Γ.Δ.
1015.48 +1,14%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+3,95%
3.68
CNLCAP
0,00%
7.7
DIMAND
0,00%
14
TITC
+1,69%
14.44
ΑΑΑΚ
0,00%
9.5
ΑΑΑΠ
0,00%
5.8
ΑΒΑΞ
-0,11%
0.909
ΑΒΕ
0,00%
0.536
ΑΔΜΗΕ
+3,39%
1.95
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+0,49%
2.07
ΑΛΦΑ
+1,01%
1.2
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΝΕΚ
0,00%
0.19
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
+2,23%
6.43
ΑΣΚΟ
+0,47%
2.16
ΑΣΤΑΚ
-3,05%
7.62
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
+2,17%
4.7
ΑΤΤ
+2,31%
0.1508
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+5,02%
4.6
ΒΙΟΚΑ
+1,88%
1.63
ΒΙΟΣΚ
-0,29%
0.694
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.31
ΒΙΣΔ
0,00%
0.7
ΒΟΣΥΣ
+5,77%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+4,17%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,49%
12.26
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
+0,35%
7.27
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+3,24%
0.828
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,59%
0.339
ΕΒΡΟΦ
-4,75%
0.802
ΕΕΕ
+1,14%
22.24
ΕΚΤΕΡ
+4,92%
1.6
ΕΛΒΕ
-0,82%
4.82
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-1,91%
0.41
ΕΛΙΝ
+0,52%
1.92
ΕΛΛ
0,00%
17
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,23%
2.185
ΕΛΠΕ
+2,97%
7.62
ΕΛΣΤΡ
+5,68%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΧΑ
+1,72%
1.77
ΕΝΤΕΡ
-0,77%
3.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.135
ΕΠΣΙΛ
+1,81%
6.74
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.63
ΕΤΕ
-0,02%
4.315
ΕΥΑΠΣ
+0,56%
3.58
ΕΥΔΑΠ
+2,04%
6.99
ΕΥΡΩΒ
+1,45%
1.191
ΕΧΑΕ
0,00%
3.82
ΙΑΤΡ
-0,30%
1.68
ΙΚΤΙΝ
+1,25%
0.568
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.16
ΙΝΚΑΤ
-2,23%
1.58
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
0,00%
3.86
ΙΝΛΟΤ
-1,54%
0.64
ΙΝΤΕΚ
0,00%
3.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,54%
6.6
ΙΝΤΕΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΚΑ
-0,65%
1.838
ΚΑΜΠ
-1,59%
2.48
ΚΑΡΕΛ
0,00%
312
ΚΕΚΡ
-2,64%
1.252
ΚΕΠΕΝ
-4,35%
2.2
ΚΛΜ
+2,99%
0.69
ΚΟΡΔΕ
+1,03%
0.49
ΚΟΥΑΛ
-0,61%
0.489
ΚΟΥΕΣ
+0,96%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.216
ΚΡΙ
-2,86%
6.12
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
+1,78%
1.145
ΛΑΒΙ
+0,22%
0.456
ΛΑΜΔΑ
-0,41%
6.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
+0,43%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.226
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.065
ΛΟΥΛΗ
+3,73%
2.5
ΛΥΚ
-2,69%
2.53
ΜΑΘΙΟ
-2,01%
0.73
ΜΕΒΑ
0,00%
2.74
ΜΕΝΤΙ
-0,28%
3.59
ΜΕΡΚΟ
+1,70%
47.8
ΜΙΓ
+8,67%
0.0489
ΜΙΝ
+8,44%
0.488
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,99%
22.54
ΜΟΝΤΑ
+2,87%
0.716
ΜΟΤΟ
+0,43%
2.33
ΜΟΥΖΚ
-0,29%
0.692
ΜΠΕΛΑ
+1,57%
16.77
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,45%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+2,94%
23.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.3
ΝΑΥΠ
0,00%
1.12
ΞΥΛΚ
+1,35%
0.225
ΞΥΛΠ
+15,38%
0.24
ΟΛΘ
+0,42%
24
ΟΛΠ
+1,28%
17.44
ΟΛΥΜΠ
-2,78%
2.1
ΟΠΑΠ
+1,04%
13.6
ΟΤΕ
+2,74%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,19%
10.28
ΠΑΙΡ
+0,67%
0.906
ΠΑΠ
+0,40%
2.49
ΠΕΙΡ
+0,25%
1.82
ΠΕΤΡΟ
-0,33%
6.1
ΠΛΑΘ
+1,50%
4.395
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.59
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.095
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
-0,69%
2.88
ΡΕΒΟΙΛ
+2,78%
1.295
ΣΑΡ
-0,67%
7.45
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.18
ΣΑΤΟΚ
-5,77%
0.0245
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.304
ΣΙΔΜΑ
+5,93%
2.5
ΣΠΕΙΣ
-0,95%
6.26
ΣΠΙ
-0,63%
0.632
ΣΠΥΡ
+5,26%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-1,07%
20.28
ΤΖΚΑ
-0,79%
1.88
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.03
ΥΑΛΚΟ
+7,27%
0.236
ΦΙΕΡ
+2,28%
0.448
ΦΛΕΞΟ
+4,35%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+6,00%
0.106
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+6,00%
0.53
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Πληθωρισμός: Πώς και πόσο άλλαξε τις συνήθειες των καταναλωτών

