Γ.Δ.
1406.91 -2,19%
ACAG
-2,20%
5.77
CENER
-1,55%
8.91
CNLCAP
-1,33%
7.4
DIMAND
+0,49%
8.25
NOVAL
-1,97%
2.733
OPTIMA
-2,32%
11.78
TITC
-3,10%
29.7
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-2,85%
1.434
ΑΒΕ
-2,44%
0.44
ΑΔΜΗΕ
-2,32%
2.105
ΑΚΡΙΤ
-16,67%
0.75
ΑΛΜΥ
-4,42%
2.7
ΑΛΦΑ
-4,79%
1.54
ΑΝΔΡΟ
-1,81%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,08%
11.3
ΑΣΚΟ
+1,14%
2.67
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.44
ΑΤΤ
-3,10%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-2,13%
2.3
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,23%
6
ΒΙΟΚΑ
-4,40%
2.39
ΒΙΟΣΚ
-1,86%
1.32
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
-7,19%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,28%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-3,06%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,36%
16.42
ΔΑΑ
-2,61%
7.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
-3,37%
10.6
ΔΟΜΙΚ
-4,88%
3.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,44%
0.32
ΕΒΡΟΦ
-5,50%
1.46
ΕΕΕ
-0,75%
31.56
ΕΚΤΕΡ
-3,70%
4.17
ΕΛΒΕ
+4,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-0,88%
2.25
ΕΛΛ
-1,80%
13.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,51%
2.33
ΕΛΠΕ
-2,78%
8.03
ΕΛΣΤΡ
-2,26%
2.16
ΕΛΤΟΝ
-4,15%
1.664
ΕΛΧΑ
-2,87%
1.83
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,49%
1.32
ΕΤΕ
-1,10%
7.89
ΕΥΑΠΣ
-0,64%
3.11
ΕΥΔΑΠ
-2,44%
5.6
ΕΥΡΩΒ
-4,70%
2.047
ΕΧΑΕ
-1,39%
4.98
ΙΑΤΡ
-6,42%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,72%
0.3575
ΙΛΥΔΑ
-2,96%
1.64
ΙΝΚΑΤ
-1,79%
4.94
ΙΝΛΙΦ
-1,88%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+0,54%
1.114
ΙΝΤΕΚ
-4,78%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.66
ΙΝΤΕΤ
-1,68%
1.17
ΙΝΤΚΑ
-0,90%
3.29
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,60%
332
ΚΕΚΡ
-3,42%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,27%
1.56
ΚΟΡΔΕ
-3,78%
0.483
ΚΟΥΑΛ
-5,17%
1.138
ΚΟΥΕΣ
-2,24%
5.24
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,78%
10.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+1,72%
1.185
ΛΑΒΙ
-1,00%
0.89
ΛΑΜΔΑ
-1,52%
6.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
-0,52%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,46%
1.35
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
-0,51%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-1,08%
2.75
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+0,26%
3.785
ΜΙΝ
-3,61%
0.48
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,87%
24.4
ΜΟΝΤΑ
+2,65%
3.48
ΜΟΤΟ
-3,11%
2.8
ΜΟΥΖΚ
-2,17%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-2,59%
25.62
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.4
ΜΠΡΙΚ
-2,13%
1.835
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
-2,01%
35.12
ΝΑΚΑΣ
-2,94%
2.64
ΝΑΥΠ
-2,49%
0.94
ΞΥΛΚ
-0,77%
0.258
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
+1,43%
21.3
ΟΛΠ
-1,38%
25
ΟΛΥΜΠ
-2,76%
2.47
ΟΠΑΠ
-0,60%
14.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,08%
0.92
ΟΤΕ
-0,95%
13.55
ΟΤΟΕΛ
-1,21%
11.44
ΠΑΙΡ
+1,38%
1.1
ΠΑΠ
-1,61%
2.45
ΠΕΙΡ
-4,26%
3.6
ΠΕΤΡΟ
-3,34%
8.1
ΠΛΑΘ
-1,40%
3.86
ΠΛΑΚΡ
+2,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
-2,77%
1.124
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-3,26%
4.595
ΡΕΒΟΙΛ
-5,14%
1.57
ΣΑΡ
-1,61%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-3,43%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-0,55%
1.82
ΣΠΕΙΣ
-2,68%
6.54
ΣΠΙ
-5,59%
0.642
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,85%
18.6
ΤΖΚΑ
-1,05%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,78%
1.66
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-2,50%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-3,70%
0.208
ΦΡΛΚ
-3,23%
3.9
ΧΑΙΔΕ
-9,85%
0.595

LeasePlan: Η Ελλάδα η πιο οικονομική χώρα για οδήγηση το 2022

Η Ελλάδα αποτέλεσε το 2022 τη χώρα με το χαμηλότερο κόστος χρήσης αυτοκινήτου, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index), ο οποίος αναλύει το συνολικό κόστος οδήγησης και λειτουργίας ενός αυτοκινήτου σε 22 ευρωπαϊκές χώρες, από την κατηγορία sub-compact έως την κατηγορία executive.

