Γ.Δ.
1021.16 -2,97%
ACAG
-7,62%
12
CENER
-3,36%
3.735
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,41%
12
TITC
-3,28%
14.14
ΑΑΑΚ
0,00%
12.9
ΑΑΑΠ
0,00%
10.1
ΑΒΑΞ
-4,22%
0.772
ΑΒΕ
-1,12%
0.53
ΑΔΜΗΕ
-3,72%
1.71
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
+11,11%
0.5
ΑΛΜΥ
-0,46%
2.16
ΑΛΦΑ
-6,03%
1.09
ΑΝΔΡΟ
-0,79%
6.3
ΑΝΕΚ
-0,91%
0.218
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
-1,95%
7.05
ΑΣΚΟ
+0,93%
2.16
ΑΣΤΑΚ
-2,18%
8.08
ΑΤΕΚ
0,00%
0.388
ΑΤΡΑΣΤ
-2,80%
5.2
ΑΤΤ
-6,05%
12.74
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,68%
4.06
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.08
ΒΙΟΣΚ
-0,67%
0.596
ΒΙΟΤ
0,00%
0.3
ΒΙΣ
+1,85%
0.165
ΒΟΣΥΣ
+5,22%
2.42
ΓΕΒΚΑ
-1,49%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,83%
11
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
-1,40%
7.76
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,32%
0.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
-2,42%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+1,37%
0.742
ΕΕΕ
-0,28%
24.72
ΕΚΤΕΡ
-1,05%
1.42
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.428
ΕΛΙΝ
-2,35%
2.08
ΕΛΛ
-0,90%
16.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,41%
2.105
ΕΛΠΕ
-2,93%
7.28
ΕΛΣΤΡ
-1,52%
2.6
ΕΛΤΟΝ
-1,73%
2.27
ΕΛΧΑ
-3,85%
1.55
ΕΝΤΕΡ
-0,53%
3.78
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+1,10%
7.34
ΕΣΥΜΒ
-0,33%
0.608
ΕΤΕ
-5,97%
4.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-1,49%
6.6
ΕΥΡΩΒ
-5,71%
1.19
ΕΧΑΕ
-3,35%
4.04
ΙΑΤΡ
-3,53%
1.505
ΙΚΤΙΝ
-1,24%
0.558
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.15
ΙΝΚΑΤ
-4,85%
1.57
ΙΝΛΙΦ
-0,55%
3.62
ΙΝΛΟΤ
-3,08%
0.63
ΙΝΤΕΚ
-1,52%
3.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.65
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.03
ΙΝΤΚΑ
+0,44%
1.818
ΚΑΜΠ
0,00%
2.49
ΚΑΡΕΛ
+1,28%
316
ΚΕΚΡ
-7,86%
1.032
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
-0,21%
0.944
ΚΟΡΔΕ
+1,74%
0.584
ΚΟΥΑΛ
-4,32%
0.532
ΚΟΥΕΣ
-0,50%
4.945
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.288
ΚΡΙ
-1,23%
6.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
-2,68%
0.4
ΛΑΜΔΑ
-1,99%
5.65
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22.8
ΛΑΝΑΚ
+2,89%
0.926
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.998
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.59
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-2,04%
0.72
ΜΕΒΑ
-1,92%
3.06
ΜΕΝΤΙ
+1,66%
3.68
ΜΕΡΚΟ
0,00%
49.6
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-3,24%
22.12
ΜΟΝΤΑ
-3,71%
0.674
ΜΟΤΟ
-3,06%
2.85
ΜΟΥΖΚ
+8,59%
0.708
ΜΠΕΛΑ
-4,26%
18.67
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,44%
2.26
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.95
ΜΠΤΚ
-5,17%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-2,68%
24.66
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.38
ΝΑΥΠ
+1,42%
1
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.26
ΟΛΘ
-1,56%
25.3
ΟΛΠ
-1,55%
19.06
ΟΛΥΜΠ
-0,96%
2.06
ΟΠΑΠ
-3,63%
14.6
ΟΤΕ
-1,65%
13.09
ΟΤΟΕΛ
-1,16%
11.98
ΠΑΙΡ
-4,86%
0.94
ΠΑΠ
+0,86%
2.35
ΠΕΙΡ
-5,17%
1.88
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.54
ΠΛΑΘ
-3,44%
3.93
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
+3,90%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.49
ΠΡΕΜΙΑ
-0,45%
1.095
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
-1,60%
2.765
ΡΕΒΟΙΛ
-3,04%
1.275
ΣΑΡ
-2,57%
6.45
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.04
ΣΕΝΤΡ
-6,33%
0.281
ΣΙΔΜΑ
-2,40%
2.44
ΣΠΕΙΣ
-0,63%
6.3
ΣΠΙ
-0,33%
0.598
ΣΠΥΡ
-1,58%
0.187
ΤΕΝΕΡΓ
-2,65%
18.4
ΤΖΚΑ
-3,09%
1.88
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
-5,66%
0.2
ΦΙΕΡ
-3,04%
0.414
ΦΛΕΞΟ
0,00%
9
ΦΡΙΓΟ
-9,21%
0.069
ΦΡΛΚ
-1,41%
3.5
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-0,94%
0.525
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Γιατί η Ελλάδα γεμίζει με αλυσίδες από Ανατολική Ευρώπη και Τουρκία

