ΟΦΑΕ: Ζητεί νέα παράταση στην ανανέωση του στόλου φορτηγών

Νέα, τριετή, παράταση στην εφαρμογή της ρύθμισης του υπουργείου Υποδομών ζητεί η Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ)

Φορτηγά © EUROKINISSI

Νέα, τριετή, παράταση στην εφαρμογή της ρύθμισης του υπουργείου Υποδομών σύμφωνα με την οποία «σε περίπτωση μεταβίβασης μετά τις 27 Ιουλίου 2022 άδειας Φορτηγού Δημοσίας Χρήσης, (…), ο νέος κάτοχος υποχρεούται να αντικαταστήσει το όχημα με άλλο, νεότερης τεχνολογίας κατηγορίας εκπομπών καυσαερίων τουλάχιστον EURO IV» ζητεί η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ). Η διοίκηση της ομοσπονδίας ζητεί την παράταση αν και είναι γνωστό πως ο στόλος φορτηγών της Ελλάδας είναι από τους πλέον πεπαλαιωμένους στην Ευρωπαϊκή Ένωσης, με την πλειοψηφία των οχημάτων είναι κατηγορίας EURO III και κάτω. Επικαλείται το γεγονός πως ο κλάδος δεν έχει τύχει καμίας οικονομικής ενίσχυσης και τις δυσκολίες της αγοράς. Από την υποχρέωση αντικατάστασης του οχήματος με νεότερο κατηγορίας τουλάχιστον EURO IV εξαιρούνται οι μεταβιβάσεις από κληρονομικά αίτια.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή της ΟΦΑΕ προς το υπουργείο Υποδομών, «με δεδομένο ότι ο  κλάδος μας δεν έχει τύχει καμίας οικονομικής ενίσχυσης μέχρι σήμερα, κι  ενώ το μείζον ζήτημα της ανανέωσης στόλου συζητείται εδώ και πάρα  πολλά έτη χωρίς όμως αποτέλεσμα μέχρι σήμερα, θεωρείται αυτονόητο ότι  πριν την εξώθηση των επαγγελματιών σε οικονομικό αδιέξοδο με την  απαξίωση των παλαιών οχημάτων τους, θα πρέπει πρωτίστως να δοθούν  κίνητρα και μια ευκαιρία για την αναγκαία ανανέωσή τους πριν εφαρμοστεί  το μέτρο».

Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται πως «απορίας άξιο δε ότι ήδη δόθηκε παράταση ισχύος στην εφαρμογή των  μεταβατικών διατάξεων του ν.3887/2010 που αφορούν την λειτουργία των  μεταφορικών επιχειρήσεων με μορφή ΙΜΕ με την οποία ευνοείται ένας  ελάχιστος αριθμός εναπομείναντων εταιρειών που αντιστοιχεί στο 2% της  αγοράς – παρότι υπήρξε η αρνητική αντίδραση της ΟΦΑΕ – καθώς σχεδόν  το 98% είχε συμμορφωθεί με την εν λόγω μεταβατική διαταξη του  ν.3887/10, και είναι ελάχιστοι εκείνοι που συνεχίζουν να διατηρουν ΙΜΕ – ΕΠΕ. Στον αντίποδα, δεν λήφθηκε αντίστοιχα καμία ανάλογη πρωτοβουλία  για την παράταση εφαρμογής του εν λόγω μέτρου, το οποίο αφορά τον  μεγαλύτερο αριθμό ΦΔΧ και αντιστοίχως των ιδιοκτητών τους, που  αντιστοιχούν στο 60% και πλέον της αγοράς, στους οποίους δεν έχουν  δοθεί κίνητρα για την αγορά νέων οχημάτων εδώ και πάρα πολλά έτη,  όπως έχει συμβεί σε άλλα κράτη – μέλη. Παραδειγμα, η Ιταλία όπου πριν 20 περίπου  έτη δόθηκαν κίνητρα της τάξης των 25.000 ευρώ για την επιδότηση της  απόσυρσης ενός παλαιού οχήματος, τα οποία επενδύθηκαν είτε στην  αγορά νέου οχήματος, ή ακόμα και απόσυρσης των ιδιοκτητών από το  επάγγελμα».