Αύξηση των πωλήσεων σε εκπτωτικά καταστήματα, αναζήτηση των καλύτερων προσφορών, άνθιση της αγοράς μεταχειρισμένων, μείωση εξόδων…Απέναντι στον πληθωρισμό που πλήττει την Ευρώπη εδώ και πολλούς μήνες, οι καταναλωτές προσπαθούν να προσαρμόσουν τις συνήθειές τους για να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερη από την αγοραστική τους δύναμη.

Εκπτωτικά καταστήματα στον χορό

Σε μια μάλλον χαρακτηριστική εξέλιξη: στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου ο πληθωρισμός αγγίζει το 10%, η γερμανική Aldi έγινε στην αρχή της σχολικής χρονιάς η 4η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη χώρα, πίσω από την Tesco, την Sainsbury’s και την Asda, ξεπερνώντας τη Morrisons.

Η κίνηση αυτή είναι κοινή σε όλη την Ευρώπη: τα λιγότερα ακριβά καταστήματα, ή αυτά που θεωρούνται λιγότερο ακριβά, κερδίζουν αυτή τη στιγμή πολλούς νέους πελάτες.

«Στη Γαλλία, κερδίζουμε 500.000 πελάτες σε κάθε περίοδο», που αναλύεται από την εταιρία Kantar, εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μισέλ Μπιερό, εκτελεστικός διευθυντής πωλήσεων στη Lidl.

«Τα εμπορικά που λειτουργούν σήμερα καλύτερα, είναι η Leclerc, η Aldi, η Lidl και η Hyper U, που είναι σήμερα οι λιγότερο ακριβές», εκτίμησε ο Μισέλ-Εντουάρ Λεκλέρ, πρόεδρος της επιτροπής στρατηγικής στα καταστήματα E.Leclerc.

Για να είναι ανταγωνιστική, η Carrefour, που θεωρείται πιο ακριβή από τους ειδικούς του κλάδου, επέμεινε στις αρχές Νοεμβρίου στην «εκπτωτική» της προσφορά κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του δικού σχεδιασμού για τα επόμενα χρόνια.

