Γ.Δ.
1448.72 -0,67%
ACAG
-1,36%
5.79
CENER
-0,10%
9.89
CNLCAP
-1,37%
7.2
DIMAND
+0,58%
8.62
NOVAL
-0,73%
2.73
OPTIMA
-1,34%
11.74
TITC
-1,27%
31.2
ΑΑΑΚ
-9,30%
5.85
ΑΒΑΞ
+0,41%
1.47
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.27
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,24%
2.85
ΑΛΦΑ
-0,12%
1.698
ΑΝΔΡΟ
+0,93%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,58%
11.95
ΑΣΚΟ
0,00%
2.84
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.56
ΑΤΤ
+0,72%
14
ΑΤΤΙΚΑ
+0,79%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,82%
6.07
ΒΙΟΚΑ
-1,96%
2.5
ΒΙΟΣΚ
-0,78%
1.28
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,64%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,23%
17.62
ΔΑΑ
-0,45%
7.954
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
-1,98%
11.39
ΔΟΜΙΚ
-0,41%
3.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,65%
0.317
ΕΒΡΟΦ
-2,68%
1.455
ΕΕΕ
-0,56%
31.84
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.1
ΕΛΒΕ
+1,92%
5.3
ΕΛΙΝ
-1,33%
2.23
ΕΛΛ
+1,46%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.61
ΕΛΠΕ
-1,37%
7.535
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-0,91%
1.752
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.01
ΕΠΙΛΚ
+9,38%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,50%
12.06
ΕΣΥΜΒ
-0,39%
1.29
ΕΤΕ
+0,23%
7.99
ΕΥΑΠΣ
+0,89%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-0,89%
2.121
ΕΧΑΕ
-0,21%
4.83
ΙΑΤΡ
+9,70%
1.81
ΙΚΤΙΝ
-1,54%
0.384
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.72
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
+0,61%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,32%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,44%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+3,65%
1.56
ΚΕΠΕΝ
-6,59%
1.7
ΚΛΜ
-0,65%
1.54
ΚΟΡΔΕ
-1,57%
0.5
ΚΟΥΑΛ
-0,78%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,94%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,75%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.11
ΛΑΒΙ
-1,20%
0.909
ΛΑΜΔΑ
-2,14%
7.31
ΛΑΜΨΑ
-1,69%
35
ΛΑΝΑΚ
-0,52%
0.965
ΛΕΒΚ
0,00%
0.314
ΛΕΒΠ
+4,90%
0.3
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.43
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.852
ΜΕΒΑ
-0,76%
3.93
ΜΕΝΤΙ
-0,37%
2.68
ΜΕΡΚΟ
+8,57%
45.6
ΜΙΓ
-1,19%
3.73
ΜΙΝ
-3,28%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,38%
22.86
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.3
ΜΟΤΟ
+0,73%
2.75
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,40%
25.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.46
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-2,02%
35.96
ΝΑΚΑΣ
+5,88%
2.88
ΝΑΥΠ
-5,34%
0.922
ΞΥΛΚ
+2,46%
0.292
ΞΥΛΠ
-13,41%
0.426
ΟΛΘ
-1,88%
20.9
ΟΛΠ
+0,18%
27.1
ΟΛΥΜΠ
-0,40%
2.49
ΟΠΑΠ
-0,58%
15.51
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,11%
0.896
ΟΤΕ
-1,06%
14.05
ΟΤΟΕΛ
+0,17%
11.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.09
ΠΑΠ
-0,84%
2.37
ΠΕΙΡ
+0,05%
3.778
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
-0,77%
3.86
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+5,04%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+3,76%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
-1,80%
1.91
ΣΑΡ
-1,22%
11.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-8,82%
0.031
ΣΕΝΤΡ
+1,77%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+2,11%
1.695
ΣΠΕΙΣ
+1,18%
6.84
ΣΠΙ
+1,20%
0.676
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.3
ΤΖΚΑ
-1,37%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,89%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,10%
1.616
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,75%
3.95
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Επίσκεψη Σταϊκούρα στο Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο

Ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, μαζί με τον Πρόεδρο του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Οικονομικών, κ. Μιχάλη Αργυρού, επισκέφθηκαν σήμερα το Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο (ΕΔΣ).

