Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Τρόφιμα: Έρχεται νέος γύρος αυξήσεων τους προσεχείς μήνες

Σε δύσκολους δρόμους οδηγείται η ελληνική οικονομία, καθώς το οικονομικό επιτελείο ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξει σοβαρή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού μέχρι και το 2023, αφού αποδέχεται  τις προβλέψεις των εκπροσώπων της αγοράς ότι το κύμα της ακρίβειας δεν είναι προσωρινό και αναμένεται να συνεχιστεί, ενώ παράλληλα η αβεβαιότητα κυριαρχεί στο μέτωπο της ενέργειας.

«Οι δυσκολίες οι οποίες συμπυκνώνονται στη λέξη ακρίβεια μέσω ενός υψηλού πληθωρισμού θα συνεχιστούν με την ίδια ένταση το 2022 και θα επεκταθούν με χαμηλότερη ένταση το 2023 για να ομαλοποιηθούν το τέλος του 2023 αρχές του 2024», σημείωσε ο υπουργός Οικονομικών, ωστόσο επέμεινε ότι η κυβέρνηση έχει στηρίξει το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών με μία σειρά παρεμβάσεων.

Το έντονο πρόβλημα μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό από το γεγονός ότι μέχρι και οι βιομηχανίες δανείζονται για να διασφαλίσουν πρώτες ύλες απαραίτητες για την παραγωγή τους. Πλέον, για να διασφαλίσουν «ένα καράβι με πρώτες ύλες π.χ. σιτάρι»  προχωρούν σε δάνεια για να στηρίξουν τη ρευστότητα που απαιτείται για να  «κλειδώσουν»  το φορτίο του σημείωσαν παράγοντες της αλευροβιομηχανίας αλλά κι άλλων κλάδων στο powergame.gr Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται το κόστος παραγωγής που επηρεάζει την τελική τιμή των προϊόντων.

Οι προβλέψεις για τις τιμές στα τρόφιμα

Την ίδια ώρα, οι προβλέψεις για την πορεία των τιμών των τροφίμων το επόμενο διάστημα δεν είναι θετικές. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη μελέτη λόγω σημαντικής αύξησης στις τιμές παραγωγού φυτικών-ζωικών ελαίων και ζωοτροφών κατά 39,7% και 32,2%, αντίστοιχα, οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων θα συνεχιστούν τους προσεχείς μήνες.

Η ΕΚΤ προβλέπει συνολικά ότι το κύμα των ανατιμήσεων θα συνεχιστεί και το 2023, καθώς στην έκθεσή της αναφέρει ότι οι πιέσεις στο επίπεδο των τιμών θα επιμείνουν για αρκετούς μήνες ακόμη λόγω της αύξησης τιμών χονδρικής στον κλάδο των τροφίμων κατά πάνω από 40%. Μάλιστα εκτιμά ότι τουλάχιστον μέχρι την επόμενη χρονιά ο πληθωρισμός των τροφίμων θα βρίσκεται στα ύψη παρά την ύπαρξη κάποιων ευνοϊκών αντισταθμιστικών παραγόντων, όπως η αύξηση της εγχώριας παραγωγής.

Από την άλλη  αναμένεται σημαντική αποκλιμάκωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων (containers) διά θαλάσσης από το δεύτερο εξάμηνο του 2023, σύμφωνα με διεθνείς ναυτιλιακές αναλυτές. Σημειώνεται σε αυτό το σημείο ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται μέσω της θάλασσας και οι τελικές τιμές, ειδικά σε αγαθά χαμηλής τιμής, επηρεάζονται αρνητικά.

Σύμφωνα με εβδομαδιαία έκθεση του οίκου αναλύσεων Alphaliner, στο να κρατηθούν οι τιμές των ναύλων σε πολύ υψηλά επίπεδα βραχυπρόθεσμα συνεισφέρουν η εποχιακή ζήτηση, η συμφόρηση των λιμανιών και οι γεωπολιτικές εξελίξεις.

Περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας

«Είμαστε σε μια φάση μεγάλης αβεβαιότητας, κυρίως λόγω του φυσικού αερίου. Πριν 10 ημέρες ήμουν πολύ πιο αισιόδοξος. Τώρα οι τιμές του αερίου έχουν αυξηθεί.  Υπάρχει ένας σοβαρός κίνδυνος για τα δημοσιονομικά από όλη αυτή την κατάσταση», είχε δηλώσει ο Θόδωρος Σκυλακάκης, μιλώντας στον ΑΝΤ1 χωρίς να απαντήσει εάν θα δοθεί ακόμη ένα έκτακτο βοήθημα σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, σημειώνοντας πως το επόμενο διάστημα θα δοθούν τα fuel pass και power pass.

«Κάνουμε μια μεγάλη παρέμβαση για τις τιμές του ρεύματος και μένουμε εκτεθειμένοι ως Δημόσιο στις τιμές του φυσικού αερίου. Η φύση του υπουργείου είναι να ανησυχεί ειδικά στο δημοσιονομικό κομμάτι. Για εμάς τα κρίσιμα δεδομένα είναι δύο: η πορεία του τουρισμού -που πάει καλύτερα από τα αναμενόμενα- και η πορεία της τιμής του φυσικού αερίου, που αυτές τις ημέρες είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που είχαμε υπολογίσει και αυτό δημιουργεί μεγάλη αβεβαιότητα», πρόσθεσε  ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών .

Απαντώντας σε ερώτημα για ενδεχόμενη μείωση του ΦΠΑ, ο κ. Σκυλακάκης είπε ότι «δεν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος για μείωση του ΦΠΑ. Το πρόβλημα της αναστολής των φόρων για ένα διάστημα, είναι ό,τι μετά ο φόρος επανέρχεται. Το fuel pass βοηθάει πάρα πολύ κόσμο, με μικρό δημοσιονομικό κόστος. Μια μείωση του φόρου για το ίδιο διάστημα θα είχε διπλάσιο δημοσιονομικό κόστος».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!