Στην Ισπανία, όπου τα προϊόντα τροφίμων αυξήθηκαν πάνω από 15% σε ένα έτος, η Mercadona, που βρίσκεται κάπου στο μέσον μεταξύ μιας εκπτωτικής εταιρίας και ενός σούπερ μάρκετ (με μεγάλη επιφάνεια πωλήσεων αλλά με αρκετά μειωμένη ποικιλία) διατηρεί πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς, πολύ μπροστά από την Carrefour (9,6%) και τη Lidl (5,8%). Αλλά ο ανταγωνισμός με αυτή την τελευταία και την Aldi έχει ενταθεί αυτούς τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με την Kantar.

Προτεραιότητες και ευκαιρίες

Άλλο ένα αντανακλαστικό των καταναλωτών: μια ιεράρχηση των εξόδων, συνειδητή ή ασυνείδητη. «Όλα αυτά που είναι μη απαραίτητα προϊόντα, για παράδειγμα το κρασί ή η σαμπάνια, το μέλι, τα προϊόντα ομορφιάς» είναι αρκετά μειωμένα, σημείωσε ο Στεφάν Ροζέ της εταιρίας Kantar.

Ωστόσο, δεν έχουν όλοι οι καταναλωτές τις ίδιες προτεραιότητες: στην Κίνα ή τη Νότια Κορέα για παράδειγμα, το κομμάτι των προϊόντων ομορφιάς θεωρείται «πιο σημαντικό» απ’ ό,τι στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον ειδικό.

Λιγότερα γλυκά, λιγότερα μικρά δώρα…Είναι επίσης σε αυτό το είδος των αγορών που οι μειώσεις είναι προφανείς μεταξύ των πελατών. «Οι πωλήσεις μας για προϊόντα εκτός τροφίμων είναι σαφώς μειωμένες», δηλώνει ο Μισέλ Μπιερό.

Όπως αυτό που είναι λιγότερο σημαντικό και μετατίθεται για αργότερα, τα ρούχα για τα παιδιά που μεγαλώνουν συνεχίζουν να πωλούνται αλλά τα ενδύματα ενηλίκων σημειώνουν πολύ λιγότερη επιτυχία. Το ενδιαφέρον για μαστορέματα και εργασίες ανακαίνισης, που βρέθηκαν στο επίκεντρο κατά την επιδημία της Covid-19, όταν όλοι λόγω της καραντίνας ασχολούνταν με το σπίτι τους, έχει περιοριστεί.

«Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, ο όγκος των πωλήσεων μειώνεται με τον πληθωρισμό», δηλώνει η Εμιλί Μαγιέρ, ειδικός σε προϊόντα μεγάλης κατανάλωσης στην εταιρία IRI. Δήλωσε ωστόσο ότι «δεν πρέπει να τα συνδέουμε όλα με τον πληθωρισμό», αυτή η μείωση μπορεί επίσης να εξηγηθεί από τις υψηλότερες πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ το 2021 όταν η Covid απέτρεπε όσους ήθελαν να γευματίσουν εκτός σπιτιού.

Οι λογαριασμοί της καθημερινότητας από ψιλό κόσκινο

Λογαριασμοί τηλεφώνου, ασφάλιση αυτοκίνητου, συνδρομή στο γυμναστήριο—αντί να μειώσουν τα ψώνια τους, πολλοί καταναλωτές βάζουν σε τάξη τα επαναλαμβανόμενα έξοδά τους.

Επαναδιαπραγμάτευση του στεγαστικού δανείου, της ασφάλισης κατοικίας…Σύμφωνα με γαλλικό περιοδικό ‘60 millions de consommateurs’, το όφελος μπορεί να φθάσει σε εκατοντάδες ευρώ τον μήνα για τα νοικοκυριά.

Εάν τα έξοδα περνούν από κόσκινο και ιεραρχούνται, γίνεται το ίδιο για τα έσοδα: η μείωση της αγοραστικής δύναμης με φόντο την αλματώδη αύξηση του πληθωρισμού τροφοδοτεί μισθολογικά αιτήματα σε όλη την Ευρώπη, με γενικές απεργίες σε διάφορες χώρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!