Με την πολωνική Pepco να μετράει μέσα σε μία εβδομάδα από την έλευσή της, ήδη δύο καταστήματα στην Ελλάδα και την ομοεθνή Sinsay να ανακοινώνει την είσοδό της στην χώρα μας στις αρχές του 2023 προστίθεται ένας ακόμη κρίκος – χώρα από την Ανατολική Ευρώπη που επεκτείνεται στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια. Κάποιες πιο δυναμικά και κάποιες πιο αθόρυβα ήδη έχουν «βάλει πινέζα» στην Ελλάδα αλυσίδες από Σερβία, Βουλγαρία, αλλά και την γειτονική Τουρκία.

Ιδιαίτερα από Τουρκία το τελευταίο διάστημα έχουμε την επέκταση με τρεις αλυσίδες στον χώρο της ένδυσης: την LC Waikiki που αριθμεί 10 καταστήματα ήδη, της αλυσίδας γυναικείων εσωρούχων Penti με δύο σημεία (Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη) και της Vakko που είναι προ των πυλών. Πέρα από τον χώρο της ένδυσης τουρκικές εταιρείες που έχουν παρουσία στην Ελλάδα είναι η English Home και Madame Coco στα είδη σπιτιού και μέσω αντιπροσώπων στον χώρο του παιδικού επίπλου η Cilek και στα στρώματα και τα έπιπλα η Istikbal.

Οι Βαλκάνιοι

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι στην Ελλάδα την τελευταία τριετία έχουν αναπτυχθεί αλυσίδες που ξεκινούν από γειτονικές χώρες με μικρότερο πληθυσμό από ότι η Ελλάδα όπως είναι η Σερβία και η Βουλγαρία. Από τις περιπτώσεις που ξεχωρίζουν είναι η σέρβικη Lilly Drogerie η οποία δραστηριοποιείται μεταξύ των άλλων στον χώρο των παραφαρμακευτικών και των καλλυντικών ευρείας διανομής. Η αλυσίδα που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2021 από την Πειραιά αριθμεί μέσα σε ένα χρόνο ήδη επτά καταστήματα στην Αθήνα ενώ προχωρά και σε περαιτέρω εξάπλωση.

Στον χώρο της αθλητικής ένδυσης λίγο πριν την έλευση της πανδημίας, τον Σεπτέμβριο του 2019, εισήλθε η βουλγαρική Sport Depot ξεκινώντας από την Θεσσαλονίκη στο εμπορικό κέντρο Limani σε ένα κατάστημα 2.600 τ.μ. Σήμερα, διαθέτει τέσσερα καταστήματα καθώς έχει επεκταθεί μέσω franchise σε Κατερίνη, Πάρο και Κω. Στην ίδια κατηγορία αλλά πιο δυναμική σε επέκταση και μεγέθη είναι η σέρβικη Sport Vision η οποία πέρα από το ομώνυμο σήμα δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και με το σήμα BuzzΉδη στον περίπου ένα χρόνο παρουσίας διαθέτει 8 σημεία.

Γιατί Ελλάδα

Για τις περισσότερες από τις παραπάνω εταιρείες – βασική εξαίρεση είναι η LC Waikiki – η Ελλάδα αποτελεί αν όχι την πρώτη, μία από τις πρώτες, χώρες που αποκτούν παρουσία με φυσικό κατάστημα στην Δυτική Ευρώπη. Δύο είναι οι βασικοί λόγοι με τον πρώτο να έχει να κάνει με την γεωγραφική θέση. Ειδικά για τις δύο πολωνικές που έχουν εξαντλήσει τις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, η Ελλάδα είναι απλά η γεωγραφική συνέχεια προς τον νότο ώστε να καλύψουν την περιοχή πριν επεκταθούν στην υπόλοιπη Δυτική Ευρώπη. Ιδιαίτερα μετά το πάγωμα των δραστηριοτήτων τους σε Ρωσία και – σε μικρότερο βαθμό – σε Ουκρανία η επέκταση στην Δυτική Ευρώπη με αρχή από την Ελλάδα, είναι σχεδόν μονόδρομος.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με οικονομικά στοιχεία. Σε επίπεδο επέκτασης τα ενοίκια στην Ελλάδα είναι σαφώς πιο οικονομικά σε σχέση με άλλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης κάτι που καθιστά το ρίσκο της επέκτασης πιο χαμηλό. Αντίστοιχα και το μισθολογικό κόστος είναι χαμηλότερο, ενώ και το εισόδημα των Ελλήνων είναι πιο κοντά σε αυτό των αγορών που ήδη δραστηριοποιούνται. 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!