Στη συνάντηση εργασίας που είχαν με την Πρόεδρο του Δ.Σ. του ΕΔΣ, κα. Αναστασία Μιαούλη, και τα μέλη του Δ.Σ. κ.κ. Δημήτριο Καινούργιο, Εμμανουήλ Μαματζάκη, Νίκο Τάτσο και Απόστολο Φιλιππόπουλο συζητήθηκαν η τρέχουσα κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, οι εγχώριες και διεθνείς προκλήσεις και οι αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας, καθώς και ζητήματα που αφορούν την οργάνωση και λειτουργία του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου.

Μετά τη συνάντηση εργασίας, ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε:

«Θέλω να ευχαριστήσω την Πρόεδρο και τα Μέλη του Δ.Σ., καθώς και τα στελέχη του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου για τη θερμή υποδοχή.

Επισκεφθήκαμε σήμερα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το ΕΔΣ, έναν φορέα που ιδρύθηκε με τον Νόμο 4270/2014, τον οποίο είχα την τιμή να συντάξω με τότε συνεργάτες μου από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και να εισηγηθώ στη Βουλή των Ελλήνων.

Την περίοδο 2012-2014 τέθηκαν οι βάσεις για μια σύγχρονη προσέγγιση των δημόσιων οικονομικών στην Ελλάδα και σημειώθηκε σημαντική πρόοδος στο σύστημα δημοσιονομικού προϋπολογισμού της χώρας – κυρίως στους τομείς μακροπρόθεσμου προγραμματισμού και κατάρτισης του προϋπολογισμού – με την ανάληψη σημαντικών πρωτοβουλιών για τη θέσπιση δημοσιονομικών κανόνων και εποπτικών πρακτικών και τη θωράκιση των ελεγκτικών μηχανισμών, με στόχο τη στήριξη της τότε ευρύτερης προσπάθειας για δημοσιονομική εξυγίανση, προσαρμογή και πειθαρχία.

Τα πρώτα χρόνια μετά την ίδρυση του ΕΔΣ συνέπεσαν με την περίοδο εφαρμογής προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής, κατά τα οποία η παρακολούθηση των δημόσιων οικονομικών και ο σχεδιασμός της δημοσιονομικής πολιτικής είχαν τεθεί υπό στενότερη και ενισχυμένη εποπτεία.

Στο πλαίσιο αυτό, βασικά πεδία αρμοδιοτήτων του ΕΔΣ είχαν ενσωματωθεί στα προγράμματα προσαρμογής, ενώ είχε εξαιρεθεί προσωρινά και η συμμετοχή της χώρας στις διαδικασίες του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου.

Αυτό, παρότι “αφαίρεσε πίεση” προς έναν νεοσύστατο φορέα να ανταποκριθεί στις ανάγκες ανάκτησης και διασφάλισης της δημοσιονομικής βιωσιμότητας της χώρας, έδωσε ταυτόχρονα χρόνο στο ΕΔΣ να οργανωθεί διοικητικά και λειτουργικά, να στελεχωθεί σταδιακά και να αποκτήσει τεχνογνωσία.

Πλέον, σήμερα, οι συνθήκες είναι διαφορετικές.

Η περίοδος της ενισχυμένης εποπτείας έληξε τον περασμένο Αύγουστο και η χώρα συμμετέχει, ήδη, στις διαδικασίες του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου.

Ο Προϋπολογισμός του 2023 είναι ο πρώτος Κρατικός Προϋπολογισμός τα τελευταία δώδεκα έτη, που καταρτίζεται εκτός του πλαισίου μνημονιακής επιτήρησης ή ενισχυμένης εποπτείας.

