Γ.Δ.
1417.83 -0,59%
ACAG
-1,68%
5.85
CENER
-1,08%
9.14
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
+0,12%
8.1
NOVAL
-2,38%
2.645
OPTIMA
+3,97%
12.58
TITC
+0,34%
29.35
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.434
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,68%
2.205
ΑΚΡΙΤ
+0,63%
0.8
ΑΛΜΥ
-1,82%
2.7
ΑΛΦΑ
-2,17%
1.5105
ΑΝΔΡΟ
-1,54%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-2,40%
10.98
ΑΣΚΟ
+1,07%
2.83
ΑΣΤΑΚ
+0,91%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.46
ΑΤΤ
+3,23%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.3
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,68%
5.89
ΒΙΟΚΑ
+1,28%
2.37
ΒΙΟΣΚ
-1,19%
1.25
ΒΙΟΤ
+6,03%
0.246
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+5,74%
2.58
ΓΕΒΚΑ
-0,36%
1.395
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,56%
16.9
ΔΑΑ
-0,45%
7.994
ΔΑΙΟΣ
-6,25%
3.3
ΔΕΗ
+0,64%
11.01
ΔΟΜΙΚ
+1,53%
3.99
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,61%
0.329
ΕΒΡΟΦ
-2,08%
1.41
ΕΕΕ
-0,06%
31.6
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.21
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+2,22%
2.3
ΕΛΛ
-0,73%
13.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,99%
2.495
ΕΛΠΕ
-2,69%
7.965
ΕΛΣΤΡ
-0,94%
2.11
ΕΛΤΟΝ
-2,01%
1.654
ΕΛΧΑ
-1,53%
1.8
ΕΝΤΕΡ
+0,89%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.126
ΕΠΣΙΛ
-0,66%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.28
ΕΤΕ
-2,69%
7.972
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.65
ΕΥΡΩΒ
-2,06%
2.044
ΕΧΑΕ
-1,18%
5.01
ΙΑΤΡ
+0,66%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+1,29%
0.354
ΙΛΥΔΑ
-1,82%
1.62
ΙΝΚΑΤ
-1,87%
4.985
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.69
ΙΝΛΟΤ
-0,92%
1.08
ΙΝΤΕΚ
-1,40%
5.62
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,42%
4.76
ΙΝΤΕΤ
-0,42%
1.185
ΙΝΤΚΑ
-2,29%
3.2
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
-0,76%
1.305
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,56%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+1,46%
0.486
ΚΟΥΑΛ
+5,76%
1.138
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+0,93%
1.085
ΛΑΒΙ
+1,16%
0.87
ΛΑΜΔΑ
-0,75%
6.63
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.91
ΛΕΒΚ
+0,72%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,48%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-0,72%
2.75
ΜΑΘΙΟ
-5,43%
0.87
ΜΕΒΑ
-2,06%
3.81
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.6
ΜΙΓ
-0,14%
3.695
ΜΙΝ
-1,39%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-3,36%
24.72
ΜΟΝΤΑ
-10,57%
3.3
ΜΟΤΟ
-0,53%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,76%
26.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.38
ΜΠΡΙΚ
-1,07%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,23%
35.48
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+0,85%
0.944
ΞΥΛΚ
-2,29%
0.256
ΞΥΛΠ
-11,50%
0.5
ΟΛΘ
-2,33%
21
ΟΛΠ
-2,72%
25
ΟΛΥΜΠ
-0,42%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,68%
14.62
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,54%
0.915
ΟΤΕ
-0,07%
13.45
ΟΤΟΕΛ
-0,86%
11.48
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
-1,77%
3.5
ΠΕΤΡΟ
-1,24%
7.98
ΠΛΑΘ
-1,15%
3.875
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2,56%
7.6
ΠΡΟΦ
-1,41%
4.555
ΡΕΒΟΙΛ
+1,60%
1.585
ΣΑΡ
-0,36%
11.1
ΣΑΡΑΝ
+9,35%
1.17
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,22%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-4,07%
1.65
ΣΠΕΙΣ
+0,60%
6.74
ΣΠΙ
-0,63%
0.634
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,83%
19.34
ΤΖΚΑ
+0,36%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
-3,51%
1.1
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.664
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,64%
7.85
ΦΡΙΓΟ
+1,69%
0.24
ΦΡΛΚ
-1,56%
3.79
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Οδικό Δίκτυο: Πακέτο έργων 1,5 δισ. για συντήρηση 200 γεφυρών

