Γ.Δ.
823.09 +2,35%
CENER
+0,19%
2.605
CNLCAP
+2,90%
7.1
DIMAND
+0,35%
14.2
TITC
+1,09%
11.18
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.1
ΑΒΑΞ
-0,79%
0.757
ΑΒΕ
-1,03%
0.576
ΑΔΜΗΕ
+2,33%
1.67
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.515
ΑΛΜΥ
+3,41%
1.88
ΑΛΦΑ
+4,22%
0.865
ΑΝΔΡΟ
+1,87%
5.45
ΑΝΕΚ
-1,64%
0.09
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
+4,47%
4.67
ΑΣΚΟ
-0,49%
2.03
ΑΣΤΑΚ
+0,89%
6.8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.428
ΑΤΡΑΣΤ
+1,67%
4.88
ΑΤΤ
+3,33%
0.0962
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.87
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.185
ΒΙΟ
+2,64%
3.5
ΒΙΟΚΑ
+0,65%
1.55
ΒΙΟΣΚ
+5,09%
0.578
ΒΙΟΤ
0,00%
0.318
ΒΙΣ
-2,78%
0.7
ΒΟΣΥΣ
-4,59%
2.08
ΒΥΤΕ
0,00%
3.495
ΓΕΒΚΑ
+2,42%
1.27
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,80%
8.81
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.04
ΔΕΗ
+2,42%
5.5
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-0,49%
0.816
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
-1,70%
0.289
ΕΒΡΟΦ
-2,49%
0.704
ΕΕΕ
+2,54%
21.76
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.4
ΕΛΒΕ
-3,75%
4.62
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-0,87%
0.456
ΕΛΙΝ
-0,29%
1.705
ΕΛΛ
+2,56%
16
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,11%
1.642
ΕΛΠΕ
+1,25%
6.49
ΕΛΣΤΡ
+4,69%
2.23
ΕΛΤΟΝ
-1,40%
2.12
ΕΛΧΑ
+0,74%
1.37
ΕΝΤΕΡ
+1,80%
3.4
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.145
ΕΠΣΙΛ
0,00%
5.26
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.62
ΕΤΕ
+3,97%
3.14
ΕΥΑΠΣ
+0,57%
3.52
ΕΥΔΑΠ
+0,42%
7.25
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
+3,32%
0.8844
ΕΧΑΕ
+1,66%
3.065
ΙΑΤΡ
+0,37%
1.345
ΙΚΤΙΝ
-0,85%
0.466
ΙΛΥΔΑ
+4,46%
1.17
ΙΝΚΑΤ
+0,63%
1.6
ΙΝΛΙΦ
+0,54%
3.72
ΙΝΛΟΤ
+0,81%
0.62
ΙΝΤΕΚ
+3,03%
3.4
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,78%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-4,20%
0.822
ΙΝΤΚΑ
+0,79%
1.538
ΚΑΜΠ
0,00%
2.45
ΚΑΡΕΛ
+0,72%
278
ΚΕΚΡ
+1,11%
0.91
ΚΕΠΕΝ
-3,10%
2.5
ΚΛΜ
-1,16%
0.51
ΚΟΡΔΕ
+3,14%
0.46
ΚΟΥΑΛ
+2,07%
0.394
ΚΟΥΕΣ
-0,96%
4.12
ΚΡΕΚΑ
+7,77%
0.222
ΚΡΙ
0,00%
5.1
ΚΤΗΛΑ
-6,14%
1.53
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.03
ΛΑΒΙ
+1,78%
0.458
ΛΑΜΔΑ
+2,90%
5.685
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
-1,63%
0.722
ΛΕΒΚ
0,00%
0.228
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.97
ΛΟΥΛΗ
+2,21%
2.31
ΛΥΚ
+1,24%
1.635
ΜΑΘΙΟ
-7,38%
0.69
ΜΕΒΑ
0,00%
2.12
ΜΕΝΤΙ
-4,21%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+0,42%
47.4
ΜΙΓ
+1,03%
0.0295
ΜΙΝ
0,00%
0.486
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,17%
16.92
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.6
ΜΟΤΟ
+0,48%
2.1
ΜΟΥΖΚ
+0,27%
0.742
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
13.68
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,94%
2.14
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-1,04%
1.905
ΜΠΤΚ
+10,64%
0.52
ΜΥΤΙΛ
+2,33%
14.94
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2
ΝΑΥΠ
-0,20%
0.998
ΞΥΛΚ
+4,28%
0.195
ΞΥΛΠ
0,00%
0.194
ΟΛΘ
0,00%
23.5
ΟΛΠ
+0,55%
14.72
ΟΛΥΜΠ
+0,58%
1.73
ΟΠΑΠ
+2,16%
12.75
ΟΤΕ
+2,28%
15.68
ΟΤΟΕΛ
+1,82%
10.08
ΠΑΙΡ
+1,63%
0.748
ΠΑΠ
0,00%
2.5
ΠΕΙΡ
+5,77%
1.1
ΠΕΤΡΟ
-0,80%
4.98
ΠΛΑΘ
+2,49%
3.71
ΠΛΑΙΣ
+1,04%
2.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
-0,93%
0.424
ΠΡΕΜΙΑ
+1,35%
1.125
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
+1,63%
2.8
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.19
ΣΑΡ
+1,31%
6.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.021
ΣΕΝΤΡ
-1,08%
0.274
ΣΙΔΜΑ
+0,25%
1.995
ΣΠΕΙΣ
+0,60%
6.74
ΣΠΙ
+3,39%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.175
ΤΕΝΕΡΓ
+3,88%
17.4
ΤΖΚΑ
-0,77%
1.93
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
+0,44%
0.458
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.8
ΦΡΙΓΟ
+5,38%
0.098
ΦΡΛΚ
+0,58%
2.595
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+1,00%
0.505
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Αναπτυξιακός Νόμος: Διαδικασίες εξπρές για την εκταμίευση ενισχύσεων

Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος (ν. 4887/2022) αποσκοπεί στην προώθηση της οικονομικής ανάκαμψης, μέσω της παροχής κινήτρων σε συγκεκριμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες και τομείς. Ειδικότερα περιλαμβάνει 13 επιχειρηματικές δραστηριότητες -καθεστώτα ενίσχυσης ονομάζονται- οι οποίες διαθέτουν διασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 150 εκατ. ευρώ ετησίως για κάθε μια από αυτές.

Έτσι συνολικά, κάθε χρόνο θα διατίθενται κατά το μέγιστο ενισχύσεις ύψους 1,95 δισ. ευρώ και για τα 13 νέα καθεστώτα, που πρακτικά δεν αφήνουν καμία επιχειρηματική δραστηριότητα/κλάδο επιχειρήσεων, εκτός του νέου Αναπτυξιακού Νόμου.

Τα επενδυτικά σχέδια που θα υπαχθούν στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο θα πρέπει να έχουν ως επί το πλείστον, ολοκληρωμένο χαρακτήρα αρχικής επένδυσης, και να περιλαμβάνουν είτε δημιουργία νέας μονάδας, είτε επέκταση δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας, είτε διαφοροποίηση της παραγωγής μιας μονάδας σε προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν έχουν παραχθεί ή παρασχεθεί ποτέ από αυτή, είτε θεμελιώδης αλλαγή του συνόλου της παραγωγικής διαδικασίας υφιστάμενης μονάδας.

Ο νέος νόμος εισάγει ρυθμίσεις που αποβλέπουν στην επιτάχυνση όλων των διαδικασιών αναφορικά με την αξιολόγηση, έγκριση, έλεγχο και πιστοποίηση των επενδυτικών σχεδίων για να διασφαλίσει την έγκαιρη και μέγιστη δυνατή απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Αφού υποβληθεί το επενδυτικό σχέδιο, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα πρέπει να το έχουν αξιολογήσει το αργότερο εντός 45 ημερών. Συγκεκριμένα ο νόμος δίνει περιθώριο 30 ημερών στην άμεση αξιολόγηση και 45 ημερών στη συγκριτική αξιολόγηση.

