Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

ΤΑΙΠΕΔ: Προς διαγωνισμό για εμπορευματικό κέντρο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου

Σε διαδικασία δρομολόγησης βρίσκεται από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για τη δημιουργία και ανάπτυξη, στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, εμπορευματικού κέντρου, το οποίο θα ανοίξει τις πύλες της ελληνικής αγοράς στη Βαλκανική και θα αναδείξει τόσο την πόλη, όσο και ευρύτερα τη Βόρεια Ελλάδα ως διεθνή κόμβο του διαμετακομιστικού εμπορίου, «όπως επιβάλλουν οι διεθνείς εξελίξεις». Αυτό επισήμανε ο αρμόδιος για θέματα μεταφορών υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, στη διάρκεια συνεδρίου με τίτλο «Βόρεια Ελλάδα: Γέφυρα μεταφορών Ανατολής και Δύσης», που διοργάνωσαν σήμερα στη Θεσσαλονίκη η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) και η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ).

Μιλώντας για τη μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Γκόνου -εκτείνεται σε 672 στρέμματα και βρίσκεται στη δυτική είσοδο της πόλης και σε απόσταση 8 χλμ. από το λιμάνι – στο μεγαλύτερο κέντρο logistics της Βόρειας Ελλάδας, ο κ. Παπαδόπουλος πρόσθεσε ότι «προβλέπεται και διασύνδεση μέσω σιδηροδρόμου, ανάμεσα στο νέο εμπορευματικό κέντρο που θα ανεγερθεί στη Φυλή και την υποδομή στο στρατόπεδο Γκόνου και φυσικά, μέσα από τους αυτοκινητόδρομους».

Βέβαια, όπως σημείωσε, «στο προσκήνιο βρίσκεται και η αναβάθμιση των συνδέσεων με την Αλεξανδρούπολη, η οποία έχει αναδειχθεί σε εξαιρετικά δυναμικό κόμβο, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία».

«Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών και η στρατηγική για εφοδιαστική αλυσίδα»

Για να αναχθεί η Ελλάδα σε ένα διαμετακομιστικό κέντρο διεθνούς εμβέλειας, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, απαιτείται ένας στρατηγικός σχεδιασμός που στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: τη βελτίωση των υποδομών, τον εκσυγχρονισμό των λειτουργιών και την εισαγωγή νέων υπηρεσιών που θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία στη δραστηριότητα του κλάδου.

Αναφερόμενος στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ), ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι στόχος είναι να καταστεί ο Πειραιάς πύλη εισόδου για τα εμπορεύματα που φτάνουν από την Ασία και η Θεσσαλονίκη να γίνει η πύλη εξόδου για τα Βαλκάνια. Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε ότι η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο είναι ένα μεγάλο βήμα για να αποκτήσει η Ελλάδα το πρώτο πάρκο Logistics. Ανέφερε δε ότι το εμπορευματικό κέντρο που θα δημιουργηθεί στη Φυλή, θα στεγάσει τα πρακτορεία μεταφορών και άλλες εταιρείες εφοδιαστικής «αποσυμφορίζοντας και την περιοχή του Ελαιώνα, γεγονός που συνεπάγεται και λιγότερη ταλαιπωρία για τους αυτοκινητιστές στον Κηφισό».

Σε επίπεδο θεσμικού πλαισίου, υπενθύμισε ότι η αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή για την εφοδιαστική αλυσίδα, στην οποία συμμετέχει ως αντιπρόεδρος, επεξεργάζεται τρόπους για την ανάπτυξη των εμπορευματικών κέντρων και των κέντρων αποθήκευσης και διανομής.

Προτεραιότητα, όπως είπε χαρακτηριστικά, είναι η αύξηση των διεθνών εμπορευματικών ροών, μέσα από την παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και «για αυτό κρίνεται αναγκαίος ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην εφοδιαστική αλυσίδα».

Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στο έργο FENIX που, όπως είπε, αναπτύσσει ένα πανευρωπαϊκό ψηφιακό δίκτυο πληροφόρησης και ανταλλαγής δεδομένων στις μεταφορές και τα logistics. «Σήμερα η διαδικασία του εκτελωνισμού στο λιμάνι του Πειραιά διεκπεραιώνεται πλέον σε 20 λεπτά, ενώ μέχρι πρόσφατα απαιτούνταν πολλές ανθρωποώρες», επισήμανε.

Μεταξύ άλλων, μίλησε για τη δημιουργία Πλατφόρμας Ελληνικού Παρατηρητηρίου Μεταφορών & Logistics, η οποία, όπως είπε, θα αναλύει λειτουργικά δεδομένα με δείκτες αποδοτικότητας του ελληνικού διαδρόμου μεταφοράς και logistics, ενώ για τον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών τόνισε ότι η Ελλάδα συμμετέχει στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την ψηφιοποίηση των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας.

«Πρόκειται για πιλοτικά προγράμματα αμοιβαίας αναγνώρισης των δεδομένων των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, που υποβάλλονται σε ηλεκτρονική μορφή», εξήγησε ο κ. Παπαδόπουλος και αναφορικά με την ηλεκτρονική φορτωτική για τις διεθνείς οδικές μεταφορές εμπορευμάτων, γνωστοποίησε ότι «εργαζόμαστε για την κύρωση του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου να περιοριστεί το διοικητικό κόστος των επιχειρήσεων και να διευκολυνθεί ο έλεγχος της νομιμότητας της μεταφοράς».

Πρόταση του υφυπουργού «είναι η αντικατάσταση των μεικτών κινητών κλιμακίων ελέγχου, με σταθερά σημεία ελέγχου στις πύλες εισόδου της χώρας στα χερσαία μας σύνορα και στα λιμάνια».

Τα σταθερά κλιμάκια θα έχουν, σύμφωνα με τον ίδιο, την ευθύνη του ελέγχου της νόμιμης κυκλοφορίας των αλλοδαπών και των ελληνικών βαρέων οχημάτων, τη στιγμή που θα μπαίνουν στη χώρα και, επιπλέον, τη δυνατότητα άμεσης επιβολής προστίμων. Όμως, «πέρα από τον έλεγχο της νομιμότητας της μεταφοράς, η λειτουργία των σταθερών κλιμακίων εκτιμάται ότι θα συμβάλλει, επίσης, στην οδική ασφάλεια, αλλά και την προστασία των υποδομών της Ελλάδας».

Τη θέση του ότι οι αντοχές των ελληνικών οδικών μεταφορών έχουν δοκιμαστεί επανειλημμένα και απέδειξαν την ευελιξία και την ανθεκτικότητα τους, διατύπωσε σε μαγνητοσκοπημένο του μήνυμα ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, υπογραμμίζοντας ότι στην Ελλάδα ποσοστό άνω του 90% των εμπορευμάτων, μεταφέρεται οδικώς.

«Η Βόρεια Ελλάδα, μπορεί να αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους διαμετακομιστικούς κόμβους. Ο ρόλος των Ελλήνων αυτοκινητιστών σε αυτή την προσπάθεια είναι αδιαμφισβήτητος» ανέφερε κατά τον χαιρετισμό του ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Απόστολος Κενανίδης. «Αναχρονιστικές», χαρακτήρισε ο πρόεδρος της ΠΕΕΔ, Δημήτρης Κιούσης, τις συνθήκες στις οποίες λειτουργούν οι μεταφορικές εταιρείες και τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξουν ριζικές αλλαγές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!