Γ.Δ.
1357.3 -2,40%
ACAG
-1,10%
6.29
CENER
-2,84%
6.84
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
-0,91%
9.77
OPTIMA
-0,10%
9.8
TITC
-1,89%
26
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
-5,15%
1.326
ΑΒΕ
0,00%
0.5
ΑΔΜΗΕ
-2,79%
2.09
ΑΚΡΙΤ
-3,70%
0.91
ΑΛΜΥ
-2,72%
2.5
ΑΛΦΑ
-3,62%
1.518
ΑΝΔΡΟ
-0,86%
6.9
ΑΡΑΙΓ
-4,31%
11.32
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
-4,85%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,55%
7.36
ΑΤΤ
-0,92%
10.8
ΑΤΤΙΚΑ
-0,89%
2.23
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,76%
5.19
ΒΙΟΚΑ
-1,03%
2.87
ΒΙΟΣΚ
-2,17%
1.125
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
-9,72%
0.195
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-3,34%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-5,73%
15.46
ΔΑΑ
-0,17%
8.166
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-3,62%
10.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.5
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,32%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,34%
1.445
ΕΕΕ
-3,11%
27.4
ΕΚΤΕΡ
-0,65%
3.82
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΙΝ
-3,80%
2.28
ΕΛΛ
-0,67%
14.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,20%
2.495
ΕΛΠΕ
-1,94%
8.07
ΕΛΣΤΡ
-1,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-3,52%
1.81
ΕΛΧΑ
-1,77%
1.778
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,42%
9.02
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.21
ΕΤΕ
-2,00%
7.066
ΕΥΑΠΣ
-2,44%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-3,04%
5.43
ΕΥΡΩΒ
-1,37%
1.804
ΕΧΑΕ
-2,20%
4.89
ΙΑΤΡ
-3,27%
1.625
ΙΚΤΙΝ
-1,35%
0.44
ΙΛΥΔΑ
-6,49%
1.44
ΙΝΚΑΤ
-3,19%
4.85
ΙΝΛΙΦ
-1,88%
4.71
ΙΝΛΟΤ
-2,87%
1.014
ΙΝΤΕΚ
-3,04%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,45%
4.44
ΙΝΤΕΤ
-4,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-3,93%
3.18
ΚΑΜΠ
0,00%
2.58
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
-0,67%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-2,63%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-1,85%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-7,96%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-3,46%
5.02
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-6,14%
1.3
ΛΑΒΙ
-4,51%
0.783
ΛΑΜΔΑ
-2,64%
6.28
ΛΑΜΨΑ
-2,44%
32
ΛΑΝΑΚ
-6,60%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.32
ΛΕΒΠ
+2,22%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-1,87%
2.62
ΜΑΘΙΟ
-4,05%
1.065
ΜΕΒΑ
-2,65%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-1,37%
2.88
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-2,36%
3.72
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,75%
25.8
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.85
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
-2,55%
26.02
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,78%
1.9
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-0,51%
35.36
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.74
ΝΑΥΠ
-0,80%
0.99
ΞΥΛΚ
-0,70%
0.282
ΞΥΛΚΔ
-37,50%
0.001
ΞΥΛΠ
-1,27%
0.312
ΞΥΛΠΔ
-77,27%
0.0025
ΟΛΘ
+2,24%
22.8
ΟΛΠ
-3,25%
23.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,80%
16.09
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,03%
0.864
ΟΤΕ
-1,82%
14
ΟΤΟΕΛ
-2,43%
12.84
ΠΑΙΡ
+2,63%
1.17
ΠΑΠ
-0,77%
2.59
ΠΕΙΡ
-2,00%
3.718
ΠΕΤΡΟ
-6,44%
8.42
ΠΛΑΘ
-1,55%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-1,59%
1.116
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-2,57%
3.975
ΡΕΒΟΙΛ
-1,56%
1.58
ΣΑΡ
-1,40%
11.24
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-3,74%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,50%
2
ΣΠΕΙΣ
+0,55%
7.32
ΣΠΙ
-7,14%
0.702
ΣΠΥΡ
0,00%
0.206
ΤΕΝΕΡΓ
-5,34%
17.2
ΤΖΚΑ
-3,29%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.68
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,45%
0.348
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-3,45%
0.28
ΦΡΛΚ
-3,40%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Συγκοινωνίες: Στις 19 Δεκεμβρίου η μάχη για τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Αν και υπήρξε μόνο μία προσφυγή που θα συζητηθεί την επόμενη Δευτέρα, ο διαγωνισμός των 383,5 εκατ. ευρώ για τα νέα οχήματα των οργανισμών αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ) θα ολοκληρωθεί την επόμενη χρονιά. Ο διαγωνισμός είχε μοιραστεί σε πέντε τμήματα, στο ένα από τα οποία, που αφορούσε την προμήθεια 100 απλών υβριδικών 12μετρων λεωφορείων, δεν κατατέθηκε καμία προσφορά. Η μάχη περιορίζεται, συνεπώς, στα υπόλοιπα 650 οχήματα και ειδικά στα 350 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία διεκδικούν ευρωπαϊκοί και κινεζικοί όμιλοι.

