεβαίωσαν ότι οι επισκέπτες του πρώτου τριμήνου βίωσαν μια εξαιρετική και πλούσια τουριστική εμπειρία, σε ένα απαλλαγμένο από την πίεση της σεζόν περιβάλλον.

Ο παράγοντας «πολιτισμός» κάνει τη διαφορά

Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, ο παράγοντας «πολιτισμός» κάνει τη διαφορά, καθώς «οδηγεί» θετικά τόσο τη γενική αίσθηση για τη χώρα όσο και τις αξιολογήσεις των επισκεπτών. Ειδικότερα, ο πολιτισμός μαζί με τις θετικές αξιολογήσεις των επιμέρους συστατικών της τουριστικής εμπειρίας ενισχύουν τα στοιχεία που συνθέτουν το brand Ελλάδα και το εδραιώνουν στις διεθνείς αγορές. Επίσης, η θετική εκτίμηση για το brand Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του έτους είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς σε αυτό το χρονικό διάστημα σημαντικός αριθμός δυνητικών επισκεπτών προγραμματίζει τις καλοκαιρινές του διακοπές, σε ένα πλαίσιο όπου οι ταξιδιωτικές αποφάσεις επηρεάζονται και από γενικότερους, μη τουριστικούς παράγοντες και δυνητικά ανασταλτικούς για την κινητικότητα στην Ευρώπη.

Οι πιο ευχαριστημένοι επισκέπτες προέρχονται από τις ΗΠΑ

Βάσει των αξιολογήσεων του τουριστικού προϊόντος για την Ελλάδα συνολικά, την Αθήνα, τους προορισμούς που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος-Θάλασσα και όλους τους υπόλοιπους προορισμούς, προκύπτουν τα εξής:

– Οι πιο ευχαριστημένοι επισκέπτες προέρχονται από τις ΗΠΑ, ακολουθούμενοι από τους επισκέπτες από τη Βρετανία και την Ολλανδία και στη συνέχεια από την Ιταλία, τη Γερμανία και τη Γαλλία.

– H Ελλάδα, τόσο συνολικά όσο και οι επιμέρους περιοχές και προορισμοί (Αθήνα, προορισμοί που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος-Θάλασσα κ.ά.), έχει βαθμολογία πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (για δεύτερο διαδοχικά τρίμηνο). Παρόμοια είναι η εικόνα και ανά αγορά, με εξαίρεση τη γερμανική αγορά για την Αθήνα.

– Ο πολιτισμός και η θάλασσα, ως μέρος της εμπειρίας, λαμβάνουν υψηλότερη βαθμολογία από την εστίαση, το shopping και τα αξιοθέατα.

– Από πλευράς υγιεινής και ασφάλειας, με εξαίρεση τους προορισμούς που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος-Θάλασσα, η Ελλάδα είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Υπάρχουν όμως μεγάλες διαφοροποιήσεις μεταξύ των περιοχών, με τους προορισμούς που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος-Θάλασσα να έχουν χαμηλές επιδόσεις, κυρίως στα αξιοθέατα.

Τα αντίστοιχα πρώτα στοιχεία του Απριλίου σχετικά με τη φήμη της χώρας δείχνουν μια σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος για την Αθήνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και αύξηση των αναφορών στην πανδημία με θετικό πρόσημο λόγω άρσης των περιορισμών. Από την άλλη, ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν φαίνεται να έχει κάποια επιρροή στην Ελλάδα.

Τέλος, οι δείκτες αξιολόγησης της εμπειρίας εξακολουθούν να βρίσκονται σε υψηλότερα επίπεδα από τους αντίστοιχους του ανταγωνισμού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!