Γ.Δ.
1022.82 -0,19%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+0,53%
3.785
CNLCAP
0,00%
7.65
DIMAND
-3,23%
13.5
TITC
+1,25%
14.62
ΑΑΑΚ
0,00%
10
ΑΑΑΠ
-10,14%
6.2
ΑΒΑΞ
-1,57%
0.938
ΑΒΕ
+3,11%
0.53
ΑΔΜΗΕ
-0,30%
1.986
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+2,58%
2.19
ΑΛΦΑ
+2,39%
1.2435
ΑΝΔΡΟ
-0,77%
6.45
ΑΝΕΚ
+2,56%
0.2
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
+1,72%
6.5
ΑΣΚΟ
0,00%
2.15
ΑΣΤΑΚ
-2,36%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
+0,85%
4.74
ΑΤΤ
-4,37%
0.14
ΑΤΤΙΚΑ
+0,42%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+0,65%
4.67
ΒΙΟΚΑ
+3,13%
1.65
ΒΙΟΣΚ
-3,18%
0.67
ΒΙΟΤ
-3,85%
0.25
ΒΙΣ
-10,00%
0.252
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
-0,80%
1.24
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,48%
12.46
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
-1,35%
7.3
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-1,46%
0.808
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,65%
0.331
ΕΒΡΟΦ
-5,15%
0.774
ΕΕΕ
+0,63%
22.24
ΕΚΤΕΡ
-2,14%
1.6
ΕΛΒΕ
0,00%
4.82
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.41
ΕΛΙΝ
+3,26%
1.9
ΕΛΛ
+0,58%
17.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,96%
2.1
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.74
ΕΛΣΤΡ
-0,79%
2.5
ΕΛΤΟΝ
-0,88%
2.25
ΕΛΧΑ
-1,70%
1.732
ΕΝΤΕΡ
+5,60%
4.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.135
ΕΠΣΙΛ
+0,60%
6.72
ΕΣΥΜΒ
-3,44%
0.618
ΕΤΕ
-0,09%
4.346
ΕΥΑΠΣ
+1,13%
3.59
ΕΥΔΑΠ
0,00%
7
ΕΥΡΩΒ
+3,20%
1.24
ΕΧΑΕ
-2,44%
3.805
ΙΑΤΡ
-1,49%
1.655
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.574
ΙΛΥΔΑ
+1,71%
1.19
ΙΝΚΑΤ
+2,90%
1.56
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
3.76
ΙΝΛΟΤ
-0,78%
0.635
ΙΝΤΕΚ
-1,34%
3.68
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.4
ΙΝΤΕΤ
-0,47%
1.07
ΙΝΤΚΑ
-0,66%
1.81
ΚΑΜΠ
+0,81%
2.5
ΚΑΡΕΛ
-2,56%
304
ΚΕΚΡ
+0,64%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+5,08%
0.744
ΚΟΡΔΕ
+0,60%
0.502
ΚΟΥΑΛ
+1,64%
0.497
ΚΟΥΕΣ
+1,54%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.216
ΚΡΙ
-0,32%
6.18
ΚΤΗΛΑ
-3,43%
1.69
ΚΥΡΙΟ
-0,91%
1.09
ΛΑΒΙ
-1,34%
0.442
ΛΑΜΔΑ
+2,28%
6.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.226
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
-1,88%
1.045
ΛΟΥΛΗ
-1,20%
2.46
ΛΥΚ
-2,78%
2.45
ΜΑΘΙΟ
-3,50%
0.69
ΜΕΒΑ
0,00%
2.66
ΜΕΝΤΙ
+1,72%
3.55
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
+14,44%
0.0515
ΜΙΝ
0,00%
0.488
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-3,80%
0.708
ΜΟΤΟ
-1,72%
2.28
ΜΟΥΖΚ
-1,42%
0.692
ΜΠΕΛΑ
-2,89%
16.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.95
ΜΠΤΚ
+11,29%
0.69
ΜΥΤΙΛ
-3,27%
23.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.3
ΝΑΥΠ
0,00%
1.12
ΞΥΛΚ
+2,64%
0.233
ΞΥΛΠ
0,00%
0.24
ΟΛΘ
-1,65%
23.9
ΟΛΠ
-0,46%
17.3
ΟΛΥΜΠ
-0,48%
2.09
ΟΠΑΠ
-1,29%
13.78
ΟΤΕ
-3,15%
14.47
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.3
ΠΑΙΡ
+1,72%
0.946
ΠΑΠ
0,00%
2.48
ΠΕΙΡ
+0,96%
1.889
ΠΕΤΡΟ
+0,33%
6.12
ΠΛΑΘ
-0,45%
4.38
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
-7,63%
0.545
ΠΡΕΜΙΑ
+0,45%
1.12
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
+0,16%
3.1
ΡΕΒΟΙΛ
-1,53%
1.29
ΣΑΡ
+5,48%
7.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0245
ΣΕΝΤΡ
+0,33%
0.301
ΣΙΔΜΑ
-1,17%
2.53
ΣΠΕΙΣ
+2,56%
6.4
ΣΠΙ
-2,22%
0.616
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-2,15%
20
ΤΖΚΑ
-3,13%
1.86
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.01
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.236
ΦΙΕΡ
-2,91%
0.433
ΦΛΕΞΟ
-1,19%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,82%
0.108
ΦΡΛΚ
-2,16%
3.63
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.53
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Τετραετή σχέδια μείωσης του δημοσίου χρέους εξετάζει η Κομισιόν