ΟΛΘ
-0.90%
33.00
ΑΣΤΑΚ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
-1.03%
28.74
ΟΛΥΜΠ
-0.44%
2.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
7.63%
6.35
ΧΑΙΔΕ
-28.93%
0.57
ΚΟΥΕΣ
0.00%
7.25
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.00%
1.70
ΜΥΤΙΛ
1.03%
44.98
ΑΤΡΑΣΤ
0.24%
8.50
ΚΡΙ
-1.33%
17.76
ΡΕΒΟΙΛ
-0.60%
1.65
ΠΛΑΘ
-0.52%
3.86
ΑΤΤ
-0.78%
0.77
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.00%
0.00
ΒΙΟΚΑ
-0.81%
1.84
ΔΟΜΙΚ
1.87%
1.91
ΑΚΡΙΤ
-3.12%
0.93
AEM
-0.29%
4.17
ΟΡΙΛΙΝΑ
-5.11%
0.78
ΣΠΙ
0.00%
0.00
CENER
-1.50%
9.18
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
-0.49%
2.02
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
-1.69%
1.74
ΕΚΤΕΡ
1.44%
2.12
OPTIMA
0.44%
18.30
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
-1.70%
2.65
ΙΛΥΔΑ
0.75%
2.68
ΕΤΕ
-0.66%
10.48
ΠΑΙΡ
0.71%
0.85
ΚΕΠΕΝ
8.02%
2.02
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0.86%
1.15
ΙΝΛΟΤ
0.00%
1.06
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
2.48%
2.28
ΕΛΠΕ
-0.65%
7.67
ΕΛΣΤΡ
-2.67%
2.19
ΠΕΤΡΟ
-0.42%
9.40
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
-0.85%
5.84
ΜΕΒΑ
0.97%
5.20
ΦΑΙΣ
-1.67%
3.54
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.15%
19.37
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.46%
2.19
ΝΑΥΠ
-2.36%
0.66
ΣΑΡ
-0.86%
13.88
ΕΒΡΟΦ
-1.00%
1.98
ΕΛΛ
0.00%
13.90
ΔΡΟΜΕ
-0.62%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0.26%
3.90
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
BOCHGR
-0.60%
6.60
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1.52%
1.29
ΟΠΑΠ
-1.36%
20.38
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-0.76%
1.30
ΒΙΟΣΚ
0.00%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-1.29%
0.34
ΜΠΡΙΚ
-1.13%
2.63
ΑΛΜΥ
-1.19%
5.00
ΑΝΔΡΟ
0.00%
6.70
ΑΒΕ
-1.29%
0.46
ΣΕΝΤΡ
0.31%
0.32
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
0.34%
5.91
ΙΝΛΙΦ
1.98%
5.16
ΕΛΒΕ
-2.91%
5.00
ΙΑΤΡ
-1.69%
1.75
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
0.16%
6.30
ΙΝΤΕΤ
-0.79%
1.25
ΑΤΤΙΚΑ
-1.37%
2.16
ΞΥΛΚ
0.44%
0.23
ΛΑΒΙ
-0.13%
0.79
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
-1.48%
4.00
ΟΤΟΕΛ
-0.34%
11.76
ΣΙΔΜΑ
-0.36%
1.38
ΑΣΚΟ
0.00%
3.60
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-0.78%
2.56
ΦΡΛΚ
-0.99%
4.00
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
-1.99%
2.96
ΕΧΑΕ
-0.51%
5.88
DIMAND
-0.95%
8.38
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
1.50%
1.35
ΔΑΑ
-0.80%
9.88
QLCO
-0.97%
5.90
ΜΙΓ
-1.60%
3.68
ΚΤΗΛΑ
0.00%
2.16
ΒΟΣΥΣ
0.93%
2.16
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΔΕΗ
0.98%
13.44
ΙΝΤΚΑ
-0.64%
3.10
ΜΕΡΚΟ
1.65%
37.00
ΠΡΟΦ
-0.68%
5.84
ΚΥΡΙΟ
-0.90%
1.10
ΛΟΥΛΗ
0.51%
3.93
TITC
-0.36%
41.40
ΕΣΥΜΒ
-0.17%
1.18
ACAG
-0.36%
5.58
ΣΠΕΙΣ
0.00%
6.64
ΑΡΑΙΓ
1.95%
12.54
ΚΑΡΕΛ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
0.17%
2.99
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΟΤΕ
1.44%
16.94
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
1.38%
5.88
ΕΥΡΩΒ
-1.02%
2.63
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
AKTR
-0.74%
5.34
ΜΟΤΟ
-1.79%
2.75
ΕΕΕ
0.21%
47.00
EVR
-0.59%
1.68
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
0.61%
23.06
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΠΑΠ
-0.36%
2.77
ΛΑΜΔΑ
0.61%
6.55
ΟΛΠ
0.65%
46.70
ΚΟΡΔΕ
1.19%
0.43
ΚΟΥΑΛ
0.69%
1.17
ΠΕΙΡ
0.00%
5.77