Γ.Δ.
1434.87 0,00%
ACAG
0,00%
6
CENER
0,00%
7.4
CNLCAP
0,00%
7.75
DIMAND
0,00%
9.94
OPTIMA
0,00%
7.7
TITC
0,00%
26
ΑΑΑΚ
0,00%
7.9
ΑΒΑΞ
0,00%
1.688
ΑΒΕ
0,00%
0.504
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.34
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.995
ΑΛΜΥ
0,00%
2.73
ΑΛΦΑ
0,00%
1.774
ΑΝΔΡΟ
0,00%
7.04
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.8
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
11.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.2
ΑΤΤ
0,00%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.31
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.05
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.88
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.25
ΒΙΟΤ
0,00%
0.4
ΒΙΣ
0,00%
0.246
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.8
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
14.4
ΔΑΑ
0,00%
8.715
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
0,00%
11.8
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.47
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.352
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.7
ΕΕΕ
0,00%
28.7
ΕΚΤΕΡ
0,00%
3.97
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
0,00%
2.38
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.66
ΕΛΠΕ
0,00%
8.11
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.61
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.98
ΕΛΧΑ
0,00%
2.255
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.5
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.145
ΕΤΕ
0,00%
7.27
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.36
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.56
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.934
ΕΧΑΕ
0,00%
5.61
ΙΑΤΡ
0,00%
1.76
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.512
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.47
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.55
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.98
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.22
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.48
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.45
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.335
ΙΝΤΚΑ
0,00%
4
ΚΑΜΠ
0,00%
2.27
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.57
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
0,00%
1.63
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.618
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.888
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.77
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.922
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.32
ΛΕΒΠ
0,00%
0.308
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.93
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
4.02
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.09
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.8
ΜΙΓ
0,00%
4.32
ΜΙΝ
0,00%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
2.66
ΜΟΤΟ
0,00%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.835
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.34
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.56
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.76
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.8
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΞΥΛΚ
0,00%
0.38
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
25.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.82
ΟΠΑΠ
0,00%
17.31
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.909
ΟΤΕ
0,00%
13.74
ΟΤΟΕΛ
0,00%
13.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.32
ΠΑΠ
0,00%
2.42
ΠΕΙΡ
0,00%
4.218
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.82
ΠΛΑΘ
0,00%
4.175
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.342
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.62
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.735
ΣΑΡ
0,00%
9.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.053
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.415
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.39
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.78
ΣΠΙ
0,00%
0.656
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
16.4
ΤΖΚΑ
0,00%
1.7
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.688
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
0,00%
0.392
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.33
ΦΡΛΚ
0,00%
4.26
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.785

ΡΑΣ : Μία η άλλη τα έσοδα από μεταφορές πολιτών και αγαθών

Κάθετη μείωση στην κίνηση των επιβατών μέσω σιδηροδρόμου αποτυπώνει η Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), αντίθετα με τις μεταφορές εμπορευμάτων που σημείωσαν άνοδο.

Η πανδημία έπληξε το επιβατηγό μεταφορικό έργο, με μείωση 45% των εσόδων των εταιρειών, ενώ «δεν επλήγη καθόλου το εμπορευματικό έργο» δήλωσε η πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου η οποία παρουσίασε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, την έκθεση πεπραγμένων της Αρχής για το προηγούμενο έτος. Μάλιστα, όπως διευκρίνισε  η κ. Τσιαπαρίκου υπήρξε μια «οριακή αύξηση» στη μεταφορά εμπορευμάτων.

Σύμφωνα με την επικεφαλής της ΡΑΣ, λόγω της πανδημίας υπήρξε επίσης διακοπή της εκπαίδευσης των μηχανοδηγών στο Κ.Ε.Κ. του ΟΣΕ. Ωστόσο, μετά από παρέμβαση της Αρχής, ξεκίνησε η τηλε-εκπαίδευση για το θεωρητικό κομμάτι, ενώ «ζητήσαμε από τα συναρμόδια υπουργεία να δοθεί εξαίρεση για το πρακτικό κομμάτι, δηλαδή, να αντιμετωπιστούν οι εκπαιδευόμενοι ως δόκιμοι εργαζόμενοι μηχανοδηγοί και όχι ως απλοί σπουδαστές. Η ολοκλήρωση των σπουδών τους και η έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών ασφαλείας θα αντιμετωπίσει την υπάρχουσα έλλειψη μηχανοδηγών που έχουν όλες οι εταιρείες, και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και αυτές που θέλουν να μπουν στην αγορά», είπε η επικεφαλής της ΡΑΣ.