Με μια μεγάλη εργολαβία, που θα αφορά 30 γέφυρες του οδικού δικτύου στην Πελοπόννησο, αναμένεται να ξεκινήσει το πρόγραμμα συντήρησης γεφυρών που σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών. Στόχος του προγράμματος, συνολικού ύψους κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ, είναι να συντηρηθούν περίπου 200 γέφυρες του οδικού δικτύου σε ολόκληρη την Ελλάδα, σε αρκετές από τις οποίες δεν έχουν γίνει ποτέ εργασίες βαριάς συντήρησης. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και γέφυρες που κατασκευάστηκαν πριν από δεκαετίες και οδεύουν σήμερα προς το τέλος της θεωρητικής ζωής τους. Στη γήρανση των τεχνικών στοιχείων των γεφυρών έρχονται να προστεθούν τα ακραία καιρικά φαινόμενα και οι άλλες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Προβλέπεται πως θα προχωρήσουν εργασίες ανά περιφέρεια ή σε ομάδες περιφερειών μέσω ξεχωριστών διαγωνισμών. Ο σχεδιασμός του προγράμματος βρίσκεται σε αρχικό στάδιο και στο υπουργείο ετοιμάζουν πρόταση χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ή άλλο χρηματοδοτικό μηχανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ΕΤΕπ «βάζει πλάτη» και στο πανελλαδικό πρόγραμμα επεμβάσεων στο οδικό δίκτυο, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας.

Την ίδια ώρα, άγνωστη είναι η τύχη του διαγωνισμού για τις «Έξυπνες Γέφυρες», μέσω του οποίου θα γινόταν ο έλεγχος της κατάστασης εκατοντάδων γεφυρών στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και η παρακολούθησή τους σε πραγματικό χρόνο, μέσω ειδικών αισθητήρων και ασύρματων συσκευών, ώστε να εντοπίζονται προβλήματα και να πραγματοποιούνται εγκαίρως τυχόν επισκευές.

Πριν από λίγους μήνες είχε βγει σε διαβούλευση ένα τεύχος διαγωνισμού που αφορούσε μόνο 170 από τις περίπου 1.100 γέφυρες του σιδηροδρομικού δικτύου, με προϋπολογισμό 156 εκατ. ευρώ. Προβλεπόταν πως ο ανάδοχος θα εξετάσει τη σημερινή κατάσταση των γεφυρών, τη δομική και λειτουργική επάρκειά τους, με χρήση σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων. Στη συνέχεια θα τις εξοπλίσει «με ειδικά συστήματα μέτρησης φορτίου και αισθητήρες ή οπτικές ίνες που μετρούν τη μετατόπιση των γεφυρών σε πραγματικό χρόνο.

Οι πληροφορίες αυτές θα καταγράφονται και θα υποβάλλονται σε επεξεργασία με ειδικούς αλγορίθμους, με σκοπό την αξιολόγηση της δομικής ευπάθειας των γεφυρών. Στόχος της εν λόγω επένδυσης είναι η βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας των γεφυρών και η πρόληψη ατυχημάτων που οφείλονται είτε στη διέλευση βαρέων οχημάτων είτε σε κινδύνους της κλιματικής αλλαγής».

Όπως επισημαίνεται και στο τεύχος του διαγωνισμού που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση: «Δεδομένου ότι οι γέφυρες έχουν κατασκευαστεί σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, με διαφορετικά κανονιστικά πλαίσια και μεταβλητές παραδοχές φορτίων λειτουργίας, επιλέχθηκε η αξιολόγηση της φέρουσας ικανότητας συγκεκριμένων τεχνικών (περίπου 15% του συνόλου) σε πραγματικό χρόνο μέσω ενόργανης παρακολούθησης της δομικής συμπεριφοράς τους». Ο ανάδοχος αναλαμβάνει να παραδώσει στον ΟΣΕ ένα σύστημα «Δικτύου των Πραγμάτων» (Internet of Things – IoT), που θα του επιτρέπει να παρακολουθεί ζωντανά, σε ενιαία πλατφόρμα, την κατάσταση κάθε γέφυρας. Μέχρι σήμερα το έργο δεν έχει προκηρυχθεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!