Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Σύμβαση παραχώρησης για δύο οδικά έργα που φτάνουν στο Ελληνικό

Οι μελέτες, για τη χρηματοδότηση των οποίων βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και της Lamda Development, θα κρίνουν την τύχη του πακέτου οδικών έργων για τη διευκόλυνση της πρόσβασης στο Ελληνικό και συγκεκριμένα της σήραγγας Ηλιουπόλεως και της μετατροπής της Λεωφ. Βουλιαγμένης σε ελεύθερη λεωφόρο (όπως η Αττική Οδός).

Ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής, στο περιθώριο της εκδήλωσης για τη μετονομασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε Hellenic Train την Παρασκευή, τόνισε πως η σήραγγα Ηλιουπόλεως απαιτεί προσεκτική τεχνική και περιβαλλοντική μελέτη ώστε να εξασφαλιστεί πως δεν θα μπλοκαριστεί, είτε λόγω προσφυγών, είτε λόγω παρέμβασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτό το έργο ξεχωρίζει, λόγω πολυπλοκότητας και αναγκαιότητας, από τις άλλες δύο επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Λαύριο και Ραφήνα που είναι φθηνότερες και δεν έχουν την ίδια προτεραιότητα. Χωρίς τη σήραγγα Ηλιουπόλεως και την αναβάθμιση της Λεωφ. Βουλιαγμένης γύρω από το Ελληνικό αναμένεται κυκλοφοριακό χάος!

Το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο μιας ενιαίας σύμβασης παραχώρησης – ορισμένοι θεωρούν πως μπορεί να είναι και «πρότυπη πρόταση» με βάση το πρόσφατο θεσμικό πλαίσιο – που θα περιλαμβάνει τρεις παρεμβάσεις: Την κατασκευή μιας σήραγγας περίπου τριών χιλιομέτρων που θα ενώνει την περιφερειακή Υμηττού με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης, την αναβάθμιση της περιφερειακής Υμηττού από τον κόμβο Κατεχάκη μέχρι την είσοδο της σήραγγας και τη διαπλάτυνση της Λεωφ. Βουλιαγμένης παράλληλα με τη δημιουργία τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων (όπως π.χ. στη διασταύρωση με τη Λεωφ. Αλίμου).

Με αυτές τις παρεμβάσεις εκτιμάται πως θα αντιμετωπιστεί το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που θα υπάρξει με την ανάπτυξη οικιστικών, εμπορικών και άλλων δραστηριοτήτων στο Ελληνικό. Ο κ. Καραμανλής είχε υποστηρίξει την Παρασκευή στη Βουλή πως ούτε το δημόσιο, ούτε ο ιδιώτης επενδυτής του Ελληνικού «είχαν προβλέψει ότι κάνοντας μία τέτοιου μεγέθους ανάπλαση θα δημιουργούνταν κυκλοφοριακός φόρτος στην περιοχή και θα έπρεπε να προβλεφθεί η πρόσβαση και οδικώς και με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».

Σημειώνεται, πάντως, πως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού (και προς την παραλιακή) προκηρύχθηκαν δύο φορές ως συμβάσεις παραχώρησης, το 1999 – 2000 και το 2005 χωρίς να υπάρχουν ούτε οι στοιχειώδεις μελέτες. Φυσικά οι διαγωνισμοί ακυρώθηκαν. Στο πακέτο είχε ενταχθεί τότε και η περίφημη Σήραγγα Αργυρούπολης που θα «τρυπάει» τον Υμηττό και θα συνδέει απευθείας το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τα νότια προάστια. Για το συγκεκριμένο έργο, που δεν υπάρχει στο σχεδιασμό της κυβέρνησης, ο κ. Καραμανλής είπε την Παρασκευή πως δύσκολα θα έπαιρνε περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Στην ίδια παρέμβαση στη Βουλή, εξήγησε γιατί βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση με την LamdaDevelopment ώστε να χρηματοδοτήσει τη μελέτη και αναζητούνται διάφορες λύσεις ώστε να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση των μελετών. Όπως είπε, «εάν το κάνουμε με τη διαδικασία που υπάρχει στο Ελληνικό Δημόσιο, θα κάνουμε τρία χρόνια και παραπάνω για να ωριμάσει. Σκεφτόμαστε πολλές φορές και εκτός πλαισίου. Έχουμε έρθει σε επαφή με τον επενδυτή, με τη Lamda Development, και έχουμε ζητήσει να εξετάσουν πολύ σοβαρά να αναλάβουν αυτοί το κόστος της μελέτης».

Ειδικά για τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, ο κ. Καραμανλής είπε την Παρασκευή στη Βουλή πως «η αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητάς της θα εξασφαλίζει πρόσβαση στο Ελληνικό και θα λειτουργήσει και ως εναλλακτική επιλογή για τους πολίτες που κινούνται από τη βόρεια Αττική προς τα νότια προάστια, με πλήρη παράκαμψη του κέντρου. Η αναβάθμισης «θα επιτευχθεί με πλήρη ανισοπεδοποίηση των κόμβων της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, με παράλληλο υποβιβασμό της – όπως λέγεται τεχνικά – χωρίς να θιγεί η υπάρχουσα γραμμή Μετρό και οι πιθανές επεκτάσεις της. «Επειδή πιστεύουμε σε αυτό το έργο, πετύχαμε την ένταξη των μελετών ωρίμανσής του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), για την προγραμματική περίοδο 2021-2027».

Στο υπουργείο δεν έχουν αναφερθεί στο σενάριο υλοποίησης των έργων ως πρότυπη πρόταση, αλλά στην αγορά κυκλοφορεί. Σύμφωνα με πρόσφατο νομοσχέδιο το μοντέλο των πρότυπων προτάσεων αφορά έργα Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ή παραχωρήσεων, αλλά και έργα που υλοποιούνται ως παραδοσιακές εργολαβίες (μελέτη – κατασκευή, κλπ) τα οποία ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει να προτείνει ή / και να ωριμάσει για λογαριασμό του Δημοσίου. Ο προϋπολογισμός τους πρέπει να ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια ακολουθεί διαγωνισμός και στην περίπτωση που οριστικός ανάδοχος της σύμβασης δεν είναι ο ιδιώτης που ωρίμασε τεχνικά το έργο, ο οριστικός ανάδοχος υποχρεούται να καταβάλει στον προτείνοντα τα έξοδα προετοιμασίας της πρότυπης πρότασης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!