Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Οικονόμου (Marine Tours): Ταχεία ανάκαμψη στο business travel

Την ώρα που το ταξίδι αναψυχής βρίσκει και πάλι τα «πατήματά» του από το πλήγμα της πανδημίας COVID-19 και πλησιάζει στην πλήρη ανάκαμψη, τα ερωτήματα στρέφονται στο business travel: Ποιο θα είναι από εδώ και πέρα το καινούριο μοντέλο στο επαγγελματικό ταξίδι και πόσο κοντά είναι στο να αγγίξει τα επίπεδα του 2019;

Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg σε περισσότερες από σαράντα μεγάλες επιχειρήσεις σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία έδειχνε πως το 84% των στελεχών σκοπεύει να ξοδεύει λιγότερα στα ταξίδια μετά την πανδημία, ενώ σύμφωνα με την Παγκόσμια Ένωση Επαγγελματικών Ταξιδιών (Global Business Travel Association), το 79% πιστεύει ότι η περίοδος 2022-2023 θα είναι πολύ καλύτερη, με μια εμφανή αύξηση στο επαγγελματικό ταξίδι για πρώτη φορά.
«Το 2020 η πανδημία προκάλεσε πτώση 95% σε σχέση με το 2019 στα εταιρικά ταξίδια.

Στην ουσία, τα εν λόγω ταξίδι μηδενίστηκε. Αυτό όμως που μου έχει κάνει εκπληκτική εντύπωση είναι η ταχύτητα ανάκαμψης από τον Απρίλιο και μετά. Έτσι, θα έλεγα πως σήμερα κ ειδικότερα αναφορικά με το τρίμηνο Μάιος – Ιούλιος 2022 πλησιάζουμε το 70% του 2019», επισημαίνει σε επικοινωνία με το powergame.gr ο Κωνσταντίνος Οικονόμου, CEO της Marine Tours, κορυφαίου ταξιδιωτικού οργανισμού στη ΝΑ Ευρώπη, με εξειδίκευση στο business και marine & offshore travel.

Καταγράφοντας μία προς μία τις ανάγκες που επέβαλε η μετα-covid εποχή, ο κ. Οικονόμου εστιάζει στρατηγικά σε προηγμένες υπηρεσίες travel management προς τις εταιρείες και τους ταξιδιώτες, όπως είναι η ενίσχυση του επιχειρησιακού μοντέλου, η μεγιστοποίηση του Duty of Care, η ολοένα και πιο ουσιαστική υποστήριξη στις βιώσιμες πρακτικές και η βελτιστοποίηση στο κόστος ταξιδιών.

«Οι εταιρείες έχουν αποταμιεύσει ένα υψηλό ποσό από το travel spend τα δύο τελευταία χρόνια, λόγω των έκτακτων συνθηκών, επομένως είναι πρόθυμες να ικανοποιήσουν τις όποιες σημαντικές προϋποθέσεις που θέτουν τα στελέχη τους για το ταξίδι τους από εδώ και στο εξής. Η νέα λογική στο εταιρικό ταξίδι είναι να είναι πέρα από όλα τα άλλα, hassle free. Αν τα στελέχη ταξιδεύουν με άνεση και φροντίδα, έχει αποδειχτεί ότι θα είναι και πιο παραγωγικά», τονίζει ο κ. Οικονόμου λέγοντας πως η Marine Tours εφαρμόζει μία εξειδικευμένη travel management μεθοδολογία για να επιτύχει τους στόχους των εταιρειών- πελατών , κάτι που είναι αρκετά δαιδαλώδες και καθόλου μια απλή διαδικασία όπως τυχόν δείχνει. «Έχει χαρακτηριστικά λεπτομερούς προγραμματισμού, εκπλήρωσης κόστους, διαχείρισης πριν, κατά τη διάρκεια της διαμονής και μετά», συμπληρώνει.