Ένα πιο ρεαλιστικό και ευέλικτο πλαίσιο εξετάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη μείωση του δημοσίου χρέους των κρατών-μελών της ΕΕ, το οποίο όμως θα ενσωματώνει ρεαλιστικότερες ποινές εάν τα κράτη-μέλη δεν αποφέρουν απτά αποτελέσματα. Οι αξιωματούχοι των Βρυξελλών συζητούν, μεταξύ άλλων, την καθιέρωση ενός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος για τη σταδιακή μείωση του δημοσίου χρέους των κρατών-μελών που θα διαρκεί από τέσσερα έως επτά  χρόνια, με περιθώρια αποπεράτωσης δημοσίων επενδύσεων, αποκαλύπτουν οι Financial Times. Τα σχέδια για την επίτευξη των στόχων θα συμφωνούνται μεταξύ των κυβερνήσεων και της Κομισιόν και θα είναι αυστηρότερη η διαδικασία για όσα κράτη-μέλη είναι υπερχρεωμένα.

Έτσι τα κράτη-μέλη θα μπορούν να διαχειρίζονται με μεγαλύτερη ευελιξία τα απαιτούμενα δημοσιονομικά μέτρα, αλλά οι κυρώσεις θα είναι ακόμη και αυτόματες εάν αποτύχουν στην εκπλήρωση των στόχων τους. Προβλέπεται, παραδείγματος χάριν, πάγωμα των επιδοτήσεων της ΕΕ, εάν τα κράτη-μέλη δεν καταφέρουν να συγκρατήσουν υπερβολικά υψηλά ελλείμματα στον προϋπολογισμό τους. Οι Financial Times τονίζουν, επίσης, πως τα πρόστιμα για την παραβίαση των κανόνων του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης θα είναι χαμηλότερα, αλλά οι αρμόδιοι υπουργοί θα δέχονται μεγαλύτερες πιέσεις για να εξηγηθούν, πιθανότητα, ενώπιον των μελών  του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Το νέο υπό εξέταση κανονιστικό πλαίσιο

Το νέο κανονιστικό πλαίσιο που βρίσκεται υπό εξέταση εγκαταλείπει την υποχρέωση μείωσης του δημοσίου χρέους ως προς το ΑΕΠ κατά τουλάχιστον ένα εικοστό (1/20) της διαφοράς από τα ισχύοντα επίπεδα και του 60% του απαιτείται από το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης. Κάθε παράταση, όμως, του χρονικού διαστήματος για τη μείωση του δημοσίου χρέους θα πρέπει να συνοδεύεται με δεσμεύσεις για μεταρρυθμίσεις ή δημόσιες επενδύσεις.

Το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα τεθεί υπό εξέταση την Τετάρτη και εντάσσεται στην ευρύτερη συζήτηση για την αναθεώρηση των δημοσιονομικών κανόνων του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης, του οποίου η ισχύς έχει ανασταλεί από το 2020 λόγω της πανδημίας και ύστερα της ενεργειακής κρίσης που διαδοχικά επιβάρυναν την Ευρώπη. Οι δημοσιονομικοί κανόνες πρόκειται να επανέλθουν το 2024 και έτσι η Κομισιόν θα ήθελε τα κράτη-μέλη να καταλήξουν νωρίτερα σε μια νέα προσέγγιση.

Είναι αναγκαία η «ενδελεχής μεταρρύθμιση» των δημοσιονομικών κανόνων της Ε.Ε και προϋποθέτει νομοθετικές ρυθμίσεις που θα πρέπει να συμφωνηθούν μεταξύ των κρατών-μελών και του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, αναφέρεται στο προσχέδιο των προτάσεων. «Το νέο πλαίσιο θα πρέπει να μπορεί να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της εποχής και να συμβάλει στην ανθεκτικότητα της Ευρώπης, επιτρέποντας την αποπεράτωση στρατηγικών επενδύσεων μέσα στα επόμενα χρόνια, μειώνοντας παράλληλα τα υψηλά επίπεδα του δημοσίου χρέους με έναν ρεαλιστικό, σταδιακό και βιώσιμο τρόπο». Οι προτάσεις της Κομισιόν διατυπώνονται σε μια εποχή που η Ευρώπη αντιμετωπίζει πρωτοφανείς δημοσιονομικές προκλήσεις λόγω της πανδημίας που ξέσπασε προ διετίας και της ενεργειακής κρίσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!