Το γεγονός αυτό, ωστόσο, καταδεικνύει την εθνική ευθύνη απέναντι στις θυσίες των πολιτών τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και στη νέα γενιά, να διατηρηθεί η δημοσιονομική ισορροπία της χώρας, βασιζόμενοι σε ίδιες δυνάμεις, ακόμη και κάτω από αντίξοες διεθνείς συγκυρίες.

Συγκυρίες όπως οι σημερινές, στις οποίες επικρατεί εξαιρετικά υψηλή αβεβαιότητα αναφορικά με τις γεωπολιτικές εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο, με αποτέλεσμα ο Προϋπολογισμός του 2023 να καλείται να συγκεράσει προκλήσεις που αφορούν την ενεργειακή κρίση, την πληθωριστική πίεση στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, την υγειονομική κρίση που, εάν και έχει υποχωρήσει, συνεχίζει να επιβαρύνει τις δαπάνες του συστήματος υγείας, καθώς και τις αυξημένες δαπάνες για την αναγκαία αμυντική θωράκιση της χώρας.

Επίσης, ο Προϋπολογισμός καλείται να διατηρήσει τη δημοσιονομική ισορροπία και τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης, αλλά και να υποστηρίξει ένα ευρύ φάσμα μεταρρυθμίσεων για τη βελτίωση της ζωής και της ευημερίας όλων των πολιτών.

Η σημαντική ανθεκτικότητα που έχει επιδείξει η ελληνική οικονομία, υποστηριζόμενη από τα δημοσιονομικά μέτρα της πολιτείας, αποτελεί εφαλτήριο για να καλυφθούν οι παραπάνω ανάγκες.

Το βασικό όπλο οικονομικής άμυνας της χώρας είναι, όμως, η συνετή δημοσιονομική διαχείριση, κατευθύνοντας τους διαθέσιμους πόρους στον μετριασμό των συνεπειών της ενεργειακής κρίσης στην Ελληνική κοινωνία και τον παραγωγικό ιστό της χώρας. Ταυτόχρονα, η τήρηση των ρεαλιστικών δημοσιονομικών στόχων είναι το διαβατήριο για την πρόσβαση στις αγορές, τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του Ελληνικού χρέους και την επίτευξη επενδυτικής βαθμίδας, έτσι ώστε να διατηρηθεί η θετική οικονομική προοπτική της χώρας για τα επόμενα έτη.

Σε αυτό το πλαίσιο, το ΕΔΣ μπορεί να συνδράμει επί των πεδίων ουσιαστικής άσκησης των αρμοδιοτήτων του ως ανεξάρτητος δημοσιονομικός φορέας υπεύθυνος για την αξιολόγηση των μακροοικονομικών και δημοσιονομικών προβλέψεων στις οποίες βασίζεται ο εθνικός δημοσιονομικός σχεδιασμός και την παρακολούθηση της συμμόρφωσης με τους δημοσιονομικούς κανόνες, με στόχο τη βελτίωση του διαρθρωτικού δημοσιονομικού ισοζυγίου, χωρίς να περιορίζονται οι παραγωγικές δυνατότητες της οικονομίας.

Για τον αποτελεσματικό δημοσιονομικό σχεδιασμό του Υπουργείου Οικονομικών, η συμβολή των ανεξάρτητων αξιολογήσεων του ΕΔΣ είναι πολύτιμη.

Στην προσπάθεια περαιτέρω εμβάθυνσης της απαιτούμενης γνώσης και των τεχνικών εργαλείων για την εκτέλεση του έργου του Δημοσιονομικού Συμβουλίου, το Υπουργείο Οικονομικών στέκεται αρωγός με παροχή κάθε μορφής διοικητικής ή άλλης υποστήριξης, σεβόμενο τη θεσμική και λειτουργική ανεξαρτησία του ΕΔΣ.

Είμαι βέβαιος ότι το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, με επικεφαλής την κα. Μιαούλη, θα οδηγήσει τον θεσμό στην επόμενη φάση του».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!