Ο ρυθμός με τον οποία επανακτάται το μερίδιο αγοράς

είναι πέραν των προσδοκιών

Αυξητικές τάσεις και νέες στρατηγικές

Ο ίδιος, είναι, πλέον, αρκετά αισιόδοξος και βλέπει πολλές δυναμικές τάσεις αύξησης τόσο στο πεδίο του κλασικού επαγγελματικού ταξιδιού (business travel), όσο και στο MICE.
«Θεωρώ πως διανύουμε μια περίοδο αναπροσαρμογής. Ασφαλώς, τα μπάτζετ δεν είναι όμοια με εκείνα του 2019, όμως, βλέπω πως έχουν αρχίσει να επανέρχονται τα meetings εντός χώρας, αλλά σιγά-σιγά και τα πιο μεγάλα συνέδρια σε διεθνές επίπεδο», παρατηρεί, υπογραμμίζοντας πως ο ρυθμός με τον οποία επανακτάται το μερίδιο αγοράς είναι πέραν των προσδοκιών.

«Προσωπικά, περίμενα ότι θα κλείσουμε τη χρονιά κοντά στο 50% του 2019. Όμως, η διάθεση που έχουν οι πελάτες να ενεργοποιηθεί και πάλι το επαγγελματικό ταξίδι είναι θεαματική. Συνεπώς, οι προϋπολογισμοί των εταιρειών θα αυξηθούν πολύ σύντομα. Η πρώτη εταιρεία που θα ξεκινήσει να ταξιδεύει πιο συστηματικά, θα παρακινήσει και την άλλη εταιρεία».

Η Marine Tours, τα δύο τελευταία έτη έχει προβεί σε σημαντικές στρατηγικές ενέργειες με στόχο να καταστεί ένας παγκόσμιος ταξιδιωτικός οργανισμός που παράλληλα διατηρεί το ελληνικό του χρώμα. Με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση για τη νέα στρατηγική συμφωνία με την BCD Energy, Resources & Marine Travel, ο κ. Οικονόμου ανέφερε «Με σαράντα χρόνια παράδοση στο Marine & Offshore Travel, η Marine Tours έχει την τιμή να αποτελεί σήμερα τον κορυφαίο Συνεργάτη του No 1 εμπορικού στόλου στον κόσμο –του Eλληνικού. Μέσα από τη συνεργασία με την BCD ERM κάνει πράξη τη στρατηγική της για την ενίσχυση της ηγετικής της θέσης στη διεθνή αγορά, δημιουργώντας νέα ορόσημα ανάπτυξης»,

Πρόκειται για ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο του ERM, για αυτό και όπως λέει η επέκταση της ήδη υπάρχουσας συνεργασίας της Marine Travel με την BCD Travel σηματοδοτεί την ολοένα και πιο δυναμική εισχώρηση της Marine Tours στην ΕRM βιομηχανία.

Οι Κινέζοι εξακολουθούν να αποτελούν μια βασική απώλεια

Γεωπολιτική και διαδίκτυο επηρεάζουν;

Ως προς την επίδραση των γεωπολιτικών ταραχών και του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία, πιστεύει ότι σίγουρα επηρεάστηκε ο τομέας του business και leisure travel.

«To στοίχημα είναι αν θα αναπληρωθεί από μία άλλη αγορά, δεδομένου ότι και οι Κινέζοι εξακολουθούν να αποτελούν μια βασική απώλεια». Αυτός είναι και ένας λόγος που o Κ. Οικονόμου δεν μπορεί να προβεί σε περαιτέρω εκτιμήσεις σε σχέση με το 2019. Θεωρεί όμως ότι θα είναι μια χρονιά πολύ πιο κερδοφόρα σε σύγκριση με το 2021.
Μια άλλη σημαντική αλλαγή που έφερε η πανδημία στο εταιρικό ταξίδι ήταν η διευκόλυνση των υβριδικών συνευρέσεων. Πόσο ανησυχεί η άμεση αποτελεσματικότητά τους; Είναι κάτι που θα μείνει ή όχι;

«Κακά τα ψέματα: είδαμε όλοι ότι ήταν μια πολύ πιο πρακτική και άμεση εναλλακτική λύση. Όμως δεν μπορεί να έχει τον ίδιο αντίκτυπο σε όλες τους Κλάδους. Σαφώς, ένα μεγάλο ποσοστό ταξιδιών και συναντήσεων αντικαθίσταται πλέον από το διαδίκτυο (π.χ. Εταιρείες υπηρεσιών, Συμβούλων που θα προτιμήσουν να κάνουν ένα virtual meeting , όμως σε άλλους κλάδους (π.χ. Ενέργεια, Φαρμακευτική) συνεχίζει να έχει μεγαλύτερη δυναμική το ταξίδι», εξηγεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!