Μάλιστα, ο αποκλεισμός της κινεζικής BYD από το τμήμα του διαγωνισμού που αφορούσε την προμήθεια 250 ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χιλιομέτρων (συνολικής εκτιμώμενης αξίας 124,69 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ) οδήγησε σε προσφυγή της Π. Πετρόπουλος, που την εκπροσωπεί στην Ελλάδα. Η απόφαση επί της προσφυγής αναμένεται τη μεθεπόμενη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου και από τη στάση που θα ακολουθήσει στη συνέχεια η διοίκηση της Π. Πετρόπουλος (αν δηλαδή προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κ.λπ.) θα εξαρτηθεί η καθυστέρηση ή όχι του διαγωνισμού, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο τμήμα. Προσφορές για το συγκεκριμένο τμήμα είχαν καταθέσει η επίσης κινεζική YTONG και η ισπανική Irizar.

Για το άλλο τμήμα του διαγωνισμού που αφορούσε την προμήθεια 100 ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χιλιομέτρων κατατέθηκαν τέσσερις προσφορές, από τις Irizar, τη βελγική Van Hool, την IVECO και την BYD. Για το τμήμα που αφορά την προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO V προσφορές κατέθεσαν η ιταλική Industria Italiana Autobus και η IVECO, που συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο Κοντέλλη. Για το τρίτο τμήμα και την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, CNG κατηγορίας EURO VI, προσφορά κατέθεσε μόνο η IVECO.

Όσοι παρακολουθούν τον διαγωνισμό υποστηρίζουν πως η μάχη επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά λεωφορεία, κυρίως λόγω της συμμετοχής των κινεζικών ομίλων. Υπενθυμίζεται πως ευρωπαϊκοί όμιλοι της παραγωγής βαρέων οχημάτων είχαν ζητήσει να αποκλειστούν οι Κινέζοι από τον διαγωνισμό. Σε κάθε περίπτωση, οι προσφορές που έχουν υποβληθεί λήγουν μέσα στις επόμενες ημέρες και θα ανανεωθούν από τους υποψηφίους. Το ερώτημα είναι αν οι προσφορές θα ανανεωθούν στις ίδιες τιμές ή το υπουργείο θα κληθεί να αιτηθεί μεγαλύτερο ποσό από το Ταμείο Ανάκαμψης για τον ίδιο αριθμό λεωφορείων. Ή θα οδηγηθεί στην προμήθεια λιγότερων οχημάτων λόγω του αυξημένου τιμήματος που θα χρειαστεί να καταβάλει στους υποψηφίους με βάση τις νέες προσφορές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!