Στις περιπτώσεις που δεν τηρηθεί το προβλεπόμενο όριο, ο έλεγχος αξιολόγησης θα ανατίθεται σε ορκωτό ελεγκτή, ο οποίος οφείλει, το αργότερο εντός 10 εργάσιμων ημερών από την ανάθεση, να ολοκληρώσει τη σχετική διαδικασία. Στην περίπτωση δε των επενδυτικών σχεδίων άνω των 700.000 ευρώ, η αξιολόγηση του επενδυτικού σχεδίου, γίνεται υποχρεωτική από ορκωτό ελεγκτή, με στόχο την ταχύτερη αξιολόγηση.

Στο στάδιο υλοποίησης των εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων, προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης του ελέγχου πιστοποίησης του σχεδίου της επένδυσης σε ορκωτό ελεγκτή. Το ίδιο ισχύει και για τον έλεγχο της πιστοποίησης μιας επένδυσης που μπορεί να γίνει από ορκωτό ελεγκτή, οποίος θα πιστοποιεί το πενήντα τοις εκατό (50%) ή το εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου ή της ολοκλήρωσης (100%) και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.

Βασικός στόχος της κυβέρνησης και του υπ. Ανάπτυξης, είναι το πολύ 60 ημέρες μετά το κλείσιμο μιας πρόκλησης υποβολής προτάσεων, να ολοκληρώνεται διαδικασία αξιολόγησης όλων των επενδυτικών σχεδίων. Έτσι ο συνολικός κύκλος από τη δημοσιοποίηση μιας πρόσκλησης μέχρι και την έγκριση των επενδυτικών προτάσεων που κατατέθηκαν στο πλαίσιο της πρόκλησης να μην ξεπερνά τους 5 με 6 μήνες μήνες, αντί 2 με 2,5 χρόνια που απαιτούνταν στον προγενέστερο Αναπτυξιακό Νόμο του 2016.

Προς την κατεύθυνση αυτή, θα συμβάλλει και ο αυτοματοποιημένος τρόπος υλοποίησης των προγραμμάτων κρατικών ενισχύσεων επενδυτικών σχεδίων μέσω του Αναπτυξιακού Νόμου. Η πρακτική αυτή είναι ήδη ως έναν βαθμό γεγονός στις ενισχύσεις επιχειρήσεων που δόθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας. Όλα έγιναν ψηφιακά. Το ίδιο θα συμβεί και τώρα, παρόλο που η υποβολή ενός επενδυτικού σχεδίου, δεν είναι το ίδιο με τη λήψη μιας ενίσχυσής βάσει της πτώσης του τζίρου που σημειώθηκε ένα ή δύο χρόνια πριν.

Ωστόσο η κυβέρνηση και η Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), έχει προχωρήσει στην αναβάθμιση του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) με στόχο την πλήρη ηλεκτρονικοποίηση/ ψηφιοποίηση της διαδικασίας. Αυτό, όπως υποστηρίζει η ηγεσία του Υπ. Ανάπτυξης, όχι μόνο θα αυξήσει την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα, αλλά θα επιφέρει μεγαλύτερο επίπεδο διαφάνειας και αμεροληψίας στη διαδικασία αξιολόγησης.

Ειδικότερα η διαδικασία υπαγωγής σε καθεστώς ενίσχυσης του ν. 4887/2022 διαμορφώνεται ως εξής:

  1. Υποβολή αίτησης. Η αίτηση και τα δικαιολογητικά υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακών Νόμων και ο φορέας ενημερώνεται άμεσα για την παραλαβή και καταχώρησή τους.
  2. Αξιολόγηση. Για την υπαγωγή σε καθεστώς ενίσχυσης, διενεργείται αξιολόγηση του επενδυτικού σχεδίου, η οποία περιλαμβάνει έλεγχο νομιμότητας, αξιολόγηση εύλογου κόστους και έλεγχο δεικτών βαθμολογίας.
  3. Έλεγχος. Αφού υπαχθεί σε καθεστώς ενίσχυσης, το επενδυτικό σχέδιο ελέγχεται σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησής του, ώστε να διαπιστωθεί η συνδρομή των προϋποθέσεων και η τήρηση των υποχρεώσεων των μερών.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!