Γ.Δ.
1447.82 0,00%
ACAG
0,00%
6.5
CENER
0,00%
7.44
CNLCAP
0,00%
6.75
DIMAND
0,00%
9.69
OPTIMA
0,00%
10.28
TITC
0,00%
28.35
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.49
ΑΒΕ
0,00%
0.491
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.25
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.91
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.667
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.33
ΑΣΚΟ
0,00%
2.66
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.54
ΑΤΤ
0,00%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.77
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.22
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.6
ΔΑΑ
0,00%
8.448
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.42
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.48
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.35
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.225
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
0,00%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.57
ΕΛΠΕ
0,00%
8.31
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.86
ΕΛΧΑ
0,00%
1.97
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.143
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.61
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
0,00%
7.512
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.27
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.9845
ΕΧΑΕ
0,00%
5.23
ΙΑΤΡ
0,00%
1.65
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.455
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.65
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.03
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.82
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.17
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.4
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.235
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.55
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.595
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.595
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.54
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.426
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.4
ΛΑΒΙ
0,00%
0.855
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.03
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.065
ΜΕΒΑ
0,00%
3.87
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.92
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.91
ΜΙΝ
0,00%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.54
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
0,00%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.06
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.945
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
1.03
ΞΥΛΚ
0,00%
0.3
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.9
ΟΠΑΠ
0,00%
16.65
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
0,00%
14.42
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.62
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.66
ΠΛΑΘ
0,00%
4.07
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.445
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.625
ΣΑΡ
0,00%
11.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.38
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.06
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.54
ΣΠΙ
0,00%
0.77
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.3
ΤΖΚΑ
0,00%
1.675
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.746
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.361
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.314
ΦΡΛΚ
0,00%
4.17
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Ξεκινά η πώληση του 30% του ΔΑΑ – Σήμερα οι προσλήψεις συμβούλων

Εκκινεί και τυπικά η διαδικασία πώλησης του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) μέσω του Χρηματιστηρίου. Σήμερα, το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στην πρόσληψη του νομικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου, που θα συμβουλέψει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων. Η επιλογή θα γίνει από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων μέσω της κλειστής διαδικασίας που προηγήθηκε.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι νέοι σύμβουλοι εκτός από το να υποδείξουν την καλύτερη λύση στο ΤΑΙΠΕΔ, θα πρέπει να έρθουν σε επαφή με τους άλλους μετόχους του αερολιμένα -και ειδικά με τον ιδιώτες μετόχους την AviAlliance και τον όμιλο Κοπελούζου- προκειμένου να συμφωνηθεί η νέα στρατηγική. Σημειώνεται ότι βάσει της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα των Σπάτων του 1995, έτσι όπως τροποποιήθηκε το 2019, αν και μέτοχοι μειοψηφίας, οι ιδιώτες μέτοχοι στον ΔΑΑ πρέπει να δώσουν τη συγκατάθεσή τους στην λύση που θα προτείνει ο βασικός μέτοχος το Ελληνικό Δημόσιο.

Το Ελληνικό Δημόσιο σήμερα εκπροσωπείται στον ΔΑΑ τόσο από το ΤΑΙΠΕΔ που κατέχει το 30% όσο και από το υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) που κατέχει το 25%. Επιπλέον, 40% κατέχει η AviAlliance και 5% ο όμιλος Κοπελούζου. Οι δύο ιδιώτες μέτοχοι, στο παρελθόν είχαν εκφράσει την πρόθεση αύξησης της συμμετοχής τους, στην περίπτωση που η διάθεση του 30% του ΔΑΑ γίνονταν μέσω διαγωνισμού επιλογής επενδυτή.

Εκ πρώτης όψης, η λύση της αρχικής δημόσιας εγγραφής (IPO) για την απόκτηση του 30% του ΔΑΑ μέσω μια οργανωμένης αγοράς, συμφέρει τον ιδιώτη μέτοχο της εταιρείας (AviAlliance), καθώς ο ίδιος θα καταστεί ο μεγαλύτερος μέτοχος στην εταιρεία. Ταυτόχρονα δεν θα υπάρχει κάποιος τρίτος μέτοχος που διαθέτοντας ένα μεγάλο πακέτο  μετοχών (π.χ. 30%) θα μπορούσε να απειλήσει την ισχύ του στην επιχείρηση.

