Γ.Δ.
1472.81 -0,60%
ACAG
0,00%
5.99
CENER
0,00%
9
CNLCAP
0,00%
7.85
DIMAND
0,00%
8.77
OPTIMA
0,00%
11.64
TITC
0,00%
32.2
ΑΑΑΚ
0,00%
6
ΑΒΑΞ
0,00%
1.606
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.275
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.825
ΑΛΜΥ
0,00%
2.81
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7115
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.78
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.43
ΑΣΚΟ
0,00%
2.77
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.26
ΑΤΤ
0,00%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.58
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.34
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.64
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.585
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.72
ΔΑΑ
0,00%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
0,00%
11.62
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.49
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.366
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.615
ΕΕΕ
0,00%
32.46
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.07
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.4
ΕΛΛ
0,00%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.67
ΕΛΠΕ
0,00%
8.38
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.3
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.89
ΕΛΧΑ
0,00%
1.982
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.315
ΕΤΕ
0,00%
8.31
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.16
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.89
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.092
ΕΧΑΕ
0,00%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.66
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.408
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.675
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.21
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.9
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.156
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.17
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.66
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.21
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.615
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
0,00%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.63
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.25
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.48
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.33
ΛΑΒΙ
0,00%
0.964
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.78
ΛΑΜΨΑ
0,00%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.02
ΛΕΒΚ
0,00%
0.342
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
0,00%
3.91
ΜΙΝ
0,00%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
28.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.54
ΜΟΤΟ
0,00%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.505
ΜΥΤΙΛ
0,00%
37.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1
ΞΥΛΚ
0,00%
0.274
ΞΥΛΠ
0,00%
0.535
ΟΛΘ
0,00%
21.7
ΟΛΠ
0,00%
24.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.75
ΟΠΑΠ
0,00%
14.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.925
ΟΤΕ
0,00%
13.78
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12
ΠΑΙΡ
0,00%
1.11
ΠΑΠ
0,00%
2.49
ΠΕΙΡ
0,00%
3.758
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.9
ΠΛΑΘ
0,00%
4.11
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.188
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.665
ΣΑΡ
0,00%
11.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.374
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.5
ΣΠΙ
0,00%
0.702
ΣΠΥΡ
0,00%
0.172
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.13
ΤΖΚΑ
0,00%
1.63
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.77
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.244
ΦΡΛΚ
0,00%
4.17
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.685

Μετρό Θεσσαλονίκης: Γάλλοι, Ιταλοί και Ιάπωνες μονομαχούν για τη λειτουργία του

Με τις προθεσμίες να θεωρούνται ασφυκτικές, (και κάποιους να προβλέπουν παράταση αφού πρέπει να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στις 2 Δεκεμβρίου, ελληνικοί και διεθνείς όμιλοι έχουν ξεκινήσει αγώνα δρόμου προκειμένου να συγκροτήσουν τα σχήματα που θα διεκδικήσουν τη μεγάλη σύμβαση για τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ύψους 292 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ), που θα είναι στην ουσία η πρώτη είσοδος ιδιώτη στη λειτουργία μέσου μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς έπειτα από δεκαετίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σίγουρος υποψήφιος για τη σύμβαση ΣΔΙΤ πρέπει να θεωρείται η κοινοπραξία HitachiRail–Ansaldo–ΑΚΤΩΡ η οποία κατασκευάζει σήμερα το μετρό Θεσσαλονίκης. Η ιαπωνική HitachiRail, που εξαγόρασε την Ansaldo, συμμετέχει σήμερα και στην εταιρεία λειτουργίας του μετρό της Κοπεγχάγης που είναι επίσης χωρίς οδηγούς, μαζί με την ιταλική ΑΤΜ. Η τελευταία είναι ο δημοτικός φορέας μέσων μαζικής ενημέρωσης του Μιλάνου.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες ενδιαφέρον για τη συγκρότηση σχήματος, πιθανώς με Γάλλους συνεταίρους, δείχνει και ο όμιλος Κοπελούζου, ενώ διεθνή συνέταιρο με εμπειρία στη λειτουργία δικτύων μετρό χωρίς οδηγούς αναζητεί και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ο μεγαλύτερος παγκόσμιος παίκτης στα αυτόματα μετρό είναι η γαλλική Keolisπου φαίνεται να εξετάζει τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό για το μετρό Θεσσαλονίκης. Η Keolis, μεγαλύτερος μέτοχος της οποίας είναι οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF), λειτουργεί ή κατασκευάζει αυτή την περίοδο 330 χιλιόμετρα δικτύου μετρό χωρίς οδηγούς. Η παρουσία της επεκτείνεται από τη Γαλλία μέχρι τη Σαγκάη, το Λονδίνο, και το Ντουμπάι (εκεί λειτουργεί το μεγαλύτερο δίκτυο αυτόματου μετρό στον κόσμο, μήκους 90 χιλιομέτρων).

Διεθνή παρουσία έχει τα τελευταία χρόνια και ένας άλλος γαλλικός όμιλος, η Régie autonome des transports parisiens (RATP), που λειτουργεί το συνεχώς αναπτυσσόμενο δίκτυο μετρό του Παρισιού.

Η συμμαχία με διεθνείς ομίλους είναι απαραίτητη για τους εγχώριους «παίκτες» καθώς το τεύχος του διαγωνισμού για το ΣΔΙΤ λειτουργίας και συντήρησης του μετρό Θεσσαλονίκης απαιτεί σημαντική εμπειρία. Ο υποψήφιος πρέπει για τουλάχιστον τρία συνεχόμενα έτη εντός των τελευταίων 10 ετών να έχει παράσχει υπηρεσίες λειτουργίας γραμμής/ών μετρό με τα εξής χαρακτηριστικά:

  1. Το μήκος γραμμής/ών σε ένα έργο είναι τουλάχιστον 10 χιλιόμετρα
  2. Τουλάχιστον 10 σταθμοί είναι υπόγειοι.
  • Το μέγεθος στόλου είναι τουλάχιστον 20 συρμοί.
  1. Η επιβατική κίνηση είναι τουλάχιστον 12.000 επιβάτες κατ’ ελάχιστον ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.

Ταυτόχρονα πρέπει να διαθέτει εμπειρία σε λειτουργία του συνόλου του δικτύου του έργου με πλήρως αυτόματο σύστημα χωρίς οδηγό επί του συρμού, περιλαμβανομένης και της λειτουργίας ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων. Επιπλέον οι υποψήφιοι πρέπει για τουλάχιστον τρία συνεχόμενα έτη εντός των τελευταίων 10 ετών, να έχει εκτελέσει σε δίκτυο μετρό τις εξής εργασίες συντήρησης:

  1. Επιδομής με μήκος γραμμής/ών σε ένα δίκτυο τουλάχιστον δέκα χιλιομέτρων, από τα οποία τουλάχιστον 10 χιλιόμετρα επιδομής να είναι υπόγειο.
  2. Έργων πολιτικού μηχανικού και αρχιτεκτονικών τελειωμάτων σε δίκτυο μετρό, όπου τουλάχιστον 10 σταθμοί είναι υπόγειοι.
  • Του συνόλου του εξοπλισμού ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων (περιλαμβανομένου του συστήματος κομίστρου [ΑΣΣΚ] ενός δικτύου μεγέθους τουλάχιστον 10 χιλιομέτρων.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!