Η «γεωμετρία» των οικονομικών της ΡΑΣ

Η κ. Τσιαπαρίκου στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη αύξησης του προϋπολογισμού της Αρχής, καθώς και της κάλυψης των οργανικών θέσεών της.

Όπως έκανε γνωστό, προτίθεται να ζητήσει από την κυβέρνηση να αξιοποιηθεί η δυνατότητα, που παρέχει ο νόμος, να αντλήσει έσοδα από την αγορά για κάλυψη μέρους ή όλου του προϋπολογισμού της Αρχής. Όπως είπε η επικεφαλής της ΡΑΣ, υπάρχουν πραγματικά ζητήματα που δεν μπορούμε να κάνουμε λόγω μικρού μπάτζετ, όπως είναι ο έλεγχος του λογιστικού διαχωρισμού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που, μόνο η ανάθεση σε μια εταιρεία ορκωτών λογιστών απαιτεί ένα πολύ μεγάλο ποσό.

Όπως τόνισε, είναι πολύ σημαντικό να ελεγχθεί ο λογιστικός διαχωρισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να γνωρίζουμε ότι δεν χρησιμοποιεί κονδύλια που χρηματοδοτεί το υπουργείο για την λεγόμενη υποχρέωση σύμβασης δημοσίας υπηρεσίας. Αυτά τα κονδύλια, δεν επιτρέπεται να τα χρησιμοποιεί στο εμπορευματικό της έργο. Η παρέμβασή μας είναι να ελέγχουμε ότι πράγματι τα χρησιμοποιεί για τις επιβατικές μεταφορές, τις άγονες γραμμές.

Η κ. Τσιαπαρίκου, εστίασε επίσης  στο λογιστικό διαχωρισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναφορικά με την συγχωνευθείσα εταιρεία συντήρησης (ΕΕΣΣΤΥ), τα έσοδα της οποίας «δεν επιτρέπεται να πηγαίνουν σε άλλο κομμάτι των δραστηριοτήτων της».

Για το θέμα του νέου μοντέλου κοστολόγησης των υπηρεσιών συντήρησης που παρέχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η κ. Τσιαπαρίκου είπε ότι έχει ήδη κατατεθεί στην ΡΑΣ, ότι βασίζεται στις αρχές της κοστοστρέφειας, και ότι η Αρχή έχει περιθώριο τριών μηνών να το εγκρίνει ή να προβεί σε παρατηρήσεις, «ώστε αυτό το μοντέλο να εφαρμοστεί αναδρομικά από 1/1/2020».

Εντός του 2021, η ΡΑΣ προχωρά στη συνολική αξιολόγηση του επιπέδου ασφάλειας του σιδηροδρομικού συστήματος.

Ως προς τα ζητήματα ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου είπε ότι η Αρχή, εντός του 2021, προχωρά στη συνολική αξιολόγηση και του επιπέδου ασφάλειας των επιχειρήσεων και του συνόλου του σιδηροδρομικού συστήματος.

«Είμαστε στην ανάπτυξη αυτής της πρωτοβουλίας, προκειμένου να βελτιωνόμαστε και να γίνουμε καλύτεροι και όχι τόσο να επιβάλλουμε κυρώσεις. Φυσικά όταν δεν συμμορφώνονται οι εταιρείες σε θέματα ασφάλειας θα είμαστε αμείλικτοι σε κυρώσεις και πρόστιμα και ό,τι προβλέπει η νομοθεσία μας», τόνισε η κ. Τσιαπαρίκου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!