Πάντως, καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα ακυρώσει τον διαγωνισμό που είχε ξεκινήσει το 2019 και μέχρι σήμερα παραμένει παγωμένος λόγω της πανδημίας. Αυτό συμβαίνει επειδή τόσο το δημόσιο, όσο και το ΤΑΙΠΕΔ, δεν θέλουν να βάλουν «όλα τα αυγά» σε ένα IPO. Ουσιαστικά, επιθυμούν ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το 2019 να αποτελέσει μια εναλλακτική λύση -όσο μπορεί αυτό να ισχύει μετά δύο χρόνια απραγίας- στην περίπτωση που το IPO του ΔΑΑ δεν πάει καλά.

Τα στοιχεία πάντως των αερομεταφορών και επιβατικής κίνησης δείχνουν ότι η εταιρεία οδεύει σε νέα ιστορικά υψηλά, ξεπερνώντας εκείνα του 2019. Έτσι, οι αποφάσεις δεν θα αργήσουν να ληφθούν, ενώ κανείς δεν αμφιβάλλει για μια επιτυχή διάθεση μετοχών στο ευρύ κοινό, με στόχο και την αναζωογόνηση της εγχώριας χρηματιστηριακής αγοράς.

Προσφορές για Αλεξανδρούπολη και Ηγουμενίτσα

Σήμερα, ωστόσο, το ΤΑΙΠΕΔ αποφασίζει και για άλλες δύο μεγάλες αποκρατικοποιήσεις. Στη συνεδρίαση του ΔΣ θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές για την αποκρατικοποίηση του λιμένα της Ηγουμενίτσας. Στη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση, το ΤΑΙΠΕΔ πωλεί το 67% και ποσοστό αυτό διεκδικούν τρεις ενδιαφερόμενοι, o ΟΛΘ, ο όμιλος Grimaldi και η Attica Enterprises και καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέχρι το απόγευμα θα γνωρίζουμε τον προτιμητέο επενδυτή.

Δεν θα γνωρίζουμε τον προτιμητέο επενδυτή, μόνον αν η προσφορά του πρώτου από τον δεύτερο είναι μικρότερη του 20%. Στην περίπτωση αυτή, θα ζητηθούν εκ νέου οικονομικές προσφορές, από τους δύο πρώτους, οπότε μπορεί να υπάρξει μια ανατροπή.

Και οι τρεις προαναφερόμενοι είναι ισχυροί παίκτες. Οι δύο τελευταίοι είναι βασικοί πελάτες του λιμένα, ενώ για τον ΟΛΘ ο λιμένας της Ηγουμενίτσας συνιστά σημαντική ευκαιρία επέκτασης. Καθώς μάλιστα έχασε την Καβάλα και δεν αναμένεται να υποβάλλει αύριο δεσμευτική προσφορά για τη αποκρατικοποίηση του Λιμένα της Αλεξανδρούπολης, εκτιμάται ότι θα ανταγωνιστεί επι ίσοις όροις τους δύο άμεσα ενδιαφερόμενους για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Για την αποκρατικοποίηση της Αλεξανδρούπολης, αναμένεται σήμερα η υποβολή δύο προσφορών. Η πρώτη από την πλευρά των ομίλων Goldair και Κοπελούζου που θεωρούνται ως το φαβορί και από την άλλη πλευρά από την ένωση των εταιρειών Black Summit και ΓΕΚ Τέρνα. Δεν αναμένεται να υποβληθεί προσφορά από τον τρίτο ενδιαφερόμενο την αμερικανική Quintana Capital Group, όπως επίσης και τον ΟΛΘ που αποτελεί το τέταρτο ενδιαφερόμενο.

Ο όμιλος Κοπελούζου ενδιαφέρεται για το λιμάνι κυρίως λόγω του σταθμού αεριοποίησης LNG (FSRU) που θα δημιουργηθεί στα ανοικτά του λιμανιού, και ο οποίος θα καταστεί ο βασικός πελάτης του λιμένα σε ποσοστό 80%-90%. Σημειώνεται ότι οι μετακινήσεις αμυντικών μονάδων της χώρας ή άλλων χωρών μέσω του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, δεν αφήνουν έσοδα (στον λιμένα) καθώς διενεργούνται δωρεάν.

Παράγοντες κοντά στη διαδικασία διαβεβαίωναν χθες ότι αυτή τη φορά δεν πρόκειται να αλλάξει η προθεσμία υποβολής των προσφορών για την Αλεξανδρούπολη, όπως συνέβη στις αρχές του περασμένου Αυγούστου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!