Ειδικότερα, το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου – για τη μέτρηση του οποίου λαμβάνονται υπόψη τα κόστη ενέργειας/καυσίμων, της απόσβεσης, των φόρων, της ασφαλιστικής κάλυψης και του κόστους συντήρησης – κυμαίνεται από 905 € τον μήνα στην Ελλάδα έως 1.313 € τον μήνα στην Ελβετία. Η «πρωτιά» της χώρας στον δείκτη του 2022 αφορά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οδήγηση των οποίων είναι φθηνότερη στην Ελλάδα, στη συντριπτική πλειονότητα των κατηγοριών.

Η νέα έκδοση του δείκτη αποκαλύπτει, ακόμη, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σχεδόν σε κάθε κατηγορία και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες – και στην Ελλάδα, έχουν πλέον το ίδιο κόστος ή είναι φθηνότερα ως προς το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, παρά τις αυξήσεις στην οικονομική αξία των καυσίμων και της ηλεκτρικής ενέργειας. Συγκεκριμένα, στη χώρα μας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ανταγωνιστικό κόστος σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Μάλιστα, για τις κατηγορίες compact, standard μεσαίου μεγέθους και premium μεσαίου μεγέθους, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αποτελούν την πιο συμφέρουσα επιλογή ως προς το κόστος χρήσης και λειτουργίας σε σχέση με υβριδικά, diesel και βενζινοκίνητα οχήματα. Ενδεικτικά, το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) για ένα standard μεσαίου μεγέθους BEV ανέρχεται στα 844 €, όταν το αντίστοιχο κόστος για ένα όχημα της ίδιας ανέρχεται στα 934 € εάν αυτό κινείται με diesel και στα 1.018 € αν κινείται με βενζίνη.

Άλλα σημαντικά ευρήματα του Δείκτη για το 2022 είναι τα εξής:

Παρά τον πληθωρισμό στις τιμές της ενέργειας, το κόστος των καυσίμων παραμένει σημαντικά χαμηλότερο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, το κόστος των καυσίμων αντιστοιχεί στο 15% του TCO ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ για τους οδηγούς βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 23% και 28%, αντίστοιχα.

Σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων και τις ευρωπαϊκές χώρες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πλέον το ίδιο κόστος ή είναι φθηνότερα όσον αφορά το TCO σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα:

  • της κατηγορίας compact είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 18 από 22 τις ευρωπαϊκές χώρες
  • της κατηγορίας standard μεσαίου μεγέθους είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 19 από τις 22 ευρωπαϊκές χώρες
  • της κατηγορίας premium μεσαίου μεγέθους είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 18 από τις 22 ευρωπαϊκές χώρες

Υπάρχουν περισσότερα μοντέλα EV στην αγορά από ποτέ. Στον πρώτο Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου είχαν εξεταστεί μόλις 11 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η έκδοση για το 2022 περιλαμβάνει 33.Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, σχολίασε σχετικά: «Ο Δείκτης Κόστους Αυτοκινήτου 2022 έδειξε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν όχι μόνο την πιο φιλική για το περιβάλλον, αλλά και την πιο οικονομικά συμφέρουσα επιλογή για τους Έλληνες οδηγούς. Ειδικά σήμερα, με την ενεργειακή κρίση να επηρεάζει έντονα τις τιμές των καυσίμων, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να αποτελέσει την απάντηση. Στη LeasePlan, στο πλαίσιο του στρατηγικού μας στόχου να επιτύχουμε καθαρές μηδενικές εκπομπές από τον χρηματοδοτούμενο στόλο μας έως το 2030, εργαζόμαστε για να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας στη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, βοηθώντας τους να ανακαλύψουν τα πολλαπλά οφέλη της. Από εκεί και πέρα, η ενίσχυση των υποδομών φόρτισης αλλά και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μακροπρόθεσμης πολιτικής σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην αποφασιστική διείσδυση της ηλεκτροκίνησης».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!