Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

ΟΟΣΑ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρνουν αύξηση διοδίων

Η αύξηση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα οδηγήσει σε μεγάλη μείωση των τεράστιων εσόδων που έχει σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο από τους χρήστες αυτοκινήτων μέσω των φόρων στα καύσιμα κίνησης, τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας και τα διόδια, επισημαίνει ο ΟΟΣΑ στην τελευταία του έκθεση.

Τα έσοδα του Δημοσίου από αυτές τις πηγές αντιστοιχούν σχεδόν στο 4% του ΑΕΠ, το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά τη Σλοβενία. Για να διατηρηθούν μέχρι το 2050 στα σημερινά επίπεδα κρατικών εσόδων, το Δημόσιο, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, πρέπει να αυξήσει τα διόδια και γενικά τις χρεώσεις με βάση τη χρήση των οδικών αξόνων και των άλλων δημόσιων υποδομών στις μεταφορές.

Με βάση τα μοντέλα κυκλοφορίας του οργανισμού και του International Transport Forum (ITF), για να διατηρηθούν τα έσοδα στο 4% του ΑΕΠ πρέπει από το 2025 να επιβάλλεται μια πρόσθετη χρέωση στα διόδια, που θα ξεκινήσει από τα 0,003 ευρώ ανά χιλιόμετρο και θα φτάσει τα 0,021 ευρώ ανά χιλιόμετρο το 2050. Σήμερα η χρέωση σε όσους κινούνται στους οδικούς άξονες με διόδια προσεγγίζει τα 0,06 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Αυτές οι επιβαρύνσεις στα διόδια θα έρθουν να καλύψουν τη μείωση (που θα προσεγγίζει το 20%) που προβλέπεται πως θα έχει το Ελληνικό Δημόσιο λόγω της «πράσινης» μετάβασης (ηλεκτρικά αυτοκίνητα κ.λπ.) στις μεταφορές.

Η μείωση εσόδων λόγω της αύξησης στη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι σημαντικότερη στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες του ΟΟΣΑ, επειδή τα συμβατικά καύσιμα κίνησης επιβαρύνονται με πολύ μεγάλους φόρους. Η χώρα μας διαθέτει σήμερα τον παλαιότερο στόλο οχημάτων στην ΕΕ, με 8 στα 10 να είναι ηλικίας άνω των 10 ετών, ενώ καταγράφονται πολύ χαμηλοί ρυθμοί ανανέωσης. Η κυβέρνηση μέσω πρωτοβουλιών όπως το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», που ξεκίνησε αυτήν την εβδομάδα, επιχειρεί την ανανέωση του στόλου οχημάτων. Αντίστοιχα προγράμματα ζητούν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών, καθώς η χώρα μας είναι πρωταθλήτρια παλαιότητας και στα βαριά οχήματα.

«Μια σταθερή βάση φορολογικών εσόδων σε ένα σύστημα μεταφορών που θα εξαρτάται λιγότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα μπορεί να επιτευχθεί με μετατόπιση από επιβαρύνσεις που συνδέονται με τα καύσιμα σε επιβαρύνσεις που συνδέονται με την απόσταση (σ.σ.: που διανύει ο κάτοχος του αυτοκινήτου)», επισημαίνει ο ΟΟΣΑ. Προσθέτει δε πως «το μοντέλο του ITF δείχνει πως η Ελλάδα μπορεί να διατηρήσει τα φορολογικά έσοδα, ενώ παράλληλα αλλάζει το σύστημα μεταφορών με χρέωση περίπου 0,003 ευρώ ανά χιλιόμετρο το 2025, που θα αυξηθεί σταδιακά στα 0,021 ευρώ το 2050. Τα έσοδα που θα αντληθούν θα αντιστοιχούν σε περίπου 86 ευρώ ανά ενήλικα κάτοικο ετησίως κατά μέσο όρο και θα ισοσταθμίζουν τη μείωση εσόδων από τέλη και φόρους που συνδέονται με τις οδικές μεταφορές».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!